Capcom'un yönetici yapımcısı, başlarda Resident Evil 7: Biohazard oyununun çevrimiçi çok oyunculu ve mikro satın alımlar içeren bir canlı hizmet oyunu olmasını istediklerini söyledi. Az daha güzelim bir seriyi daha para hırsına ve seriyle alakası olmayan içeriklere kaptırıyorduk!
Resmi Biohazard YouTube kanalında Shinji Mikami ile yaptığı yeni bir videoda Jun Takeuchi, Capcom'un geliştirme ekibine söz konusu özellikleri uygulamak için ne kadar baskı yaptığını açıkladı. Takeuchi "Resident Evil 7 üzerinde çalışmaya başladığımızda 'korku nedir?' tartışmasına geri dönmüştük" dedi. Devamında şunları söyledi:
"(Resident Evil 7 yönetmeni) Nakanishi ile ne yapmamız gerektiği hakkında çok konuştum. Aslında RE7 üzerinde çalışmaya başlamadan önce bile bu konu hakkında konuşmuştuk. Ve tam o sıralarda Capcom'da 'oyuncuların istediği oyunları yapmak zorundayız' diyerek bir pazarlama baskısı oluşmuştu.
Yani bize 'bunu yap, şunu yap' deniyordu, o zamanlar yönetmenler için gerçekten zor zamanlardı. 'Çevrimiçi çok oyunculu, indirilebilir içerik, canlı hizmet oyunları, mikro dönüşümler' tüm bunları içeren bir Resident Evil oyunu yapın diyorlardı!.
"Yeni yılın ilk iş günü olan 4 Ocak'tı. Başkan beni ofisine çağırdı. Resident Evil 7 oldukça kötü durumdaydı. Bana 'Takeuchi-kun, içeri git ve yardım et!' dedi. Böylece Resident Evil 7 üzerinde çalışmaya başladım."
Ayrıca Takeuchi oyunun yönetmeni olarak çalışmaya başlar başlamaz, Capcom'un uygulamaya çalıştığı canlı hizmet ve mikro satın alımları kaldırmaya çalıştığını da açıkladı. Resident Evil serisinin köklerinin korku unsurlarına dayandığını ve çok oyunculu türünün bunu çabucak bozabileceğini tartışmışlar. Kendi tabiriyle Capcom'un onlara sunduğu listeyi yerle bir etmiş, pazarlamacıların en kötü kabusu haline gelmiş ve sonunda tek oyunculu geleneksel bir korku oyunu yapmışlar. Biraz mütevazi yaklaşmış ancak, Resident Evil 7'yi ipten almışlar da diyebiliriz.
Bunun sonucunda da oyun güzel bir başarı yakaladı, Metacritic üzerinde 86 puanı aldı ve oyuncuları mutlu etmeyi başardı. Capcom'a kalsa, işler çok daha farklı ilerleyebilirdi.