Video oyun dünyasının en çok satan ve kazandıran FPS video oyun serisi Call of Duty, bu kez Black Ops 4 ile oyuncuların karşısına çıktı. Oyuna eklenen Battle Royale modu sayesinde satışlarını yükselteceğini düşünen Activision, ortaya çıkan sonuçlara göre hesaplamalarında yanlışlık yapmış olabilir. Çünkü açıklananlara göre 11 sene sonra ilk defa Call of Duty'nin fiziksel sürümü en yavaş sattığı döneme geriledi. Bu oyundan çok daha kötü mekaniklere sahip olan Black Ops 3 ise Call of Duty tarihinin en hızlı satan fiziksel kopya sürümü olmuştu.
Ancak oyun fiziksel satışlarda hezimete uğrasa da, dijital satışlarda adeta rekor kırdı. Oyunun dijital satışlarının sayısı açıklanmasa da, Activision'a oldukça büyük bir gelir kapısı oluşturduğu söyleniyor. Geçtiğimiz sene çıkan Call of Duty WW2'ye göre dijital tarafta daha fazla satan oyun, bakalım bu ivmesini daha da yükseltecek mi?
Ancak oyunun dijital satışlarda daha fazla satmasının sebebi olarak ise bu sene seride hikaye modunun olmaması olarak gösteriliyor. Bakalım Battle Royale türü, Call of Duty markasını ne kadar götürecek?
Call of Duty: Black Ops 4, çıkış gününde dijitalde Activision'ın şu ana kadarki en çok satan oyunu olmayı başardı.
Bunun dışında oyun PlayStation Store ve Xbox Store'daki çıkış gününde de satış rekoru kırdı. Xbox One'da Activision'ın en çok satan dijital oyunu oldu. İlk defa Blizzard'ın Battle.net platformu üzerinden çıkan PC versiyonu da çıkış gününde Call of Duty: WWII'nun iki katından fazla sattı.
Call of Duty Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Rob Koştich:
"Black Ops IIII inanılmaz bir oyun ve topluluğun da bu oyuna cevap inanılmaz oldu. Ancak muhtemelen en önemli şey topluluğun Multiplayer, Zombies ve Blackout modlarında çok eğlenmesi. Topluluğun bize olan güveni ve desteğinden dolayı onlara çok minnettarız. Bu sadece başlangıç, Black Ops IIII inanılmaz bir yolculuk olacak."
Bence memnuniyetsizlikten ziyada amaçlarında başarı var.
ek olarak : Parakende olarak piyasaya sürdükleri fiziksel(!) PC sürümünün kutusunun içinden disk şeklinde ince karton çıkıyor ve üstü bantla kapatılmış bir kod veriyor. Yani adamlar indirmenin kısayolunu gösteren tescilleyen gerçek bir disk bile kullanmıyor.
Tabi sorarım bunlar ne kadar takip ediliyor ? Ne kadar gündem oluyor ?
Gelecek tamamen dijital. Buna çok kızıyor ve nefret ediyor olsam da buna alışmayı tercih ediyorum, yoksa bi oyun oynama keyfim var şu keyifsiz dünyada ondanda olacağım.
İnternet zorunluluğu ise tüylerimi diken diken bir gerçek ama her oyunun bu yönteme gitmemesi için sebepleri var ve bu sebepler beni mutlu ediyor. (oyuncu kitlesi sadece rekabetçi kitleden ibaret değil ve aslında olan bitenlere bakıldığında hikayeli oyunların bitmesi için bir sebep yok. sadece eski heyecanı yaratamıyor o kadar.)