Overwatch, Blizzcon 2017'de yeni kahraman Moira ve harika bir Blizzard temalı harita olan BlizzardWorld'ü duyurdu. Biz de Blizzcon 2017 bünyesinde gerçekleştirdiğimiz Overwatch röportajında Overwatch ekibinden Geoff Goodman'a ve Micheal Chu'a Overwatch ile ilgili aklımızda kalan soruları sorduk ve oyunun geleceğini konuştuk.
Overwatch, tanıdığımız Blizzard'ın tarzının dışında bir oyundu. Overwatch'ın başarısından sonra Blizzard'da neler değişti?
Michael Chu: "Bu aslında çok enteresan bir konu. Kesinlikle sanat tarzı diyebiliriz. Ofiste Blizzard House Style dediğimiz bir tasarım şekli var ve bunu Overwatch'a eklemek istedik. Reinhardt ve Thobjorn gibi karakterlere baktığımız zaman aslında Blizzard'ın diğer oyunlarından esintiler görebilirsiniz. Hatta oyunun genelinde Blizzard'ın diğer oyunlarının DNA'sını hissedebilirsiniz. Eski oyunları çok sevdiğimiz için de tarz olarak farklı ama sanat olarak benzer bir oyun ortaya çıkarmak istedik. Overwatch kesinlikle Blizzard'ın tasarım şeklinin evrildiği bir nokta oldu."
BlizzardWorld kimin fikriydi?
Michael Chu: "Yeni bir harita yapmak istediğimizde aklımızdaki fikirleri bir kağıda liste olarak yazıyoruz. Ama genelde bir tanesini seçtiğimiz zaman listeye koymadığımız bir haritada karar kılıyoruz. Bir keresinde Blizzard temalı bir harita yapsak güzel olmaz mıydı? diye düşündük ve kendi kendimize güldük. Ancak, bu fikir sürekli aklımızın bir köşesinde duruyordu. İki yıl önce yien bir Blizzcon'da bir ziyaretçi bize Blizzard temalı bir park yapmayı hiç düşündünüz mü? diye sormuştu. Ben de o sırada Chris Metzen'in yanında oturuyordum ve bana dönüp 'söylesek mi?' dedi ve ben de 'kesinlikle olmaz' dedim. Sonra tamam deyip aklımızda aslında Overwatch için böyle bir fikir olduğunu söylemişti. Oyuncular ise bu fikre bayılmıştı. Sonuçta hepimiz Blizzard'ı seviyoruz. Bu fikir üzerinde çok uğraştık ve çok eğlendik. İlk sorduğunuz soru için de aslında bu geçerli, buradaki tasarım StarCraft, Diablo veya World of Warcraft değil, hepsinin içerisinden doğmuş olan Overwatch.
Peki bu harita üzerinde ileride güncellemeler olur mu?
Geoff Goodman: " Var olan harita üzerinde herhangi bir oynama yapar mıyız bilemiyorum. Ancak, gelecekte belki de haritaya ek olarak yeni bölgeler getirilebilir. Neden olmasın? Tek harita olarak olmasa bile birbiri ile bağlantılı farklı haritalar olabilir.
Yeni kahraman Moira hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Geoff Goodman: " Oyuna bir karakter ekleyeceğimiz zaman, öncesinde bir beyin fırtınası yapıyoruz. Oyunun nasıl bir karaktere ihtiyacı olduğunu ve oyuncuların ne düşündüğünü göz önüne alıp karar veriyoruz. Yine bu sürecinin sonunda oyunun başka bir Healer'a ihtiyacı olduğunu düşündük. Bu yüzden de ne yaparsak yapalım hemen bir Healer konsepti üzerinde çalışmaya başlayalım dedik. Sonrasında ise şimdiye kadar oyunda bulunan healerlar için ne yapmadık? ve hikayeye neler eklemedik? diye düşündük. Moira bu şekilde hayata geçti. Kendisi kötü bir karakter ve elimizde hiç kötü kalpli bir Healer olmadığı için kendisini çok sevdik. Healer olmak her zaman göze iyi bir şey gibi geliyor ve biz de hep kötü bir karakterle nasıl olur diye merak ediyorduk. Bana göre kendi bakış açısında kötü değil. Ama, yaptığı şeyler onu tam tersi gibi gösteriyor."
Michael Chu, Geoff Goodman, Murat Oktay
Overwatch ekibi oyunda bulunan zararlı oyuncuları uzak tutmak için rapor sistemi üzerinde bazı geliştirmeler yaptı. Bu konu hakkında daha fazla duracak mısınız?
Michael Chu: "Kesinlikle. Zararlı oyuncuları oyuncu kitlemizden uzak tutmak bizim için çok önemli. Bunu ofiste neredeyse her gün konuşuyoruz. Bu konu daha çok önceliklerle ve nasıl önlemler almak istediğimizle alakalı. Raporlama sistemimizi sürekli güncelliyoruz. Son olarak da konsollara da raporlama sitemi getirdik. Bizim için bir oyuncu hakkında önlem almak, oyuncunun kaç kere rapor yediği ile ilgili değil, etrafındaki oyunculara verdiği zarar verip vermediği ile ilgili."
Teknoloji sürekli gelişiyor ve Overwatch çoktan bir yaşını geçti. Gelecekte grafik bakımından güncellemeler getirecek misiniz?
Geoff Goodman: "Bu konu aslında biraz tehlikeli. Çünkü, grafik güncellemelerini her zaman yapabilirsiniz. Ancak, yaptıktan sonra bazı bilgisayarlarda kötü performans verirse bu bazı sorunlar doğurabilir. Biz daha çok oynanışa odaklanmak istiyoruz. Gelecekte tabi ki küçük çaplı performans arttıran eklentiler yapabiliriz. Ama, hali hazırda oyundan iyi performans alan oyuncuları devre dışı bırakmadan. PlayStation 4 Pro gibi konsollar için de bu geçerli. Overwatch'ın oynanışından ödün verilmediği sürece grafik güncellemeleri gelebilir."
Moira'nın hikayesi nedir?
Michael Chu: " Moira bir bilim kadını, kesin konuşmak gerekirse bir genetikçi. Bir bilim kadını olarak da temel ilgisi insanların genetikleri ile oynanarak nasıl manipüle edebilmek. Oyunda aynı zamanda bilim ile ilgilenen bazı karakterler var. Ama, biz Moira'nın gerçek bir bilim kadını hissini bırakmasını istedik. Kendisi kansere çare bulmak veya biyolojik silah geliştirmek ile ilgilenmiyor. Bunlar iyi ve kötü bilim adamı örneği. Moira sadece bilmek istiyor. Tamamen kendi merakını gidermek amacı ile insanların genetiğini araştırmakta. Onu kötü yapan şey bizimle aynı manevi değerlere sahip olmaması. Örnek vermek gerekirse günümüzde bir aşı bulunduğu zaman bir sürü testten geçer. Moira ise ilk gördüğüne yapar ve işler ters giderse onu da düzeltmeye çalışır. Bu yüzden başı Overwatch ile belaya girer ve Overwatch'da Moira'nın çalışmalarını durdurur. Çaresiz kalan Moira'ya ise Reaper'ın yönettiği Blackwatch'dan teklif gelir. Karakterin Overwatch'a çok uygun olduğunu düşünüyoruz ve kendisi gerçekten havalı."
Overwatch gerçekten başarılı bir hikayeye sahip. Gelecekte tek kişilik hikaye modu gibi bir gelişme ile karşılaşabilir miyiz?
Geoff Goldman: "Aslına bu konu hakkında çok düşündük ve deneme amaçlı olarak Junkenstein's Revenge ve Uprising gibi PVE modlarını oyuncularımız için yayınladık. İlerde daha da ileri taşıyabiliriz. Gelecekte bizi neler bekliyor kim bilir. Ama, şimdilik bu tarz bir duyurumuz olmayacak."