Yerli oyun Voidrunner, tek kişilik kadro ile geliştirilen başarılı bir yapım.
Günümüzde, içerisinde bulunduğumuz ekonomi düzeyine baktığımız zaman; en çok kazanç kazanan ve yatırım yapılan sektör sinema sektörü olarak karşımıza çıkıyordu. Fakat, özellikle son iki yıla baktığımız zaman, teknolojinin de bir hayli gelişmesiyle beraber var olan bir sektör bambaşka bir boyuta geldi: Video Oyun Sektörü!
Ünlü firmalar tarafından bir hayli destek gören video oyun sektörü, büyük firmaların yanında bağımsız firma adayları ile de kendisini her daim yenilemeye devam ediyor. Sektöre baktığımız zaman genel olarak yabancı firmaları görürken; yerli yapımcı sayısının bir hayli az olması hepimizi üzen bir durum. Fakat, ufak ufak bu sektöre dahil olduğumuz bu yıllarda; yeni bir yerli oyun daha bizlerle buluşmaya hazırlanıyor.
Voidrunner isimli yerli oyunumuz, refleks & uçuş oyun türü olarak karşımıza çıkıyor. Voidrunner, yaklaşık olarak 11 senedir görsel efekt sektöründe emek veren ve başarılı projeler ike karşımıza çıkmayı başaran İsmail Kemal Çiftçioğlu tarafından tek başına geliştirmeye başlandı. Daha sonra ki dönemde ise, Bahar Bazik ile yolları kesişen ikili daha güvenilir adımlar ile Voidrunner çalışmalarına devam ediyorlar.
Konferanslarda kendisini gösteren oyun, ünlü platform olan Steam Greenlight sisteminde ise tam dört günlük bir süreç sonrası yeşil ışık almaya hak kazandı. Geliştirme ve pazarlama aşamları için desteğe ihtiyaç duyan ekip, ünlü bağış sitesi Kickstarter'da desteklerimizi bekliyor. Şu an için ön alfa yani pre-alpha sürümünde olan oyuna gelin hep beraber bir göz atalım. Sizlere bir önceki paragrafta bahsettiğimiz gibi Voidrunner, refleks & uçuş oyunu olarak piyasada yer almaya hazırlanıyor. Tür olarak baktığımız zaman, açıkcası bizler de ilk duyduğumuzda klasik yalın bir oyun olarak karşılamıştık. Fakat oyun ile ilgili detaylar gün yüzüne çıktıkca, farklı bir yapıtın ortaya çıkacağını anlıyoruz.