Cyberpunk 2077 PS1 oyunu olsaydı nasıl olurdu? İlk etapta çok komik olacağını söylemeliyim. Eski ama eskimeyen oyunlar arasına girer, satışları şimdi olduğundan daha yüksek olur ve yatırımcılarını da bu kadar kızdırmazdı. Tabi er ya da geç biri çıkıp bir şeyler yapacaktı bu konuyla ilgili... Öyle de oldu! Anders Lundbjörk adındaki bir YouTube kullanıcısı Cyberpunk 2077'nin PS1 sürümünün nasıl olacağını ve bugların orada nasıl görüneceğini yayınladı. Baya eğlenceli bir video olmuş.
Piksel grafikler mi? Birkaç kareden oluşan animasyonlar mı? Güzel vakit geçirmek mi? İşte hepsini bir videoya sığdırabilsek kesinlikle başlığı alt tarafa bıraktığım video gibi olurdu.
Sonrasında ne olacağını hepiniz biliyorsunuz, bir yumrukla gizemli güçlerine kavuşan yapay zeka önce T pozunun nasıl gördündüğüne bakıyor, sonra gökyüzüne doğru sonsuz bir yolculuğa çıkıyor. Elbet bir gün buluşacağız sevimli yapay zeka... Bu sırada çıldırmış bir başka yapay zeka kaldırımların üzerinden ebedi yolculuğuna devam ediyor. Kaldırımları adeta bir kalkış rampası olarak kullanan dostumuz görülmeye değer. Sonrası bildiğimiz gibi, bir anda kaybolan yapay zekalar ve türlü çeşitlerde absürdlük. İşte Night City! İşte Cyberpunk 2077 PS1 oyunu olsa böyle olurdu! Bir dakika....
Johnny Silverhand de ekranda belirdikten sonra parçalar tamamlanıyor. "Wake the fok -nesli tükenenlerden- up samurai!" diyerek epik girişini ve epik çıkışını bir bug aracılığıyla yapıyor. Sonra hepimizin korkulu rüyası PS1 hata ekranı.. Ve kapanış! Umarım siz de izlerken en az benim kadar eğlenmişsinizdir, oyunu sevmeme rağmen hataların can sıkıcılığını böyle mizahlı ve kaliteli bir dille anlatan her şeye fazlasıyla gülüyorum.
Biraz da ciddiyet. Biliyorsunuz oyunun satışları çok büyük başarı yakaladı. Beklenmedik şekilde iyi çalışan bir pazarlama yöntemleri var. Fakat oyunun satışları oyun daha çıkmadan da oldukça iyi gidiyordu. Ön sipariş ile sekiz milyon kopya satan ve pazarlama başarısını henüz çıkmadan gösteren oyun ivmeyi erken kazandı. Bu da CDPR'ın yeni oyununu tarihteki en büyük bilgisayar lansmanı haline getirdi. Öyle ki oyunun çıktığı gün tüm geliştirme ve pazarlama masrafları karşılanmış oldu. Şimdi gelen sayılar ise oyunun çıktıktan sonra da beş milyon kopya sattığını gösteriyor.
Ne yazık ki çalışanları mutsuz eden stüdyo yönetimi ve birçok ertelemenin ardından oyun piyasaya sürülürken birçok farklı vaatte bulundular. Bunların birçoğu karşılanmayınca oyunun PlayStation Store'dan kaldırılmasına kadar gitti. Uygun bir dille belirtmek gerekirse; CD Projekt RED için kötü bir hafta oldu. Tüm bunlar göz önüne alındığında, bugün başarılı satış duyurusu için doğru bir zaman gibi görünmüyor. Daniel Ahmad'ın da Twitter'da söylediği gibi bu açıklama oyunculara değil, gergin yatırımcılara yönelik gibi duruyor.