Cyberpunk 2077 1.2 yaması ile birlikte oyuncuların uzun süredir yaşadığı bazı sorunlara çözüm üretiliyor. CD Projekt RED bugün yayınladığı birçok video ile oyunun eski ve yeni sürümlerini de kıyaslayarak sıradaki güncellemenin içeriklerini gösterdi. Daha önce yayınlanan 1.12 güncellemesinin üstüne eklenen bazı özelliklerin yanı sıra oyunun elzem sorunlarından bazılarına da çözümler getiriliyor. Gelin hep birlikte bu yamayla birlikte gelecek her şeye yakından bakalım.
CD Projekt RED yayınladığı blog gönderisi ile oyunun içinden bir yüzü ekranlarımızın karşısına getiriyor. Oyunda bir haber ajansı olan N52 News ağzından gösterilen yeni detaylar umut verici.
Değişikliklerden ilki oyundaki polislerin suç anında doğrudan tam arkamızda ışınlanıyor oluşuydu. Bu gerçekten oyun akışını alt üst eden can sıkıcı bir problemdi. Cyberpunk 2077 1.2 yaması ile birlikte tam aradığımız çözüm olmasa da, bu konuda bir şeyler değiştirilmiş. Polisler artık tabiri caizse ağzımızın içinde değil de, biraz daha uzakta doğacaklar. Artık polislerin olay yerine intikali "diğer tarafa nefes alacak kadar boşluk verecek şekilde" ayarlanıyor. Videoda da gördüğünüz gibi önce bir keşif dronu, ardından ekipler geliyor. Öncesine kıyasla oldukça yavaş geldikleri göze çarpıyor.
"Bu, polisin oyunumuzdaki davranışını ele almada önemli bir adım. Oyuncuların hemen arkasında ortaya çıkan NPC'lerin sorununu azaltmalı ve suç bildirildikten sonra polisin olay yerine ulaşmasının biraz zaman aldığı izlenimini yaratmalı. Polisin durumu değerlendirdiği hissini yaratmak için bir 'keşif dronu' birimi ekledik."
Cyberpunk 2077 1.2 yaması ile birlikte araba kullanırken katil olma ihtimaliniz de azalıyor. Ayarlar menüsünün detaylandırılmasıyla birlikte artık bazı şeyleri değiştirebileceksiniz. Direksiyon hassasiyeti, ölü bölge gibi kontrolcü ayarlamaları yapabileceksiniz. Bu sayede oyun deneyimi bir nebze de olsa iyileşecektir. Videoda da görebileceğiniz gibi eski sürüm ve 1.2 güncellemesi arasındaki fark bariz şekilde göze çarpıyor. Yeni yama ile birlikte daha akıcı bir sürüş deneyimi oyuncuları karşılayacak.
Ayrıca arabalar konusundaki bir diğer yenilik ise, artık lastikleri yere değmeyen arabaları oracıkta bırakmamızın önüne geçiyor. "Sırf işler kontrolden çıktı diye şehrin ortasında araba terk etme günleri geride kaldı" diyorlar. Cyberpunk 2077 1.2 yaması ile aşağıdaki videoda da görebileceğiniz şekilde sıkışan arabalar, artık kurtarılabilecek.
Artık bir hareket tuşuna çift tıklayarak gerçekleştirdiğiniz dodge hareketi, "Kontroller" kısmındaki ayarlardan kapatılabilir. Tabi hala dodge mekaniğini kullanabilirsiniz. Bunu yapmak için çömelme tuşuna (varsayılanı C) iki kez basmanız yetecektir. Ayrıca WASD kombinasyonunuzu, klavyenin herhangi bir yerine taşımanız mümkün. Bahsettiğim çok açık anlaşılmasa da alttaki videoda bir örneğini bulabilirsiniz.
İşte Cyberpunk 2077 1.2 yaması ile bizi oyunda bekleyen yenilikler bunlar. CD Projekt RED yama notlarının bunlarla sınırlı olmadığını, devamını önümüzdeki günlerde açıklayacaklarını söylüyor. Sizler de görüşlerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.
Halihazır'da beklentileri mi düşük seviyede de olsa karşılamıştır CP2077. Özellikler karakter bazlı hikaye anlatımları ile beni benden aldı. Panam, Judy, Claire ve dahası. Görevler evet çok kısa ama kendince bir etki bırakıyordu. Genel mana da benim için 80-85 arası bir oyundu.
Gelelim eleştirilere;
- Oyun çok kısa bırakın bug'ı falan doyamıyoruz bir türlü ama ben oyunu bitirdikten sonra bile sırf Night City'de gezmek için arada giriyorum.
- Kesilen sahnelerin fazlalığı, eğer oyunu duyurulduğundan beri takip ediyorsanız benim gibi ne sahneler ne metinler kesildi tahmininiz olur, üzücü olan %90 hiç biri geri gelmeyecek ama tabi umut.
- RPG ögelerinin kasıtlı azaltılması ve oyun başı seçtiğimiz Nomad, Streetkid veya Corpo seçeneklerinin hiç bir anlamı olmaması.
- Üçüncü sahış kamera açısı. Çok konuşuldu ama evet gerekli.
- Buglar.
CDPR, güvenimizi kırdı ama oyuncular olarak gönlümüzü alabileceklerine inancım tam. Ama en az 1 sene gerekli daha sonra oyun hakkında gerçekten olumlu görüşler belirteceğiz. Bu patch'de de öyle müthiş şeyler beklemiyorum, hatta mümkünse artık Expansion'lara geçsinlerde hikayenin derinliği arttırılsın. Bence asıl eksiğimiz Oyun içeriğinin az olması.
Sağlıcakla kalın...