Ben ikisinin arasındaki farkı çok iyi biliyorumda senin onu anlayacak beynin malesef yok. Ondan boşa çabalıyorum.
MK Okuru5.08.2017 22:20
tartışmaya gerek yok video açıklamasında gerekli bilgiler varda, böyle kaliteli görüntü çıkartacak oyunlar için playstation , xbox gibi kutular çıkartmaları gerekiyor bence kişilerin. vr 'de gelişmişken istermisiniz bir 10 sene sonra avalon hayata geçsin :)
Daadsy5.08.2017 14:40
Bu arada dayanamadım tekrar yazıyorum.
Önce MK Okuru, 04.08.2017 18:54 okuduğunu anla ondan sonra yorum yap. Ben Epic games te 30 Tflop ekran kartı var onlar öyle yapıyor diye birşey demişmiyim? = HYR
Bu seviyedeki grafikleri gerçek zamanlı " yani istediğin yere gidip kafana göre dolaşabileceğin gibi " render alabilecek bir yapının enaz 30 Tflop ekran kartına ihtiyaç duyacağından bahsettim. Görünen o ki sende bunu anlayamadın.
Şimdi kalkıp " ee bu video da 1080ti kullanmışlar hemde 1 tane " diyeceksin.
Bu gördüğün video avuç içi kadar bir alanı kapsadığı için ve belirli bölgelerin renderi alındığı için 1080ti ın kaldırabileceği türden bir oluşum. Kaldıki bunun içerisinde gerçek zamanlı dolaşsa bu performansı alabileceğini zannetmiyorum ki bunun oyun olabilmesi için içerisine fiziğinden tut özel efektlerine kadar eklenmesi gerekiyor bunuda şuan kaldırabilecek "tek" bir ekran kartı yok. İşte bağlarsın 4 tane titan x yada titan z ozaman belki olur. 980 ti 6.7 tfop güç üretiyor. 1080ti 10 yada 11 küsür tlop üretiyor. yani artık nesiller arası 2 ye katlanan bir hız artışı görüyoruz. Buna istinadende dedimki 3-4 seneye 30 tlop tek ekran kartlarını kullanmaya başlayacağız diye düşünüyorum.
Umarım busefer okuğunu anlarsın.
Daadsy5.08.2017 14:20
Yani madem bir halttan anlamıyorsun ozaman aç biraz adamlar nasıl ekran akrtları kullanıyor bir bak. Salak saçma yorumlarla her gördüğünü reddetmeye programlanma. 4 tane titanx in tflop larını bir topla matematiğin yeterse sonra gel buraya tartışırız.
MK Okuru5.08.2017 02:24
MK Okuru, 04.08.2017 18:54 (0)
bence sen saçmalamayı kes. adam real timedan bahsediyor. pre rendered değil. tabi sen şimdi bu 2sinin arasındaki farkı da bilmiyorsundur...
MK Okuru4.08.2017 18:54
şimdi epic games te en az 30tflop ekran kartları var mı diyorsun yani ? saçmalamayı kesin.
Bu gerçekliği şu an ki en güçlü bilgisayar ve ps5 yada xbox one x de görebiliriz ama nintendo switch yada normal ps4 ve ps4 pro da yada normal xbox one goremezsiniz
Çok doğru söylemişsin bende 28 yaşındayım hep oyun olduğu belli hiç bir zaman tam gerçek yüz adam olmadı ben göremem
MK Okuru5.08.2017 01:21
Ben 42 yaşındayım genç gardaşş.Atari görmüş adamım.Karamsar olma yanılıyorsun çünkü
Spider_hip4.08.2017 18:31
Yok daha neler, bende 30 yaşındayım ve taa atari döneminden vr lara kadar teknolojinin ne kadar hızlı geliştiğine bir bir şahit oldum. Bazen retro yapıyorum, mesela nsf porshe unleashed açıyorum, şaşırıyorum, bazen eski hitmanleri açıyorum şaşırıyorum, gta 3 açıyorum şaşırıyorum.
Şuna şaşırıyorum, bu oyunlar ilk çıktığı anı hatırlıyorum. Bilgisayarıma kurduğum, grafikleri fullediğim anı. Ne kadar gerçekçi diyordum, bir önceki versiyona göre ne kadar gelişmiş diyordum. Şimdi baktığımda ise gözümü fena tırmalıyor. Yani algı da hemen değişiyor.
MK Okuru4.08.2017 17:49
İddia ettiğin şeyin ömrü yılı zor çıkarır.Teknolojinin gelişimini hepimiz gözlemledik ben de 28 yaşındayım ve 8 bit oyunların ivme kazanarak ne hale geldiğini gördüm. Teknolojinin diğer alanlarına girmiyorum bile..İlle de fütürist olmaya gerek yok , düne bakıp yarını görebilirsin.
MK Okuru4.08.2017 15:46
Arkadasim bence büyük konusma, ben 38 yasindayim ve teknolojinin 30 sene icinde nereden nereye geldigine adim adim birebir yasayarak sahit oldum...
Şaşırtıyor da yapım maliyeti de bir o kadar yüksek. Bu tür görseller için 3D tarayıcılarda taranmış görüntüler kullanılıyor, yüksek çözünürlükte PBR texture'lar, HDRI resimler kullanılıyor ve tabi bunlar maliyeti bir hayli artırıyorlar.
Ben şahsen oyunlarda ultra gerçekçi değil sanat eseri olduğu belli olan grafikler görmekten yanayım. Ama simülasyon tarzı oyunlarda bu tarz bir grafik stili kullanılabilir tabi.
Vay canını yidiğim ne güzel açıklamışsın helal sana
tayshaun4.08.2017 21:03
eyvallah dostum biraz olsun açıklayıcı oldu bu. çünkü izlediğimde bu görüntülerin grafik olduğuna inanmadım. baktığınızda hepsi birbirinden farklı boyutta ve şekilde irili ufaklı sayısz çakıllar taşlar kayalar girintiler çıkıntılar, aralarda biten bitkiler ve hepsi 3 boyutlu. hangi insan evladı teker teker bu kadar sayısız objeyi modelleyecek. mümkün değil sıfırdan tasarlansın.
yani benim için mesele kaplamalardan ve grafiksel gerçekçilikten çok modelleme kısmıydı.
MK Okuru4.08.2017 17:30
ps5 in bu sahneleri exc. oyunlarda yapabileceğini düşünüyorum.En azından bir giriş yapar.
1080Ti olsa ne olur oyunlar belirli bir optimisasyonda çalışıyor arkadaşa gidiyorum ps4teki görüntü bendeki 1070 karttan oyunları daha iyi gösteriyor birde hdr açtımı şahane oluyor görüntü sonra pc konsol kavgası yapıyoruz 2sinin de çok artıları var hem pc hem konsol olması lazım bir oyuncu olarak
Ezoterik anlamda bunu en iyi destekleyenlerden biri de Warframe. Geminin en arkasındaki odaya girince uzaylı ninjayı (warframe) yöneten kişinin makineye bağlı bir insan olduğunu görüyoruz. Özüne dönmek ya da burada kaybolmak..Her şeyin ilizyon olduğu bu platform gün geçtikçe daha da derinleşiyor.
Ben şahsen oyunlarda ultra gerçekçi değil sanat eseri olduğu belli olan grafikler görmekten yanayım. Ama simülasyon tarzı oyunlarda bu tarz bir grafik stili kullanılabilir tabi.
bu videolar photogrammetry tekniğinden faydalanıyor.
aslına bakılacak olursa bu tip görüntüler gelişmiş denebilecek hemen her oyun motorunda bu şekilde görüntülenebilir.
photogrammetry nedir yav? diyenler için kabaca anlatayım.
kısaca gerçek hayattaki nesnelerin pek çok açıdan fotoğraflarını çekip model ve texture üretme tekniği diyebiliriz.
bu nesnelerden temaya göre yüzlerce üretip bunlardan oyun motoru içinde bir sahne yaratırsanız bu tip gerçekçi görüntüler ortaya çıkabiliyor.
tabi motorun iyi bir global illumination desteğinin olması da gerekiyor.
unreal engine 4, unity, cryengine gibi motorların tamamında buna
benzer videolar oluşturabilmek mümkün.
photogrammetry asset'lerin satıldığı örnek bir market.
https://megascans.se/library/types/everything
burada asıl mesele bu tür sahneleri oyunlarda kullanabilmek. onun için daha muhtemelen bi 5-6 sene var.
Yapay zeka yok
Karakter yok
Düşmanlar yok
Etkileşim yok
İlerlemeli Bölüm yok
Birgün böyle ilginç bir oyun icat edilirse belki bu grafikleri 15.000 TL'lik pc de görebilirsiniz...