Days Gone'un kreatif direktörü ve yazarı John Garvin, oyuncuların PlayStation Plus gibi hizmetlerin bir parçası olarak oyunları almak yerine, beğendikleri takdirde tam fiyattan satın almaları gerektiğini söylüyor. David Jaffe'nin YouTube şovuna katılan oyun tasarımcısı oyunun güncel durumu hakkındaki soruları yanıtladı.
John Garvin, Jaffe'nin YouTube programında oyunun PS5'teki PlayStation Plus Koleksiyonu'na eklendiğinden bu yana Days Gone için anlamlı bir etkileşim artışı olup olmadığı hakkında gelen soruyu şöyle yanıtladı:
"Dinleyicilerinizin ilgisini çekebilecek bir şey hakkında fikrim var ve bu söyleyeceklerim bazılarını kızdırabilir. Eğer bir oyunu seviyorsanız, tam fiyatına satın alın. Oyuncuların kaç kez 'evet, bunu indirimde aldım, PS Plus'tan aldım, her neyse' dediğini gördüm."
Jaffe bu sitemli yanıtın üzerine Garvin'e "Ama bir oyunu oynayana kadar sevdiğini nasıl anlarsın?" sorusunu sordu.
Garvin "Anlayamazsın, ama lansman sırasında desteklenmeyen bir oyunun devam oyunu gelmiyorsa şikayet etme" dedi. "God of War lansman sırasında milyonlarca satış aldı ve biliyorsunuz ki Days Gone almadı. Ben bir geliştirici olarak kendi adıma konuşuyorum, Sony için çalışmıyorum, rakamların ne olduğunu da bilmiyorum" dedi.
"Siz şunu söyleyebilirim ki Dark Mirror'da (PSP oyunu) çok zarar gördük (bu kısım küfür içerdiği için değiştirildi) çünkü korsan durumu vardı. Sony, korsan oyunların satışları ne kadar etkilediğini gerçekten anlamadı. Ve onlara torrentleri gösterirdik, bir torrent sitesinde indirilen Dark Mirror'ın 200.000 kopyası vardı. Rakamları yanlış hatırlamış olabilirim ancak ne olursa olsun o zaman buna çok kızmıştım. Cebimden param gidiyor gibiydim."
"Bu yüzden oyunun etkileşimindeki artışın, oyunu tam fiyata satın aldınız mı? Sorusu kadar önemli olmadığını düşünüyorum. Çünkü eğer yaptıysanız, bu, geliştiricileri doğrudan destekliyorsunuz demektir."
Dört saatlik röportajın devamında Garvin Sony tarafından kovulup kovulmadığı konusundaki soruları da yanıtladı. "Ben zaten harika bir insan değilim ve denemediler değil, birkaç kez eğitim aldım" gibi cümleler kurarak şirketten ayrılışının performansıyla değil, kişiliğiyle ilgili olduğunu vurguladı ve öz eleştiri yaptı. Days Gone geliştirici stüdyosu Bend'den kovulduğunu kabul eden Garvin bu röportaj sırasında farklı konulara da değindi. Hemen aşağıdaki bağlantıdan Sony Santa Monica ile ilgili iddiaları da okuyabilirsiniz.