Assassin's Creed Mirage duyurulduğu andan itibaren serinin köklerine dönmesi ile oyuncuların radarına giren yapımlardan birisi oldu. Özlenen eski AC dokusunu Bağdat'ta geçen hikayesi ve oyuncuların tanıdığı Basim karakteri ile yeniden ele alacak yapım için yeni detaylar geldi. GameRant ile yaptığı bir röportaj sırasında, kreatif direktör Stephane Boudon oyuncuların merak edebileceği ilginç bilgiler paylaştı.
Oyuncuların bir süredir Ubisoft'tan beklediği hamle nihayet geldi. Şirket, serinin köklerine ve özlenen eski AC dokusuna yeniden dönüyor. Bunu yaparken, Origins ile başlattığı açık dünya RPG AC oyunlarını da kenara atmıyor. Bir yandan Mirage gelirken, diğer yandan da Red kod adıyla geliştirilen ve Japonya'da geçen yeni bir Assassin's Creed oyunu geliştiriliyor. Mirage için GameRant ile yaptığı bir röportajda yeni bilgilere yer veren oyunun kreatif direktörü, bu anlamda heyecan verici ve ilgi çekici bilgiler paylaştı.
Oyunun ana karakterinin Valhalla'dan Basim olmasının sebebi de aslında Mirage'ın ilk etapta bir Valhalla DLC'si olarak planlanmış olması. Ayrıca Boudon'a göre Basim, şirketin hikayesini anlatabileceği en iyi karaktermiş. Hırsızlığa dayanan geçmişi ve Roshan'ın önderliğinde bir Assassin olmasını ve daha sonrasını konu alan hikayesi, serinin ilk oyunlarında aldığımız o havayı bize Bağdat'ta yeniden sunmayı hedefliyor.
Ayrıca Assassin's Creed Mirage'da röportajda açıkça belirtildiği üzere günümüzde veya gelecekte oynanabilecek herhangi bir görev olmayacak. Oyunun tamamı, hikayenin de konu aldığı dönemde Bağdat'ta geçecek. Senaryo ne kadar Animus'ta başlasa da, 9.yy'da Bağdat'ta devam edecek. Aynı zamanda şirketin tabiriyle Mirage'da "her AC oyunundan biraz var" deniyor. Oyun geliştirilirken özellikle AC 1, AC 2 ve aslında tüm Ezio üçlemesinden ilham alınmış. Bu da Mirage ile serinin köklerine indiği olgusunu güçlendiriyor. Bununla birlikte Unity'den bazı "araçlar" aldıklarını söylüyorlar ve Origins, Odyssey ve Valhalla gibi yeni nesil AC oyunlarının DNA'sının da yine yeni oyunda olduğunu söylüyoruz. Özellikle dövüş mekaniklerinde daha çok son oyunlardan benzerlikler göreceğiz gibi görünüyor.
Boudan yeni oyunun yapay zekası ile ilgili gelişmelerden de bahsetti. Üç farklı aranma kademesinin olacağını ve ilkinde NPC'ler sadece sizi araştırırken, sonuncuya geldiğinizde artık her karşılaştığınız yerde kılıçların ya da gizli bıçakların konuşacağı yeni bir sistem getiriyorlarmış. Bununla birlikte yapay zeka daha gelişmiş olacakmış ve Boudan'ın kendi tabiriyle oyuncular "onlarla biraz oynayabilirmiş". Burada muhtemelen "kedinin fare ile oynadığı gibi" benzeri bir ifade kullanılmış. Yine de daha zeki hissettiren yapay zekalara karşı oynamak güzel olabilir.
Oyunun öne çıkan karakterlerinden biri olan ve fragmanda da gördüğümüz Roshan -Basim'in akıl hocası- için de yeni detaylar paylaşıldı. Oyunun başından itibaren Basim'in kafasını kurcalayan soru işaretlerine yardımcı olacak Roshan için Boudan'ın tabiriyle bir yerde artık Basim, akıl hocasıyla çatışmaya başlayabilirmiş. Bu da aslında hikayede kırılmalar görebileceğimiz anlamına geliyor.
Assassin's Creed Mirage oyununun uzunluğu sorulduğunda net bir şey söylenmedi ancak Valhalla, Origins gibi bir RPG yapmadıklarının altını çizdiler. Daha ziyade "iyi paketlenmiş ve yoğun bir hikayeye sahip" yeni bir AC oyunu geliyor diyebiliriz. Yeni nesil AC oyunlarına kıyasla daha kısa olabileceğini bilmekte fayda var. Hatta eğer oyun sürelerini kıyaslamak istiyorsanız, kreatif direktör Unity veya Revelations ile karşılaştırmanızı tavsiye ediyor.
Nasıl olsa her seferinde palavralarını parlatacak tonla medyacı var.
Ulan her seferinde de yenir mi bu kazık?
İngilizce telaffuzunun Türkçesini yazıyorsunuz :))
Besim ya ne basimi yani yanlış bi kelime oluyor üstelik :)))