Oyunu yapımcısı Patrick Bach anlatıyor
Frostbite yıllardan beri biz oyuncuların takdirini toplayan bir motor olmuştur. Birincisini Bad Company 1 ve 2'de kullandık ve gayet de işe yarar bir durumdaydı.
Oysaki DICE Battlefield 3 için Frostbite 2'yi bekledi. Peki sebebi neydi? İşte yapımcı Patrick Bach'ın cevabı.
"Bunun en kısa cevabı şu olabilir; bu oyunu bundan başka bir motor yapamazdı. Eğer doğru teknolojiye sahip değilseniz o zaman doğru tecrübeyi de oluşturamazsınız. Frostbite motorunun tasarlanmasındaki tek amaç Battlefield oyunlarını yapmaktı."
Bach her ne kadar otantikliğin oyunlardaki kilit nokta olduğunu söylese de esas amacın eğlenmek olduğunu söylüyor. Eğer eğlence yoksa uğraşmaya bile değmeyeceğinden bahsediyor.
"Otantiklik tüm Battlefield oyunları için çok önemli bir şey, ama her şeyden önce eğlence gelir. Eğer bir oyun sizi eğlendirmiyorsa o zaman onu oynamanın ne gereği var ki?"
Bu arada Battlefield 4 için yeni bir motorun çıkma ihtimali de çok düşük görünüyor.
"Sanırım yaptığımız deneylerle motorun çekirdeğini çok güçlü olduğunu kavradık. Dolayısı ile kafamızı yeni şeyler için dağıtmak yerine elimizdekini geliştirmek için uğraşacağız."