Sorunlarla çıkan ve PlayStation Store'dan kaldırılmaya kadar giden hikayesiyle son günlerin en popüler konusu Cyberpunk 2077 için yeni güncelleme notları yayınlandı. Cyberpunk 2077 Hotfix 1.05 oyun için gelen ikinci küçük yama. Temel olarak oyundaki bazı hatalar giderilmiş ve performans iyileştirmeleri yapılmış. Ancan eğer Cyberpunk 2077 FPS artırma rehberimizi okuduysanız orada geçerliliğini yitirecek bazı maddelerden de söz ediliyor.
Cyberpunk 2077 Hotfix 1.05 yazıyı sizler için hazırladığım esnada yalnızca Xbox ve PlayStation platformları için yayınlanıyor. Yakın zamanda PC platformu için de yayınlanacak fakat şu anda sadece konsol kullanıcıları indirebiliyor.
Görevlerde yapılan düzenlemelerden ziyade oyunun teknik hatalarına dair bölümlerden bahsetmek istiyorum. Eğer takıldığınız görev varsa ve güncelleme bekliyorsanız buraya tıklayarak yama notlarının aslını okuyabilirsiniz. Özellikle PC ve konsollar için olan teknik güncelleme notları ise şu şekilde:
PC
- [AMD SMT] 4 ve 6 çekirdekli AMD Ryzen işlemcilerin varsayılan çekirdek/iş parçacığı kullanımı optimize edildi. Ancak 8-12-16 çekirdekli işlemcilerde hiçbir değişiklik yok. Bu değişiklik AMD işbirliği ile gerçekleştirildi ve her iki taraftaki testlere dayanılarak performans artışı yalnızca 6 veya daha az çekirdekli CPU'larda gerçekleşti.
- Ham girdi verisinin toplanma yöntemiyle ilgili bir sorun düzeltildi.
- AVX komut setinin kullanımı kaldırıldı. Böylece AVX'i desteklemeyen işlemcilerde giriş bölümlerinin sonunda meydana gelen çökme hatası düzeltildi.
- Çökme veya farklı hatalara sebep olabilecek işlevleri önlemek için "debug konsolu" kaldırıldı. Bu modlama topluluğunu desteklemediğimiz anlamına gelmiyor. Daha fazla bilgi için bizi takip etmeye devam edin.
- Işın izlemeli yansımalar artık ortama kıyasla çok parlak görünmüyor.
- Oyun kapatıldığında Steam arayüzünün çökmesiyle ilgili bir sorun düzeltildi.
- Memory_pool_budget.csv dosyası kaldırıldı. Bu oyunun son sürümüyle bağlantılı olmayan ve üzerinde hiçbir etkisi olmayan, geliştirme sırasında bellek kullanımını tahmin etmek için kullanılan artık bir dosyaydı. Gerçekte ne kadar bellek ayrıldığına etkisi yoktu. Dosyayı düzenledikten sonra algılanan performans artışı oyunun yeniden başlatılmasıyla ilgili olabilir.(Bu kısım beni hiç tatmin etmedi. Benim bilgisayarımda çok rahat 6-7 FPS artırmıştı. Bunun yeniden başlatmayla ilgisi olduğunu düşünmüyorum.)
Konsol
- Kromatik Sapma ve Film Greni açıkken iyileştirilmiş görüntü keskinliği.
- Birçak oyun oturumu yeniden başladıktan sonra ayarlar artık varsayılana sıfırlanmıyor.
- The Heist ve Love Like Fire arasındaki geçiş sırasında ortaya çıkan görsel sorunlar düzeltildi.
- Birkaç aracın görünümü düzeltildi.
- [XBOX] Synaptic Accelerator etkinken savaşa girmek artık oyuncu sağlık çubuğunun görüntülenmemesiyle sona ermiyor.
- [XBOX] Oyun kumandası bağlantı kesildi mesajı göründüğünde bir profilden çıkış yapılırken artık yanıt vermiyor.
- Ayarların sıfırlanmasıyla ilgili daha önceki bir sorun nedeniyle telemetri onay isteği bir kez daha görünecektir.
- Megabuilding H8'de asansör boşluğuna düşmeye neden olan bir sorun düzeltildi.
Görünen o ki Cyberpunk 2077 Hotfix 1.05, ne kadar "hotfix" olsa da oldukça büyük bir yama. PC ve konsollar için düzeltmelerin yanı sıra birçok görevin hatalarını da düzeltiyor. Sizler bu yama hakkında neler düşünüyorsunuz? Yorumlarda paylaşmayı unutmayın.
-------------------------
Okurken iç çektim vallahi. PC'deyim ve ilk Sibersayko görevini bir bug yüzünden yapamıyorum. Sibersayko gelmesi gerektiği gibi gelmiyor :')