Hikaye tabanlı macera oyunları konusunda tecrübeli firma Quantic Dream'in son oyunu olan Detroit: Become Human'dan yeni bilgiler, Paris Games Week sırasında geldi. Sırası ile Omikron: The Nomad Soul, Fahrenheit, Heavy Rain ve Beyond: Two Souls ile kendini kanıtlayan Quantic Dream, yeni oyunu ile bizi yine güzel ve oldukça detaylı bir maceraya çıkaracak. Paris Games Week'te oyunun üç ana karakterlerinden bir tanesi olan Kara'ya önem gösterildi. Geliştiricilerin yaptığı sunumda Kara'nın diğer android robotlar gibi oldukça sıradan olduğu belirtiliyor.
Kara hikayesine daha fazla değinen geliştiriciler, Todd'un (evin babası) Kara'yı parçaladığını ve fabrika ayarlarına döndürülerek şirket tarafından eve geri gönderildiğini söylediler. Şahsen burada robotlar her ne kadar sıfırlansa da, geçmiş anılarının oynanışa etki edebileceğini tahmin ediyorum. Yani hiçbir robotun tam olarak sıfırlanmadığını varsayabiliriz. Ayrıca çevrede yer alan nesneler ile sağladığımız etkileşimin, yapacağımız seçimleri de değiştireceği belirtildi. Yani oyunda etkileşime geçtiğiniz kişi veya nesneler sonucunda seçim ekranlarında farklı farklı olaylar ile karşılaşabilirsiniz.
Quantic Dream bu söylemlerin aynısını Beyond: Two Souls'da da kullanmıştı. PlayStation 3 döneminde çıkan Beyond: Two Souls, kitleler tarafından sevilse de, aynı jenerasyonda çıkan Heavy Rain kadar beğenilmemişti. Hikaye derinliği açısından oldukça geride kalan kurgusu yüzünden eleştiriler toplayan Beyond: Two Souls'da verilen sözler, umarız Detroit: Become Human'da yerine getirilir. Hikayede insanı duygular üzerinden oyuncuları yönlendirmesi beklenen Detroit: Become Human'ın, sonuna geldiğimizde hayata karşı nasıl yönelimimiz olduğu ve nasıl bir kişiliğe sahip bir insan olduğumuzun ortaya çıkacağı söyleniyor. Şahsen geliştiricilerin bu kadar şeyi nasıl yapacağını merak ediyorum.
Sadece PlayStation 4 platformuna geliştirilen Detroit: Become Human, verilen bilgilere göre 2018 yılının ilk aylarında piyasada olacak.