Cyberpunk 2077 Bölüm Tasarımcısı Max Pears, Gamereactor'e konuştu. İfadelerinde oyundan 'duvarda koşma' mekaniğini kaldırdıklarını söyledi.
Titanfall gibi ileri teknoloji temasını taşıyan bütün oyunlarda gördüğümüz duvarda koşma mekaniği, kısa süre için duvara tutunarak koşup engelleri aşmaya ya da düşmanımızı şaşırtmaya yarayan bir mekanik. İlk karşılaştığımızda birinci şahıs bakış açısıyla görerek şaşırdığımız Cyberpunk 2077'de de bulunuyordu. Hatta CD Projekt RED ne kadar "birinci şahıs bakış açılı bir RYO" olarak nitelendirse de, Cyberpunk 2077 Titanfall gibi FPS oyunlarında bulunan bütün mekanikleri bünyesinde taşıyordu.
Anlaşıldığı üzere planlarda ufak değişiklikler yapılmış. Silahlar ve tüm eylemlerin birinci şahıs bakış açısında gerçekleşeceğini biliyoruz fakat artık duvarda koşma mekaniği Cyberpunk 2077'de bulunmayacak. Bölüm Tasarımcısı Max Pears, Gamereactor'e özelliğin kaldırılmasını gerekli gördüklerini söyledi.
"Ah, duvarda koşma," dedi Pears. "Bu, tasarımsal nedenlerden ötürü kaldırdığımız bir şey. Ama nasıl hareket ettiğiniz konusunda hala büyük bir esneklik olacak. Bu kesin."
İlerlemenin her şey olduğu Titanfall gibi nişancı oyunlarında bu mekaniğin kaldırılmasından söz etseydik, ortalığı ayağa kaldırmamız gerekirdi ancak Cyberpunk 2077 yapı olarak Titanfall'dan büyük ölçüde ayrılıyor. Cyberpunk 2077'de ilerleme, Titanfall'da olduğu gibi lineer olarak gerçekleşmiyor, bundan ziyade ilerleme karakter gelişimi ve yetenekleri güçlendirerek yaşanıyor. Alıştığımız birinci şahıs nişancı oyunlarının aksine Cyberpunk 2077'de fiziksel olarak ilerleme, şehrin sağından soluna doğru yaşanan ilerleme yeteneksel ve seviye anlamındaki ilerleme kadar ehemmiyetli değil.
Cyberpunk 2077'nin büyük ve karmaşık açık dünyasında duvarda koşma mekaniği olmasa da olur diyebiliriz. Oyunun geri kalanına bakarsak duvarda koşmanın bize bir ayrıcalık sağlayabileceğini de düşünmüyorum. Sonuçta Cyberpunk'tan beklentilerimiz iyi bir FPS olmasından önce firmanın da belirttiği gibi iyi bir RPG olması yönünde. Ayrıca oyun hakkında ufak bilgiler vermek gerekirse, uzunluğunun Witcher 3'ün 2 katı olacağından bahsediliyor. Witcher 3 ile kıyaslandığında önümüzde oynaya oynaya bitiremeyeceğimiz bir oyun var gibi görünüyor. Witcher'ın hikâye modunu yan görevlere etliye sütlüye karışmadan 60 saat gibi bir sürede bitirebiliyorduk. Anlaşılan Cyberpunk bizi ekran başına sabitlemekte kararlı. Geçtiğimiz günlerde yeniden ertelenen oyunun çıkış tarihi de 19 Kasım 2020 belirlendi.