Yorumlara şöyle bir göz gezdirdimde. Herkes takılmış " yeni nesil konsol " mevzusuna. Birde üstüne üstlük karar kılınmış kimselerce.
Yahu Microsoft demişmi " Next Generation " diye bir ibare? XboxOne hala xboxone ps4 de hala ps4. Siz bir tarafınızıda yırtsanız yeni nesil falan yok ortada. Sadece versiyonlara ayırdılar cihazları hepsi bu. Ne gereksiz bir tartışma mevzusudur bu böyle...
Sevgili Ultraslan,
Birkaç ay önce seninle Scorpio'nun yeni nesil bir konsol olup olmadığını tartışmıştık, sen ısrarla yeni nesil derken ben de sadece PS4 Pro'nun Xbox dengi olduğunu söylemiştim, tek farkı PS4 Pro'dan az güçlü olması ve sen kibirle ve uzunca paragraflarınla karşındaki bir şey bilmiyor edası ile sayıp durmuştun, ben de sana aptalca tavırların var deyince bunu hakaret algılayıp bana hakaret ve tehditler yağdırmıştın :) Çünkü aptalca tavırlar ile kişiye aptal demenin farkını anlamamıştın, normalde aptal olmayan insan da aptallık yapar bazen, tıpkı şu an benim sana bunları yazmamın aslında gereksiz ve aptalca olduğu gibi. Şimdi fikrini alabilir miyim? Konsolun adı bile hala Xbox One, fazladan X var, PS4 Pro'nun hala PS4 olması gibi ve videolara bakınca da pek bir yeni nesil havası yok. Normalde seninle alakamı kestim o günden sonra ama bunu sırf kıllık olsun diye yazıyorum. Maksadım PS mi iyi Xbox mı iyi de değil, umrumda da değil sadece bunu yazmak istedim.
Kendi hesabı ile bile yorum yazmaktan acizler saçma sapan eleştiriler yapıyorlar, benim en sevmediğim şey fanboyluktur, tam bir aptal insan işi çünkü. Burdaki mesele Xbox ve PS4 meselesi değil. Benim aşırı Sony fanı olduğumu gösteren bir mesajımı göster Ps 4'ümü sana veririm.
MK Okuru13.06.2017 09:16
Ellerine sağlık Arcade Fire. Bende bu Ultraslan'ın kibirinden ve başkalarının fikrine saygı göstermemesinden rahatsızım!
Vengeance12.06.2017 15:28
NE ağlamışsın be!
MK Okuru12.06.2017 08:53
Canım benim yalnız senin atladığın ufak bi detay var. Ultra tam bi ps4 fanı. Yani sanki sen adama Xbox fanıymış gibi saydırmışın. Yani o da senin tarafında. Tek farkı senin gibi aşırı Sony fanı değil. Yeri geldiğinde iki taraflı eleştirisinide yapar. Ama yorumuna bakarsak sen onu yapamıyosun...
İyiden oyunlar çok kötü oyunda yok nereye kadar Forza ve Halo oynuyacaksin.sağlam bir oyun yokki hepsi çorba konsolda xbox one s in tipa tip aynısı insan biraz şekilli yapar
Arcade Fire, 12.06.2017 01:20
Cevabını vereceğim sakin ol. Bu konsol yeni nesil bir konsol. Ara nesil dediğin olay bu şekilde olmaz. Sen eğer mevcut konsolundan 4.5 kat güçlü grafik işlemcisiyle bir makine piyasaya sürersen bu yeni nesil olur. Senin yeni nesil anlayışın ne ayrıca çok bilmiş? Yıllarca bu böyledir, her yeni konsol öncekinden daha fazla çözünürlük oranı sunar. Ps2-480p, Ps3-720p, Ps4-1080p ve Ps5 Ultra grafik ayarında 4K olacak. Bu sıralama bu şekilde devam etti. Aynı sıralamayı xbox içinde söylemek mümkündür. Bu konsolun isminin One X olması bu saydığım gerçekleri değiştirmez. Bu saydığım oranlar Xbox one ile one x arasında uçurum grafik farkı olacağı gerçeğini değiştirmez. Örneğin Ps3 ile Ps4 arasındaki grafik farkı. Belki fark bu kadar dramatik olmayacak ama çok ciddi bir fark olacak yine. Peki bu makine yeni nesil değilse, sen bu kadar güçlü bir makineyi nereye konumlandıracaksın? Güçlendirilmiş makine dersen buna Ps4 pro örnek gösterilebilir. Aynı ram miktarı, aynı işlemci ve bir miktar güçlendirilmiş grafik birimi. Evet bu olur. Peki one x nedir? Sen bana bunu izah et önce. Ayrıca ben sana ne zaman hakaret ve tehdit yağdırdım. Adam ol akıllı ol iftira atma. Önce ne dediğini idrak et...
Phoenixboy, 13.06.2017 19:14
Ama bak sen hala net cevaplar veremiyorsun. Ps4 ile Ps3 arasında grafik, teknolojik, yazılımsal ve oyun bazında farklılıklar var demişsin ama bana hala o sürekli bahsettiğin "Devrimsel" nitelikteki farklılıklardan bahsetmemişsin. Ben sana ne fark olduğunu söyleyeyim: mevcut teknolojilerin geliştirilmiş halleri. Tek fark bu. Bak devrimsel bir fark olması gerekmiyormuş bir konsola yeni nesil demek için. Yeni nesil kavramını fazla basit düşünüyorsunuz. Yeni nesile hangi durumlarda ve gerçeklerde yeni nesil dediğimi defalarca belirttim. Sizde belirttiniz bende size cevap verdim ama siz bana net cevap veremiyorsunuz. Eğer bir makine benim evime daha teknolojik bir televizyon almamı gerektiriyorsa o yeni nesildir. Mevcut konsolun kat kat üzerinde performans gösterecekse o yeni nesildir. Ama yeni nesil kavramına yaklaşımımız farklı galiba. Orada anlaşamıyoruz.
Phoenixboy13.06.2017 19:14
Şimdi...gerçekten diğer arkadaşları anlamaya başladım ^^ Önceden de yazdığım gibi. PS3 ve PS4 arasındaki grafiker-teknolojik-yazılımsal-oyunsal farklar ortada ama anladığım kadarıyla kim ne yazarsa sen aynı şeyi yazacaksın. Burnas, güzel anlatmış kesinlikle durum öyle burada sana yorum yapanlarında anlatmak istediği budur. Şu yanlışını düzeltmem lazım bu sadece bizim bakış açışımız değil dostum. Microsoft ve Sony yani bu konsolların yapımcısı dahil bizimle aynı şeyi söylüyor. Xbox one X ve Ps4 pro cihazlar next gen değil, olay zaten bitti burada :) Senin fikrinde ısrarcı olman gerçeği değiştirmez. Evet Playstation 5 piyasaya çıktığında yeni nesil kavramını görmüş olacaksın. Cihaz büyük ihtimalle yapım aşamasındadır ve kendini bu birkaç yıl içinde kendini gösterir. Umarım piyasaya çıkması en az 4 yıl alır ve ps4 oyunlarını destekler :v çünkü daha God of war-last of us-kingdom hearts-Final fantasy 7 gibi aaa ps4 oyunlarını hala bekliyoruz.
ultrAslan13.06.2017 18:27
Haklısın burnas. Hepimiz kendimizce yorumluyoruz bu durumu. Hepimiz kendimizce makul taraflarından bakıyoruz olaya. Ama benim inanışıma ve düşünceme göre durum böyle. Bana böylesi daha makul geliyor işte.
burnas13.06.2017 12:44
Sevgili Ultraslan. Öncelikle bir Galatasaray lı olarak seni selamlıyorum. Yorumunu ve ona gelen tüm cevapları dikkatlice okudum. Sana cevap yazan arkadaşlar konsollardaki "nesil" kavramını tamamen literatürel yani deyim yerindeyse ticari piyasa değeriyle değerlendiriyorlar. Bende aynen onlar gibi değerlendiriyorum. Senin nesil kavramın daha farklı sana özel ve subjektif. Ve elbette anlaşılabilir bir durum. Microsoft bile One X e new generation demiyorken senin demen bunun göstergesi. Dolayısıyla aslında elmayla armutun kıyaslamasına dönmüş bu tartışma. Sende haklısın kendine göre. Ancak nesil kavramı tamamen ticari piyasadaki ürün konumlandırmasıyla alakalı bir durum. Ve maalesef yoruma açık değil. İngilizcedeki old,new yada next generation terimlerinin Türkçe mize çevrilmiş halleri. Sırayla değerlendirirsek ps2,ps3,ps4 diyebiliriz. Xbox,x360,xbox one ... gibi. Artık konsol üreticileri hızla gelişen teknolojiye ayak uydurabilme adına(ki asla katılmıyorum bu fikre) aynı nesilde ara modeller çıkarmaya başladılar. Tıpkı cep telefonları gibi. İphone 5,iphone 5s.. Iphone 6,6s,6plus vs.. gibi. Elbette düşen karlılık ve pazar paylarını yeniden artırmak adına dizayn edilmiş bir model bu. Ne kadar başarılı olur ve sürdürülebilir tartışılır. Ancak her çıkan yeni nesil ve ara modele sahip olmak için deliren kitlelerin olduğu gerçeğini ve apple ile samsung un bu işten milyon dolarlar kazandığını düşünürsek, ticari olarak neden olmasın. Her 5 senede yeni nesil, her 2 yılda bir ara model. Umarım faydalı olabilmişimdir durumu anlatabilme konusunda. Saygılar.
ultrAslan13.06.2017 12:34
Şimdi sana bir şey sormak istiyorum. Bana Ps3'ten Ps4'e geçilirken yapılmış devrimsel nitelikteki farklılaşmayı söyle. Veya bana xbox 360'dan Xbox one'a geçilirken yapılan devrimsel nitelikteki farklılığı söyle. Gidiyorsun ısrarla nintendo'dan örnek veriyorsun. Nintendo hiç bir firmayla kıyaslanamayacak kadar yenilikçi ve farklılaşmaya açık bir firma. Gelelim vr olayına. İlk vr'da yanlış bilmiyorsam bir nintendo ürünüdür (farklı bir firmanında olabilir ama bu tarz bir makinenin 90'lı yıllarda piyasada olduğuna eminim). Günümüz için oldukça yetersiz olan bir teknolojisi vardı ama günümüz vr teknolojisinin atasıydı. Bu mu devrimsel teknolojik yenilik? Ve dikkat et yeniliklerin içinde çoğunlukla nintendo var. Sen çok hayal dünyasında yaşıyorsun. Ps2'den Ps3'e geçilirken basit teknolojik ilerlemeler dışında (blu-ray disk okuyucu' hard disk ve grafiksel iyileşmeler) neyi gördün de devrimsel nitelikte gelişmeler bekliyorsun. Veya başta söylediğim gibi Ps3'ten Ps4'e geçerken ne gördün de Ps5'ten bambaşka bir şey bekliyorsun? Sen bu firmaların teknolojilerinin 10 sene ilerden gittiğini düşünüyorsun ama 10 sene sonrasının teknolojisini hemen mi piyasaya sürmesini bekliyorsun? Bence senin kafan çok karışık. Bak xbox açık bir şekilde yeni nesil bit makine piyasaya sürdü. 2 sene sonra gelecek olan Ps5'den de teknolojik devrim falan bekleme (malum sana göre yeni nesil demek sıfırdan bir şey yaratmak demek). Ben sana yapılacak değişikliği şimdiden söyleyeyim. 2 gb hdd, 16 gb veya 18 gb ram, 10 veya 12 tflop grafik birimi, 12 çekirdekli bir işlemci ve dualshock 4'ün revize edilmiş daha da iyileştirilmiş bir versiyonu (aynı ds3 ve ds4 farkı gibi. Belki dokunmatik yüzey daha da işlevsellik kazanabilir). Ve son olarak 4k ultra grafikler. Ölmez sağ kalırsak ps5 çıktığında sonuç ne olacak tekrar görürüz ve tekrar tartışırız seninle görürüz kim haklı kim haksız çıkacak :)
Phoenixboy13.06.2017 11:49
ve bunların hiçbiride ne Xbox X'te nede PS4 pro'da var.Bu cihazları ben Windows 10'un Home edition(ps4) Windows 10 Pro (Xbox one x/Ps4 pro) ya benzetebilirim sadece.
Phoenixboy13.06.2017 11:46
Dostum, ben yukarıda yazdığım yazıda her şeyi izah ettim.Benim için yeni nesil konsolun ne anlama geldiğini de anlattım. Wii kollarını, ds'nin dokunmatik ekranını, oyun dünyasında yarattığı yankıyı ve diğer şirketleri oyun dünyasında yeni şeyler yaratmak zorunda bıraktığını yazdım.VR teknolojisinden bahsettim. Bunlardan özellikle bahsettim ki altını çizerek söyledim teknolojik devrim, yeni nesil konsol dediğim cihaz sadece grafikle alakalı değildir dedim. Sen bana ha bire Xbox x 6tflop ise PS5 10 tflop çıkar vb. gibi konsol güçleri arası örnekler verip duruyorsun.Su an bu dediğime en iyi örnek grafik bağlamda ps4 ve xboxtan güçsüz olan ama getirdiği yeniliklerle oyun dünyasında farklılık yaratan Nintendo Switch'tir. Konsol yeni kollarıyla,taşınabilirliğiyle farkını yarattı. Cihaz güçsüz olmasına rağmen sahip olduğu yazılımla grafik kalitesi ps4' çok yakın ve neredeyse aratmıyor. SWİTCH'İ alan insanlar zaten grafiği umursamıyorlar.Oynanabilirliği ve getirdiği farklı oyun deneyimini umursuyorlar. Hadi diyelim PS5 10flop çıktı SONY ona öyle bir yazılım yazdı ki PS4'ten iki-üç kat daha iyi görüntü verebilir yada kulağına taktığın bir aparatlar beyin dalgalarını okuyabilir vb.Kimse uzay grafiği beklemiyor. Ama bir önceki nesile ait konsola göre hem grafik bağlamında hem oynanabilirlik bağlamında bir yenilik bekliyor. PS3 ile PS4 arasındaki farklar gibi. Onu bırakalım zaten Final Fantasy XV'in PC Tech Test GTX 1080 trailer'nı gördün mü? Square Enix'in özel Final Fantasy XV için yaratılan grafik motorudur. Aynı şeyi Metal Gear Solid 5'in FOX engine içinde söylüyebilirim.Neredeyse görüntü gerçek gibidir.Bu gerçekçiliği veren onların grafik motorudur. Şu an birçok şirket unreal engine 4'ü kullanıyor bundan dolayı mimari bağlamda birçok oyunda birbirine benziyor yada yakın. Unreal engine 5 çıktığında ne olacak sence? Yeni nesil dediğin şey sadece bir cihazın grafik gücü bağlamında olacak birşey değildir. Grafik güç-yeni oynanabilirlik-yazılım-grafik motoru bağlamında hepsini içinde alacak bir gelişimdir.
MK Okuru12.06.2017 22:44
Olm işsiz misiniz ? Yorum mu yapıyorsunuz , kitap mı yazıyorsunuz belli değil. 1.cümleden sonrasını okumuyorum. Sanırsın CEO.
ultrAslan12.06.2017 18:06
Phoenixboy, 12.06.2017 16:18
Evet dediğim gibi iyi yazıyorsun hoş yazıyorsun ama hala eksik taşlar var yerine oturması gereken :) Biz bu konsolu yeni nesile oturtmazsak neyi oturtacağız? Siz yeni nesilden uzay grafik falan mı bekliyorsunuz? Yeni nesil dediğin olay zaten 4K'dır. 3 sene sonra çıkacak olan xbox 8k'mı olacak? Bambaşka bir mimariye mi sahip olacak? Xbox one x'in 10 katı mı güçlü olacak? Konsollar bilgisayara evriliyor devir bunu gerektiriyor. Teknoloji hızla ilerliyor ve insanlar deli gibi, doyumsuzca tüketiyor. Biz her çıkan konsola ara nesil muhabbeti yapacaksak (en azından eskisine göre grafikte 5 kat, işlemcide %30'dan fazla fark attığı) yeni nesile geçemeyiz. 2 sene sonra Ps5 gelecektir büyük ihtimalle. Ama Ps5 bu makineden kat kat güçlü falan olmayacak. Mesela xbox one 1.3 tflop, one x 6 tflop, Ps5'de 10 tflop falan olur. Aradaki fark one ile one x kadar oluyor gördüğün gibi. Biz bu makineye de Ps4 pro'unun güçlendirilmiş veraiyonu deriz artık. Neticede arada bu kadar farkın olması o makineyi yeni nesil yapmaya yetmiyor bu mantıkla baktığımızda :) umarım yeterince kendimi ifade edebilmişimdir.
Phoenixboy12.06.2017 16:18
Aynen demek istediğim budur.3-4 yıla kadar yeni nesil konsollara hazır olur.Süreç öyle devam edecektir. Tabi ki yenil nesil olarak çıkacak konsolların şu anki ps4 pro ve xbox x'i hem grafik hem işletim sistemi açısından aşması lazım ki aşacaktır zaten. Teknolojinin ne kadar geliştiğini zaten örneklemem gerekmiyor. Şu an bizim elimizde kullandığımız teknoloji ile sony ve microsof gibi şirketlerin ellerinde bulunduğu teknoloji arasında 10 yıllar fark vardır.Olay ticaret oldu mu kimse gelipte örn: Sony 4k tv'lerıni satmadan üzerinden kar etmeden gelip 8k tv'lerini piyasaya sürmez. Buradaki esas soru şu olmalıdır..Niye Sony ve Microsoft kendi konsollarının ps4 pro ve xbox x gibi bir upgrade versiyonunu çıkardılar? Öncelikle konsol teknolojisini hiçbir şekilde PC teknolojisi ile kıyaslamıyacaksın. PS5 piyasaya çıktığında PS4 prodan kat kat güçlü çıkacaktır fakat hala PC'nin bir adım gerisinde kalacaktır. Konsollara pc gibi upgrade yapılamayacağı için 4-5 yılda zaten çağın gerisinde kalmaya mahkümdür yada PS4 pro yada x bpx x gibi upgradeler gelecektir.Konsolların ömrü uzasın diye. Ha niye bu şirketler konsolların ömrünü uzatmaya çalışıyorlar dersen,güzel bir oyun en fazla 5 yıl en az 3 yıl içinde piyasaya çıkıyor.( EA yada futbol oyunlarını saymıyorum onlar biraz kopyala daha iyi yapıştır oluyor). Konsolları sattıran ne? Kendisine özel oyunlarıdır. Bir god of war,uncharted,last of us,final fantasy,Nioh,Nier,Resident evil vb. gibi oyunlar en az 4-5 yılda çıkıyor ve bu oyunlar gelişen teknoloji yüzünden daha gerçekçi ve ayrıntılı oluyorlar buda zaman alıyor. Bir karakter riglemesi ve modellemesi için 10'larca 3d tasarımcı işe alınıyor yada şirketler başka oyun şirketleri ile ortaklaşa iş yapıyor. Oyun çabuk çıksında satalım diye. Bu oyunlar sayesinde o konsol satıyor.Şirket bu oyunlar sayesinde konsol satıyor.Bence mimari de senin düşündüğünden daha gelişmiş durumda.Bu oyunları servet değerinde pclerde yapıyorlar bir kere. Ama problem biziz.Biz halkın ekonomik durumu gelipte bir CGI kalitesinde oyun oynayacak bir PC dizmeye yetmez ki :) Şu anki tüm oyunlar zaten genel bir downgrade geçiriyorlar.Belirli bir max-min oyun standartına indirgeniyorlar. Biz, bir oyuna 160 tl vermeye üşeniyoruz. Resident Evil:Vendetta gibi bir CGI filmin kalitesinde bir oyun oynamak...dediğim gibi bir servet alır.Tabii her şey şirketlerin daha uygun masraflarda gelişmiş çip,çekirdek,hızlı veri aktarımı yapabilen hardiskler,grafik kartları ve ekranlar mal etmelerine ve piyasaya sürmelerine bağlı. Sadece bunlarda yetmez.Bu parçaların iyi işlem yapabilmesi için gelişmiş yazılımlara da ihtiyaç var. Bana göre yeni nesil bir konsol, bir önce ki nesline göre sadece daha iyi grafik vermekle kalmamalıdır bunu yanında insanoğlunun tanık olmadığı,yeni bir teknolojik yeniliği de yanında getirmesi gerekmektedir. Grafik anlamda düşük kalmalarına rağmen ben Nintendo'yu oyun dünyasına getirdiği yenilikler açısından taktir ediyorum. Hatırlar mısın? Dokunmatik ekran teknolojisi cep tellere gelmeden önce nintendo ds'ler kullanıyordu. Nintendo wii'nin motion sensorlu kolları bütün oyun dünyasında büyük bir fırtına ve yenilik rüzgarı yarattı. Nintendo sayesinde Sony kendi move'larını, Microsoft'ta kinect'i yarattı. Şu an VR teknolojisi bu neslin yeniliği. Burada teknoloji dediğimiz şeyi'de sadece grafik güçle de sınırlamamak lazım.Teknoloji bunun ötesidedir. Nanoteknoloji ilerliyor..bilimde her gün milyonlarca keşif yapılıyor.Her şirket kendi teknolojisini geliştiriyor. Bu gelişmelerin hepsini video oyunlarına ve bizim üzerimizde etkisi olacaktır. Ama herşey Zaman ve para alacaktır.
Everchosen12.06.2017 16:05
#PCMASTERACE
ultrAslan12.06.2017 13:33
Phoenixboy, 12.06.2017 13:06
İyi demişsin güzel demişsin ama hala aydınlatılması gereken noktalar var. Biz bu konsola yeni nesil demezsek hiç bir konsola bu tabiri kullanamayız. Çünkü mesela atıyorum eğer bu konsol yeni nesil değilse en geç ihtimalle 3 sene sonra yeni bir xbox gelecek ve bu yeni gelecek olan farklı bir nesilin konsolu olacak. Tamam dediğiniz gibiyse eğer süreç böyle işleyecek. Ve 3 sene sonra gelecek olan konsolda xbox one x ile xbox one arasındaki farktan çok daha fazlası olmayacak. Demek istediğimi anladınız mı yeterince açık anlatabiliyor muyum bilmiyorum ama kendimi anlatabildiğime inanıyorum. Artık yeni nesil kavramını eskisi gibi düşünemeyiz. Teknoloji hızlı ilerliyor ama mimarilerde inanılmaz farklılıklar olmuyor artık. Benzer mimarilerin yeni nesilleri üzerinde şekilleniyor teknoloji. Yani farklı bir teknolojiden ziyade daha verimli çalışan teknolojilerle karşı karşıyayız. Bunun hangi parçalarda olduğunu tek tek yazardım ama siz zaten biliyorsunuzdur bunları o yüzden yazmayacağım. Ama hala düşüncemin arkasındayım. Xbox one'a göre işlemcide %30'dan fazla, grafik biriminde nerdeyse 5 kat daha güçlü bir makineyi hiç bir akıl ara nesil mantığına oturtamaz...
Arcade Fire12.06.2017 13:31
@Phoenixboy
Sunumda bile zaten adamlar Xbox One X'i Xbox One ailesi içinde diye anlattı.
Phoenixboy12.06.2017 13:06
Bütün yourumları okudum konu ilgimi çekti ehuehue. Şimdi bu siteye bir bakın https://www.gamespot.com/articles/console-specs-compared-xbox-one-x-ps4-pro-switch-a/1100-6443665/
ve konsolların özelliklerine bir göz gezdirin :v Aslında bir nevi iki tarafta haklı ama neye göre derseniz şöyle; Xbox one (ilk çıkan) güç bakımından o kadar düşük ki Xbox one X'i ilk çıkan xbox one'a göre kıyaslarsanız. Evet, X box one X'e MİCROSOFT'un yeni nesil konsolu diyebilirsiniz. Fakat Xbox one X'i PS4 pro'ya göre kıyaslarsanız. Teknik özellikleri bakımında PS4 pro'dan az bir şey yüksek :v (ve 500 dolar). Şu an yeni nesil konsol adı altında Switch, Xbox one X, PS4 pro var. Switch, ile wii'u arasındaki farklara değinmeme gerek yok çünkü tamamiyle farklı yeni nintendo konsolu fakat aynı şeyi ps4 pro ve xbox one X için söyleyemem. Xbox one X- Xbox one'ın 4K'ya upgrade edilmiş versiyonudur ve Ps4 pro'da ps4'ün 4K'ya upgrade edilmiş konsoludur. Yani hala bu nesle ait konsollardır. Aynı oyunların her iki versiyon konsollar da oynanması bunun en önemli kanıtıdır. Xbox one'a gelen aynı oyunu siz Xbox one X'e takıp oynuyacaksınız. Yani gelipte xbox one x'e özel yeni oyun yapmayacaklar. Nasıl Ps4'e çıkan oyunlar Ps4 pro'ya enchanted desteği ile grafik kalitesi yükseltiliyorsa (1080 60 fps/ 4k 30 fps oluyorsa) xbox one x' sahip insanlarda büyük ihtimalle aynı oyunu /1080 60 fps yada 4k 60 fps( 60 fps dedim de microsoft bunu iddaa etmişti diye) ile oynuyacaktır. Zaten Sony ve Microsoft bu konsolların yeni nesil konsol olduğunu iddia etmemişlerdir ve bir upgrade olduğuna değinmişlerdir. E3 videolarını daha dikkatli bakın İGN ve diğer oyun magazinleride aynı şeyi söylüyor. PS5 ve X box XXX ( bu gidişle "xxx" olur herarde) :) gelirse onlar yeni nesil konsollar olacaktır. İyi oyunlar o/
ultrAslan12.06.2017 12:01
129912994, 12.06.2017 04:05
Eski kafayla düşünüyorsun. Sen artık her yeni konsoldan devrim niteliğinde yenilik beklersen bu senin hatan olur. Unut artık Ps1'den Ps2'ye doğru yaşanan gelişmeler gibi gelişmeleri. Böyle bir şey olmayacak artık. Xbox 360'ı örnek alalım. Bana xbox one'ın üzerine, xbox 360'ın hangi devrimsel nitelikte bir değişiklikle geldiğini söylesene. Aynı mimari, aynı arayüzün geliştirilmiş hali, hatta nerdeyse aynı kontrolcü... Eski kafayla düşünme bu durumu ve artık her yeni nesilden devrimsel nitelikte farklılık bekleme. Artık o devirler geçti. Xbox one x'i de xbox 360 ve xbox one arasındaki duruma benzetebilirsin. Yine tamamen x86 mimarisi, aynı depolama birimi çözümü (belki ssd olur one x'de), aynı ram türü, aynı grafik biriminin güçlü hali, aynı şeyler kısaca. Yani demem o ki yeni nesil olayını eskisi gibi devrimsel nitelikteki değişiklikler olacak diye düşünmek çok büyük yanılgı olacaktır. Kaldı ki bunun ilk böyle olmayacağını xbox 360'dan yeni nesile geçen xbox one bize gösterdi...
MK Okuru12.06.2017 11:38
O güç farkı zaten başlı başına normal xbox oneda olan oyunu doğal 4K açmak için gerekiyor. Tamamen aynı oyunları çözünürlük farkıyla oynamak yeni nesil değildir. Pro ile aynı mantık başka birşey değil. Ayrıca microsoft sunumu başı hariç şaka gibiydi
MK Okuru12.06.2017 09:04
1299 bilmem ne. Yalnız xbox one x in işlemcisi falan sony nin ki gibi aynı değildir. O yüzden ki ps4 pro kırpık 4k verirken xbox one x gerçek 4k veriyor sen anlamamışın hiç olayı. Ayrıca sony ps3 te blurayi kullandı microsoftta xbox 360 ta HD-DVD kullandı ki xbox 360 ps3 ten daha önce çıktı.
MK Okuru12.06.2017 04:16
Ya şununla muhatap olmayın tartışma adabından yoksun,ona buna laf sokup hakaret eden,salyalarını saçarak hiddetlenen,sürekli haklı olduğunu düşünen,satır aralarında iğneleyici imalarda bulunup karşısındakini tahrik eden biriyle tartışmaya değmez.Ultraslanı hepimiz tanıdık ve biliyoruz.He deyin geçin
12991299412.06.2017 04:05
sen sadece 2 nesil arasindaki farki grafik farki olarak dusunuyorsan konsollar hakkında üzgünüm ama hic ama hiç bir şey bilmiyorsun
tek basina grafik farkinin oldugu tek yer pcdir daha iyi bi pc sistemi toplarsin bu fark olusur ama temel sistem aynıdır herkes ayni sistem üzerindedir
gelelim konsollara;
nesil farki demek teknolojinin getirdigi bir sürü yeni seyi artik uygulamaya koyalım dediğin zaman olusur örneğin;
bizim atari dediğimiz ama bir sürü farkli firmanın farklı konsollar ve ozelliklerde çıkarttığı ilk nesil konsollar isletim sistemleri çok yenidir hafizalari o kadar küçüktür ki oyunlari ya kaydedemezsin yada ekstra hafiza karti isterler ve oyunlar çip gibi oyun kartlarinda yüklüdür takarsin calisir cikartirsin durur
sonra islemciler hafiza gücü yazilimlar baya gelişmiştir ortaya cd diye bir hafiza diski çıkmıştır ve sony bunlari bir araya getirerek oyun konsollarinda devrim yapmistir ve efsane playstation konsolunu çıkartmıştır
grafikler o döneme gore bi devrim oyun boyutlari muhtesem 700mb ye kadar hatta fazla fazla disk sayilari ile daha fazla boyutlara ulasabiliyor hafiza kartlari sayesinde oyunlarimizi rahatca kayit edebiliyoruz ve bunlar muhtesem bir yazilim/isletim sistemiyle bir araya gelmistir
yillar gecer ve yine işlemci ve grafik işlemci teknolojisi gelisir yazilim gelisir hafiza sistemi gelisir ve ortaya dvd dediğimiz cd den cok daha güçlü hafiza diskleri ortaya cikar ve sony yine adımını atar! playstation 2!
konsol sistemsel olarak cok güçlenmekle kalmayip yazilimini da geliştirmistir ve ortaya cikan dvdleri son haddine kadar kullanarak ortaya muhtesem oyunlarin cikmasina ev sahipligi yapmistir ama hafiza gücü olarak cok gelişememiş onun yerine hafiza kartlari yerini korumuştur
yine yillar gecer ve klasik teknoloji gelismeye devam eder ve kafayi hafiza disklerine takan sony blu-ray diskleri bulur ve sonuç muazzamdir 25gb'a kadar hafıza gücü!
hemen bunu yeni sistemlerinde kullanmaya baslar ve bunlardan biri playstation 3!
yeni konsol görenleri hayrete dusurecek guce sahiptir ve yazilim ve hafiza gucu inanilmazdir 25 hatta 50gb a kadar depolama yapabilen diskler oyun yapimcilarinin yeni sevgilisi olmuştur ve ortaya bol sinematikli bol hikayeli oyunlar cikmaya başlamıştır ve oyun-sinema birlesmistir sanki ve bu da oyun dünyasında devrim niteligindedir niteligindedir ki oyunlari sadece gameplay icin oynayan insanlarin sayisi azalirken hikaye icin oynayanlarin sayisi git gide artmıştır ayrica oyun hafızalarını birak oyunlarin kendisini bile hafızasına alabilecek güçlü bir hafizasi vardir!
yine yillar gecer ve teknolojinin sonu yoktur hafiza disklerinde limitlerine ulasan sony yazilim ve islemci gucuyle yeni bir konsol daha cikarmaya karar verir ve bu da playstation 4!
sistem hem yazılım hemde işlemci çalışma sekliyle onceki neslin aciklarini kapatip ustune guclu bir sistem ekleyerek ortaya yeni bir konsol çıkartmıştır ama teknoloji eskisi kadar ucuz degildir ve sony daha güçlü bir konsol cikartabilecekken fiyat performans ürünü ortaya cikartmaya karar verir ve bunun bur hata olduğunu cok gec fark eder konsol sistemsel olarak belli bir yere kadar idare ettikten sonra ortaya yeni bir ara konsol yani sonraki nesle kadar idarelik konsol cikartmaya karar verir ve adina playstation 4 pro der,
konsolun onceki konsoldan tek farki sistemini daha guclu olmasidir onun disinda yazilimi ve islemcisinin calisma sekli bile birebir aynidir ve 2 konsolda ayni oyunlari ayni oyuncularla ayni ortamda oynatabilmektedir.
bu son anlattigim xbox one ve x icinde geçerlidir ve bütün konsol nesillerinin sadece sony gözünden anlatılmış halidir ve özet bilgilerdir umarim hala nesil farki denildiginde aklina sadece grafik gelmez ;)
MK Okuru12.06.2017 02:30
ultra resmen cikarip duvarlara vurmus,cok guzel anlatmissin kardesim.
Gerek sony gerek Microsoft oyun görüntüsünden sıyrılmaları silkinmeleri gerekiyor Real LİFE 'a adım atmaları gerekiyor yani bize başka bi şey göstermeleri lazım 4K yine oyun gerçek değil bu yüzden negatif olmakta yarar var bu konsollar adına
İsterse 126 teraflops olsun ülkemizde iş yapmaz. Dünya genelindede asla ps4 ü n satış rakamlarını yakalayamaz. Ps4 başka bir dünya xbox one başka bir dünya. Belki yıllar sonra işler değişir belli olmaz ama şimdilik durum bu. Ayrıca Türkiye şartlarında xbox one x + 4k tv (vestelin philipsin dandik 4k larını geçiyorum) maliyeti 5000 tl den aşağı olmaz. Açıkçası daha az maliyete sağlam bir pc toplarım bakarım keyfime. Konsolun asıl esprisi pratik, ekonomik, ve uzun vadeli olmasıdır. Ancak ne yazıkki konsol üreticileri telefon üreticilerine özenmeye başladılar. Yazık ederler kendilerine.
konsol gayet güzel ama daha çıkmadı arkadaşlar ara konsol olma ihtimali ½55 ½45 yeni xbox olsa ne olur artık tek tip konsol yok çok tip konsol var girş orta premium gibi
resmen dalga geçiyorlar abi buna xbox one elde patladı s modeli aldı sonra x modeli final yaptı şakamısınız nesiniz yaa bu kadar da oyunculara küfür edilmez
Merhaba arkadaşlar geçenlerde PS4 Slim aldım 1TB, PS4 Pro'yu 4k TV'm olmadığı için almadım 4k TV olmasa bile 60FPS veriyormuş ama FPS takıntım olmadığı için 200-300 Lira fazla vermek istemedim.
Steam'de ve PS Store'da oyun fiyatlarını kıyasladım ve fazla fark göremedim. PS4'de oyunları Dijital almayı düşünüyorum o yüzden 1TB'lık aldım. Zaten oyunların boyutu 50GB'ı aştı mağlum. PC almış olsaydım HDD 1TB alacaktım ama beni idare edecek bir laptop'um olduğu için o yüzden gereksiz gördüm PC'yi
Sizce iyi yapmış mıyım keşke PC alsaydın diyeceğiniz bir durum var mı bir de sağlık açısından PC'den uzak durmaya çalışıyorum belim rahatsız biraz o yüzden fikirleriniz nedir?
Biz oyunseverler için güzel bir haber, hayırlısı olsun. 4K tv olmadan da, yeni jenerasyon konsolların nimetlerinden tam olarak faydalanmak mümkün değil gibi gözüküyor. 4K tv + Xbox One X => Ortalama 5.000 TL'yi gözden çıkarmak gerek. -_-
Microsoft un dediğine göre 4k tv niz olmadan da konsol tv nize en iyi şeyi göstercek ama dediğine katılıyorum yeni jenerasyonu tam görmek için baya bir para gerektiriyor
MK Okuru12.06.2017 08:46
O dediği Ps4 içinde geçerli. Hoş ps4 gerçek 4 k değil ama neyse. Sony tvler tek başına 5000tl zaten :))
Çıkacak exc oyunları gördünüzmü resmen komedi ve fiyasko.yani bu ne ya bu oyunlar ne bunlar nasıl özel oyun resmen dalga gectiler.kimse heycanlanmadi bile yani millet sinemaya gider gibi izledi.
xbox yeni s kasayla tasarımdada daha iyi duruma geldi!live sistemi ea access controller+elite controller başlı başına tercih meselesiyken gold üyelik ve geriye uyumluluk+crossplay psn ye göre çok avantajlı!Yeni xbox one x ilede gerçek 4k!!!en iyi konsol oldu
Avrupa için muhteşem 100üncü dünya ülkesi için korkunç Avrupalı biri için 500 TL ye 4k pc Türkiye için 2500bin tl pc toplayın öyle oynayın 4k 300 TL kimse veremez her oyuna ex denen bişey yok ztn ps4pro ve pc xbox gereksiz üvey evlat oldu exsiz yemişim gerçek 4kyı
Benim için Anthem, Metro ve MMORPG olan Desert oyunun dışında o kadar ilgi çeken bir oyun başlığı yoktu. Xbox one X' e gelince görüntü bakımından o kadar fark yaratan bir konsol gibi gözükmüyor. PS4 pro'dan az birşey gelişmiş bir grafik kalitesi var gibi. Fakat Windows 10'a ve Xbox'a özel oyunlar demişlerde...Gerçekten grafik isteyen biri niye xobx one x alsın ki? x box one x almak yerine güzel bir pc kurmak daha akıllıca ve ekonomik gelir.Hatta o konsolun fiyatına kurulacak pc yine xbox one x'ten daha güçlü olmaz mı? Bütün bu konferans bana tv reklamı geldi..şaşalı efektler fakat boş oyun kütüphanesi...özellikle PS4'te kıyasla. PS4 almak için bir ton oyunu neden olarak gösterebilirim fakat xbox one...forze,gear of war,halo,athhem...vb. gerisi zaten hem PC'de hem PS4'te. Bence oyunların bir yandan windows 10'a çıkacak olması..microsoftun xbox'a olan güveninin sarsıldığını gösteriyor. Oyunlar sayesinde biraz da windows 10 satalımda zararı telafi edelim politikası izliyor gibi gözüküyor.
Aynen katıldım söylediklerine. Aldatıcılık dogru kelimeydi sırf exclusive tek başına vurgulandı. Çogu indie game. Aklımda kalan bir forza, bir ori. Diger world premiere yaptıkları zaten 3. Parti ubisoft vs gibi firmaların oyunlarının tanıtımıydı. etkileyici bulmadım sunumu genel değerlendirdiğimde.
Arcade Fire12.06.2017 02:03
Xbox'ın en çok eleştirilen yönü konsol aldıracak özel oyununun olmamasıydı ve bu durum düzeltilmişcesine sunumlarda "özel" kelimesi tek başına vurgulanırken ekranda Xbox ve PC'ye özel ya da zaman kısıtlı özel ibaresi var, bence bu durum çok alçaltıcı. Müşterileri aptal yerine koymak gibi. Özel dediğin sadece o konsolda varsa özeldir. PS özel oyunları gibi. Çoğu oyun da bana etkileyici gelmedi, Anthem güzel görünüyordu yine de.
Bir Xbox müşterisi olmasam bile bana da hayal kırıklığı geldi.
Arkadaşlar 4k TV'm yok daha yeni PS4 Slim aldım Laptop'um var diye PC düşünmedim siz ne dersiniz iyi yapmış mıyım? Oyunları Dijital almayı düşünüyorum 1 TB'lık aldım ne dersiniz? PS4 Pro 4k TV varsa iyi yoksa 60FPS sanırım FPS takıntım olmadığı için onu düşünmedim oyunları yine aynı zaten değil mi?
bir sene sonrasina da sony ps5 i tanitir,sonra microsoft assagi kalmamak icin yeni xbox i tanitir falan derken kisacasi konsol oyuncularini bu iki firma pc e yonlendirmek icin son 2 senedir bir insan ustu gayret gosteriyorlar.ben 15 senelik konsol oyuncusuyum ama arrik pc toplayacagim rezillik artik
Herzaman dedik(gold üyelik,ea access,crossplay.vs..).birçok yönden iyiydi xbox one.s kasayla daha iyi hale geldi.şimdi xbox one x ile en iyi oldu!4k konsol
daha metrodan kesilen nefesimi düzgün alamadan adamlar assasin creedi originsi gösterdiler...nefessizlikten ve kalp krizinden öldürecekler beni :)) dünkü rezalet e3den sonra bu şok etkisi yarattı bende...dün tam bir rezalleti heleki o konuşamayan youtuber ve evlilik teklifi.
Yahu Microsoft demişmi " Next Generation " diye bir ibare? XboxOne hala xboxone ps4 de hala ps4. Siz bir tarafınızıda yırtsanız yeni nesil falan yok ortada. Sadece versiyonlara ayırdılar cihazları hepsi bu. Ne gereksiz bir tartışma mevzusudur bu böyle...
Birkaç ay önce seninle Scorpio'nun yeni nesil bir konsol olup olmadığını tartışmıştık, sen ısrarla yeni nesil derken ben de sadece PS4 Pro'nun Xbox dengi olduğunu söylemiştim, tek farkı PS4 Pro'dan az güçlü olması ve sen kibirle ve uzunca paragraflarınla karşındaki bir şey bilmiyor edası ile sayıp durmuştun, ben de sana aptalca tavırların var deyince bunu hakaret algılayıp bana hakaret ve tehditler yağdırmıştın :) Çünkü aptalca tavırlar ile kişiye aptal demenin farkını anlamamıştın, normalde aptal olmayan insan da aptallık yapar bazen, tıpkı şu an benim sana bunları yazmamın aslında gereksiz ve aptalca olduğu gibi. Şimdi fikrini alabilir miyim? Konsolun adı bile hala Xbox One, fazladan X var, PS4 Pro'nun hala PS4 olması gibi ve videolara bakınca da pek bir yeni nesil havası yok. Normalde seninle alakamı kestim o günden sonra ama bunu sırf kıllık olsun diye yazıyorum. Maksadım PS mi iyi Xbox mı iyi de değil, umrumda da değil sadece bunu yazmak istedim.
Cevabını vereceğim sakin ol. Bu konsol yeni nesil bir konsol. Ara nesil dediğin olay bu şekilde olmaz. Sen eğer mevcut konsolundan 4.5 kat güçlü grafik işlemcisiyle bir makine piyasaya sürersen bu yeni nesil olur. Senin yeni nesil anlayışın ne ayrıca çok bilmiş? Yıllarca bu böyledir, her yeni konsol öncekinden daha fazla çözünürlük oranı sunar. Ps2-480p, Ps3-720p, Ps4-1080p ve Ps5 Ultra grafik ayarında 4K olacak. Bu sıralama bu şekilde devam etti. Aynı sıralamayı xbox içinde söylemek mümkündür. Bu konsolun isminin One X olması bu saydığım gerçekleri değiştirmez. Bu saydığım oranlar Xbox one ile one x arasında uçurum grafik farkı olacağı gerçeğini değiştirmez. Örneğin Ps3 ile Ps4 arasındaki grafik farkı. Belki fark bu kadar dramatik olmayacak ama çok ciddi bir fark olacak yine. Peki bu makine yeni nesil değilse, sen bu kadar güçlü bir makineyi nereye konumlandıracaksın? Güçlendirilmiş makine dersen buna Ps4 pro örnek gösterilebilir. Aynı ram miktarı, aynı işlemci ve bir miktar güçlendirilmiş grafik birimi. Evet bu olur. Peki one x nedir? Sen bana bunu izah et önce. Ayrıca ben sana ne zaman hakaret ve tehdit yağdırdım. Adam ol akıllı ol iftira atma. Önce ne dediğini idrak et...
Steam'de ve PS Store'da oyun fiyatlarını kıyasladım ve fazla fark göremedim. PS4'de oyunları Dijital almayı düşünüyorum o yüzden 1TB'lık aldım. Zaten oyunların boyutu 50GB'ı aştı mağlum. PC almış olsaydım HDD 1TB alacaktım ama beni idare edecek bir laptop'um olduğu için o yüzden gereksiz gördüm PC'yi
Sizce iyi yapmış mıyım keşke PC alsaydın diyeceğiniz bir durum var mı bir de sağlık açısından PC'den uzak durmaya çalışıyorum belim rahatsız biraz o yüzden fikirleriniz nedir?
Saygılar.
Sony i bekliyoruz
Dünyanın en kötü ismi
Berbat tasarım VCR gibi
Veee Berbat ötesi oyunlar!!!
Resmen 4k diye Minecraft, mobil çöpleri gösterdiler.
Bu konsol 4k kaliteli oyun oynatamaz. çıkıp testleri yapılıncaya kadar inanmayın
Sony GOW4, TLOU2 gelsin temiz hava alalım