Ascent'ın DLSS versiyonu ve Ray-Tracing desteği içeren hali yalnızca Steam versiyonunda oynanabiliyordu. Bu özellikler, oyunun Xbox Game Pass versiyonunda düzgün bir şekilde yer almıyordu.
Oyunun yapımcısı Neon Giant, bu iki özelliğin de Game Pass sürümüne aktarılması için kolları sıvadı. Neon Giant, oyunun Steam ve Game Pass versiyonu arasındaki bariz farkları yakalayıp dikkat çeken kullanıcıların da taleplerine yanıt vermiş oldu.
Oyunun Xbox Game Pass versiyonunda Ray-Tracing seçeneği bulunmasına rağmen oyuncular, özelliğin oyuna etkisinin olmadığını ifade ediyorlar. Ascent'ın bahse konu olan versiyonunda DLLS desteği ise hiç yok. Neo Giant, konuyla ilgili bir açıklama yayınlayarak soruna çözüm aradıklarını belirtti.
" Hem Game Pass hem de Steam ile iletişim halindeyiz ve konuya çözüm bulmak için birlikte çalışıyoruz. Konuyu inceleyerek oyunun Game Pass versiyonunu Steam ile eşdeğer halde getireceğiz. " açıklaması yapıldı.
@MrChrisBee isimli Twitter kullancısıysa, Ascent'ın Game Pass versiyonunda yükleme sürelerinin Steam'in 2 katı uzunlukta olduğunu belirtti. Neon Giant kullanıcıya teşekkür ederken, iki versiyonunda eşitleneceğini tekrar ifade etti.