Ne denmek istediğini haberde anlayacaksınız
Alien: Isolation'ın oyun tasarım şefi Gary Napper'ın söylediklerine göre oyun, Metroidvania tarzı bir yapım, yani oyunun haritasını tekrar tekrar gezerek gizli bölgeler bulabileceksiniz.
Total War serisiyle tanıdığımız The Creative Assembly'nin geliştirdiği Alien: Isolation'ın, çok uzun bir hikayeye sahip olacağını belirten Napper konuyla ilgili "Alien Isolation'ın haritası gerçekten çok büyük ancak bu harita sadece ana görevlerle sınırlı değil. Bu yüzden oyunumuz biraz Metroidvania tarzında. Yani isterseniz durmaksızın ana göreve devam edebilirsiniz ancak haritanın başlarına geri döndüğünüzde, daha önce göremediğiniz birtakım yerleri bulabileceksiniz." açıklamasını yaptı.
Metroidvania terimini yabancı olanlar için kısaca Metroidvania'yı tanıtalım. Bir oyun, geçmiş Castlevania oyunları kadar büyük bir haritaya ve Nintendo'nun Metroid serilerindeki gibi keşif mekaniklerine sahipse, bu oyun "Metroidvania" tarzı bir yapımdır. Kısacası bir oyunda açık dünya ve keşfedilmeyi bekleyen sırlar varsa, o oyun Metroidvania türünde bir oyun olur. Metroidvania türüne, Symphony of the Night ve Aria of Sorrow gibi oyunları örnek olarak gösterebiliriz.
Alien: Isolation; PC, PS3, PS4, Xbox 360 ve Xbox One platformları için 7 Ekim tarihinde piyasaya çıkacak.