Sandığınızdan daha fazla
Microsoft, Xbox One'ın çıkışıyla birlikte ID@Xbox isimli bir program başlatmış, bu sayede bağımsız yapımcıların, oyunlarını en kolay ve en ucuz yolla Xbox One için de geliştirmelerini istemişti.
Görünen o ki bağımsız yapımcıların oyunlarını Xbox One'a port etmeleri, o kadar da ucuz bir durum değil. Happion Laboratories çalışanı Jamie Fristrom'un yaptığı açıklamalara göre PC ve Xbox One için geliştirdikleri Sixty Second Shooter, sandıkları kadar az bir harcamayla geliştirilmemiş.
Microsoft'un bu durumu üstü kapalı bir dille anlattığını ve gerçeğin hiç de böyle olmadığını belirten Fristrom, ID@Xbox programının bağımsız geliştiricileri maddi anlamda sandıkları kadar rahatlatmadığını belirtti. Son olarak kendi oyunları Sixty Second Shooter'dan örnek verek Fristrom, oyunlarını Xbox One'a port etmek için toplamda 5143 dolar para harcadıklarını, bu paranın bağımsız geliştiriciler için oldukça büyük bir rakam olduğunu dile getirdi.