İlk Assassin's Creed oyunu çıktığında oyun teknolojieri bugün olduğu kadar ilerlememişti, bu zaten bir gerçek, değil mi? Ancak 15 yıl sonra bir geliştiricinin oyundaki atların aslında nasıl geliştirildiğini söylemesiyle bunu daha da iyi anlıyoruz. Assassin's Creed serisinin ilk oyunundaki atlar, meğer eğilip bükülmüş insan iskeletlerinden yapılmış.
Aslında burada takdir edilmesi gereken husus, eğilip bükülmüş insan iskeletlerinden yapılmış atların, gerçeğe çok yakın şekilde "at gibi" davranması. Aynı zamanda ilk oyundaki Malik karakterinin olmayan kolu da aslında oradaymış. Çünkü bütçeleri, onun için özel bir iskelet tasarlamaya yetmemiş. İlk oyunun geliştirme ekibinde çalışmış Charles Randall, Twitter üzerinde paylaştığı gönderide şu ifadeleri kullandı:
"Assassin's Creed'de Malik için özel bir iskelet veya ağ için bütçemiz yoktu, bu yüzden onun eksik kolu, aslında içeriye doğru geçmiş durumda. Kamerayı içine sokmayı başarırsan, pazısının içinde küçük, buruşmuş bir kol göreceksin.
Ayrıca AC1'deki atlar sadece çarpık bir insan iskeletinden oluşuyordu. Çünkü elimizdeki aletler sadece 3DS Max'ta biped ile çalışıyordu."
İşte imkansızlıklardan yaratılan imkan. Randall bu gönderiyi günümüz oyun geliştiricilerine imkan olmak ve zamanının imkansızlıklarını gözler önüne sürmek için paylaşmış olmalı. Oyundaki atlar ya da Malik'in karakter modeli için ekstra iskelet tasarlayacak bütçe olmadığından, ellerindeki imkanları sonuna kadar değerlendirmişler. Randall, emeği geçen animatörleri de ayrıca tebrik ediyor.
Gamedev hack: In Assassin's Creed, we didn't have budget for a custom skeleton or mesh for Malik, so his "missing arm" is just inside out. I assume if you could get the camera to clip into him you'd see a tiny little scrunched up arm inside the bicep. pic.twitter.com/DJW7RsOOXM
— Charles Randall (@charlesrandall) June 23, 2022
Ubisoft 80'lerden beri oyun geliştirip satan devasa bir şirket.
Karakter iskeleti de bir karakter animatörü çalıştırırsanız atla deve bir iş değil.
İş olsun diye atılmış medya kabartması bir tweet.