Witcher 3 satış rakamları biraz da tr deki oyuncuların donanımlarıyla alakalı. Kaç kişi evinde w3 kaldıracak donanıma sahip? PC bileşen fiyatları arşa değmiş durumdayken burada en az suçlu oyuncudur. Güzel bir yazı olmuş, teşekkürler.
doğru söylüyon millet oyunları korsan indirirse sektör gelişmez
MK Okuru4.11.2021 15:54
hyr esas suçlu oyuncusun ta kendisidir kendinizi aklamyın çünkü yeni korku türünden bir oyun piyasaya sürüldü direkt torent e çıktı 10 k indirildikten sonra direkt türk yapımı diye kaldırıldı siteden böyle beleşci böyle meymenetsiz bir millet varken adam şaheser sunsa da ne yazik ki iş yapmaz bende
Bahsettiğiniz Türk yapımlarını oynamadım fakat neden ülkemizden kaliteli oyun ve yapımcıları çıkmıyor bana göre 1. İnsanların büyük çoğunluğu asgari ücret alması
2. oyun oynayanların toplumda dışlanması
3. Genç kitlenin büyük çoğunluğu özellikle elit kitlenin ilgi alanının dışında olması
vs vs......
dediğin kesinlikle doğru ve birde sorun şu devletin video oyun sektörünü hatta bilişim sektörünü sektör olarak görmemesi türkiyenin en büyük şirketi peak games in oyunlarını gördüm ve hayel kırıklığına uğradım bir assasin's creed beklerdim ve toplumun bu oyun sektörünü sektör olarak görmemesi.
Bakın arkadaşlar. Asıl sorun bence cimrilik ya da oyuna bakış açımızın gereksiz olması değil. Asıl sorun ülkemizdeki teknolojik aletlerin pahalı olması. Son çıkan oyunları adam gidip babasinin 6 yil once aldigi pc de oynayamacak degil mi ? E napsin cocukta pc alamiyor otomatikman oyun alinmiyor
Konuya yorum yapın konuya takıldığın şeye bak.Yıllardır baş örtüsüne takıldığımız gibi..Açın abi ufkunuzu biraz anlamı olmayan simgelere ona buna takılmayın sonra 15 yılda bir karara varamıyoruz :)
Sorun tamamen eğitim sisteminden kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Örneğin ben anadolu üniversitesinde endüstriyel tasarım okuyorum.4 yıldır burdayım ve bu bölümden mezun olduktan sonra oyun sektörüne atılmayı düşünüyorum.Ama bölümüm bana bu konuyla alakalı tek bir ders imkanı veriyor o da oyun ve oyuncak tasarımı...Bu derste de hocanın konuyla ilgisi ve yeterince bilgisi olmadığı için board game gibi farklı tarz oyunlara yöneltiliyoruz.Dönemimiz sanal çağ ve çıkmış olan ya da çıkıcak olan her oyun farklı bi sanatsal içeriktir.Eğer ben ve benim gibi insanlar sanatını icra edicek bilgiye ve donanıma sahip olamıyorsa Türkiye neden bu konuda ileride veya önde olsun ki
Haklısın önce bu konuda devlet altyapı kurmalı üniversitelerde , mesleki liselerde vs..Elbette ki fikir çıkar bizim ülkede de var bu potansiyel fakat işin uygulamasını tecrübelenmeden ve eğitimi almadan çok zor güç.
Mount and blade gibi özgün yapımlar lazım dünyada mount and blade tarzında başka bir oyun varmı benim bildiğim kadarıyla yok bence gördüğü ilgi o oyun sistemine az bile çünkü gerçekten çok iyi düşünülmüş bir oyun
Zula ile ilgili bir şey yazmamışsınız adamlar şu an mmofps'de türkiyenin en başarılı oyunu. Bununla ilgili haber yapmamanızın nedeni WOlfteam reklamı almanız mı?
-------------------------------------
Haberde sadece Zula değil adı geçmeyen çok oyun var. Wolfteam de yok mesela. Konu oyun oyun, hangi Türk oyunu ne aşamada ya da ne kadar başarılı değil, sektörün genelini anlatan bir konu.
Zula ile ilgili haberlerimize de aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
kötü olan birşey yok zaten türk oyunların çoğu eksi yemez kolay kolay adamlar yaptımnı tam yapıyor sizin dediğiniz gibi sadece fikir eksikliği var hepsi o güzel fikir ortaya atılınca yapılan oyunlar milyon satar warband gibi ama en çok bilinen 2 neden girişimsizlik ve oyun fikirsizliğidir yoksa olur
Mevlut dinc i bir arastirin gencler bir zamanlar adamin yaptigi oyun moturu actor du adi yanlis hatirlamiyorsam intel gibi dev bir firma tarafindan yaptigi motor ile teknolaji demolari yapmislardi fuarlarda donanimlarinin gucunu gosterebilmek icin turkiyede oyun sektoru deyince aklima Mevlut dinc gl
cubbeliye verin parayi size istediginiz oyunu yapsin,sonucta adam nasaya kafa tutuyor , bu gibi cevherlerin ulkemizde yogun oldugunu dusunursek oyun sektorunun neden ilerlemedigini gormek sorun olmaz sanirim
Turkıye de eglence ye para vermek lukse gırıyor oyle dusunuyorlar. Yuksek butcelı fılm cekemezler ama herkes ızler. Oyunlarda da aynı bedava oyunlara herkes konar ama ıs para vermeye gelınce 20 tl pahalı gelır.
Kısacası oyun sektorune Turk gırışımcı ısen yabancılara yonelık atılım yap.
Kardes bura Turkiye ne bekliyon? ...onca e-pin firması var ciroları yuz milyon dolarlar yok mu bir tane idealist aralarında? habire universite ogrencilerinden beklentiler felan? adam aksam nasıl karnımı doyurcam derdinde haberin var mı senin?
Treni coktan kacirmasi en buyuk sorunu. Zaten yaziya gec gecen ulkemiz sanat dallarinin hepsinde treni kacirma basarisini gostermistir. Bkz recep ivedik serisi
Hayal gücü için yaşanılan hayat içerisinde ciddi boşluklar gerekir.toplum içerisindeki koşullandırmalar buna izin vermez.Kodlama bilgisine hiç girmiyorum.Silent hill 1'in çıkış tarihi 1999,bak bir daha yazıyorum 1.9.9.9 yıl olmuş 2017 bırakın grafik motorunu o çapta bir hikayeyi tasarlayacak bir tane zihin görmüyorum. şimdi susun ve çıkın.
Bilgi işlem yazılım sektörü ekonomik krizden etkilenmeyen ve ülkelere ciddi gelir kazandıran bir sektördür. "Böyle boş işlerle uğraşmayın" zihniyetiyle yönetilmek te maalesef ülke olarak kaderimizdir.
İki nedeni var. Birincisi,her talep kendi arzını yaratır. Türkiye'de orjinal oyuna hatırı sayılır talep yok. İkincisi,sektöre girmek isteyen girişimci dünya piyasasından bihaber ve sürümden para kazanma derdinde.O yüzden de taklite yöneliyor. Yani ne arz ne talep cephesinde orjinale yer yok şu anda.
abi iyi hoş güzel yazmışsında bizdeki bu haber kanallarının dandikliğinden bahsetmemişsin gta şifrelerini gizli mesaj sanan gamecell mi neydi fuardaki çocukları dünya dışı varlık gibi tanıtan sadece oyun oynuyorlar zombi gibiler diyen habercilik olduktna sonra işimiz çok ama çok zor düzelmesi gerek
Güzel bir yazı olmuş.Baştan sona okudum,Konu aslında çok derin bu işin içinden sayılabilecek biri olarak bu konu eğitim sistemimizden başlayarak yaşam biçimimize kadar gidebilir.
Malesef ülkemizde bu konuda herşey kod ve matemetiksel algoritmalardan ibaret sanıyor,kimse pipeline konusunda tecrubeli değil olsa bile sürekli maliyet hesapları yapıyor.
Öncelikle sanatsallık ve görsellik senaryo bir oyununun bence temel taşlarıdır.arkada akan kodları kimse görmez.ama yapılan planlar ve iş geliştirme konularında nedense görselellik ve sanatsal ekip hep geri planda ve gereksiz öğeler olarak değerlendiriliyor.hal böyle olunca sanat yönetmeni de kod yazan kiş oluyor yönetmende de yine kod yazan ekipten rast gele birileri oluyor,nerede profesyönellik bu da maliyete çıkıyor aslında.Tr de bir modelci malesef işinde specialist dediğimiz kendi alanında uzmanlaşamıyor,mimari logo tasarımı kamera animasyonu .v.s birsürü işte çalışıyor.nerde uzmanlık yok tabiki,nerde çalışacakta uzman olacak,sektörde kısıtlı.
Yurt dışındaki ilanlar ve çalışan listesine baktığımızda mesela adamlar sadece wepon specialist arıyor çalıştırıyor özel konularda uzman insanlar yetişiyor. Bu yazı çok uzun sürer kısa keseyim,malesef ülkemiz muhendisliği herşeyin üstünde görürse yaratıcı sanatsal ekiplere insanlara değer verilmezse bu konuda fazla yol kat edemeyiz.yazıda da görsel kısımda olduğum belli oldu galiba :)
Güzel bir yazı olmuş.Baştan sona okudum,Konu aslında çok derin bu işin içinden sayılabilecek biri olarak bu konu eğitim sistemimizden başlayarak yaşam biçimimize kadar gidebilir.
Malesef ülkemizde bu konuda herşey kod ve matemetiksel algoritmalardan ibaret sanıyor,kimse pipeline konusunda tecrubeli değil olsa bile sürekli maliyet hesapları yapıyor.
Öncelikle sanatsallık ve görsellik senaryo bir oyununun bence temel taşlarıdır.arkada akan kodları kimse görmez.ama yapılan planlar ve iş geliştirme konularında nedense görselellik ve sanatsal ekip hep geri planda ve gereksiz öğeler olarak değerlendiriliyor.hal böyle olunca sanat yönetmeni de kod yazan kiş oluyor yönetmende de yine kod yazan ekipten rast gele birileri oluyor,nerede profesyönellik bu da maliyete çıkıyor aslında.Tr de bir modelci malesef işinde specialist dediğimiz kendi alanında uzmanlaşamıyor,mimari logo tasarımı kamera animasyonu .v.s birsürü işte çalışıyor.nerde uzmanlık yok tabiki,nerde çalışacakta uzman olacak,sektörde kısıtlı.
Yurt dışındaki ilanlar ve çalışan listesine baktığımızda mesela adamlar sadece wepon specialist arıyor çalıştırıyor özel konularda uzman insanlar yetişiyor. Bu yazı çok uzun sürer kısa keseyim,malesef ülkemiz muhendisliği herşeyin üstünde görürse yaratıcı sanatsal ekiplere insanlara değer verilmezse bu konuda fazla yol kat edemeyiz.yazıda da görsel kısımda olduğum belli oldu galiba :)
kısacası witcher 3 yapmaya çalışmadan önce super mario yapmaya çalış.denmek istenmiş ki haklılar. basit grafikli ama 10 saattir başından kalkamadığım warhammer 40k sanctus reach i oynarken söylüyorum bunu.
Herkes kebab yiyor, herkes döner seviyor. Bizimkiler de Sushi dükkanı açacak değil. Onlar da kebap yapmaya çalışıyor. Kızılay'ın ortasına Çin yemeği lokantası açmak cesaret ister, ticari olarak da anlamsızdır.
Sorun genel olarak ulkemizin varolma niteliklerinde. Turkiye var olan kosullarda bu cografyada hayatta kalmak icin kuruldu kaba bir tabirle. Turkiye kurulduktan sonra uretim icat yaraticilik ikinci bile degil ucuncu plana itildi. Japonyada ise var olma birincnitelikleri ise bu teknolojik ugraslardir
Aşırı uykuluyum ama bu yazıyı sonra okuyacağım. Sadece bir iki notum var. Birincisi oyun üretmek için devletin aldığı akıl almaz vergiler. İkincisi çok geç kaldık ve bütçeler yetmiyor. Ancak firmalar, devlet yatırımı alacak diye düşünüp emeklemeden depar attırma hevesindeler. Üçüncüsü teknik bilgimiz zayıf ama herkes herşeyi bu memlekette çok iyi bildiği için stratejik bir yaklaşım yerine William Wallace tarzı bir yaklaşımla bodoslama işe atlayıp herşeyin filmlerdeki kadar mükemmel gelişmediğini zor yoldan öğreniyor. Ancak dediğim gibi yazıyı okumadım ve bu yazıyı okuduktan sonra sektörel bilgim değişebilir.
Genel olarak oyun geliştiren kişiler türk sineması gibi sürekli korkuya odaklandıkları ve de genelde bizim millet, emeklesen de "bak elin oğlu uzayda sen emekliyorsun halen" dediği için insanların içindeki isteği de söndürüyorlar.
Çok haklısın bazı insanları daha oyunu sadece CS:Go sanıp başka oyun bilmeden. "Ya bune ya hiç olmamış" diyorlar.Ama onların bildiği tek şey hiçbir şey. Boşuna insanların umutlarını kırmaları çok kötü bir şey.
GÜzel yazı tebrikler. Açıkçası bir oyun ya insanı eğlendirir ve kendine bağlar (knight mesela) veya hikayesi çok güzeldir kendi hayran kitlesi olur. Tabi ki herşey grafik veya hikaye değil ancak günümüzde çok tutan bağımsız yapımlar var mesela h1z1 gibi. En azından bir konuda iyi ve özgün olmak, ilerlemek açısından önem arz etmekte günümüz dünyası için. Ancak çoğu bağımsız yapımcı ki buna h1z1, dayz, culling vs. örnek verebiliriz veya COD İnfinite Warfare ve For Honor gibi büyük yapımcılarda bile parasını haketmeyen yapımlar görüyoruz. He bunlar benim şahsi düşüncelerimdir tabi ki herkes katılmak zorunda değil ancak bir problem de bütün dünyada yerli veya yabancı oyun yapımcılarının tek derdi kısa sürede zengin olmak olmuş ne yazık ki. Sunduğu içeriğin, oyunun parasını haketmemesine rağmen üstelik.
bizim en büyük sorunumuz yaratıcılık, orjinallik yok. geçmişte başarı yakalamış oyunların nerdeyse birebir kopyasını yapıp Türk oyunu diye sunmaya çalışıyorlar. oyuncular zaten o oyunu deneyimlemiş. bana aynısını sunmayın yaratıcı olun.
37 MB a YS2D adında bir oyun tasarlamıştım :) RPG oyunu ,setubunu bile kurdum.kurulduktan sonra oyunu açabiliyoruz sorunsuz :).da millet neden onu oynasın daha iyi grafikli oyunlar varken, bende RPG oyununa farklı özellikler getirdim tabi :D hileside var :) ama grafiğe çok önem veridliği kesin :)
Aynen ne yazık ki herkes emeklemeden koşma derdinde. Oyun yapımıyla ilgili forumlara bakın, hepsinde şuna benzer yüzlerce konu bulursunuz;
Arkadaşlar grup kuruyorum, çok profesyonel oyun yapacağız, 3D modellemeci, grafiker, yazılımcı arıyorum. Türü Fps olacak.
Herkes grup kurma derdinde, fps yapma derdinde. Ya da oyun yapıyorum deyip, unity'nin bir kaç hazır assestinden ekran görüntüleri gösterip 3D modellemeci isteyenler. Sen önce bir yazılımını tamamlamaya yaklaştır, modeller en son iş. Dummy kullan, placeholder kullan. Oldu adam sana modeli hazırlayacak, hatta animasyonlarını yapacak, ama ortada daha dinamikler yok.
Bir de illa 3D olacak. Prison Architect milyonlarca kopya sattı, 10 milyon$ üzerinde kâr elde etti. Ama yok bizimkiler ille son sistem yeni grafikli oyunu icat edecekler sanki.
Yani bu işle uğraşmaya çalışanların %99'u hayalperest, bırak oyunu en basit işi tamamlamaktan bile yoksun insanlar ne yazık ki. Ama var bir %1. Onlar gelişiyor, geliştiriyor.
Yine örneğin Terraria milyon üzerinde satış yaptı. Ama 2D olmasına rağmen üzerinde yıllarca emek var. Yani 2D bir oyunun bile yapımı senelerce sürebiliyor. Eğer 2-3 kişi iseniz. E 20-30 kişilik bir ekipte buradan çıkmayacağına göre. Herkes kendi grubunu kurma derdinde :D Oyun yapmak 2. plan, asıl plan grup kurmak :D
emeklemeden koşmaya çalışıyoruz çünkü bizim millet mount and blade in bile başarılarına rağmen "oyun mu la o" diyebiliyor.o yüzden bizde direk skyrimi yakalamaya çalışıyoruz xD en büyük düşmanımız gene kendimiziz.
oyundan başka her şeyi düşündüğümüz için ilerleyemiyoruz, yok buna örfümüz ne der, adetimiz ne der, yok bu sansürlenir mi, bunun reklamını mı yapmış oluruz, bunda çok küfür mü var acaba, bu biraz müstehcen olmadı mı çoluk çocuk oynayacak bunu vs.vs. saymakla bitmez
Vallahi bizdeki oyun geliştiricilerin beyni Osmanlı'yla, Selçuklu'yla çalıştığı için, başka bir şeye kafaları basmadığı için daha bir adım yol gidemeyiz biz. Vallahi ben gerçekleri söylüyorum üstüne alınacak olanda alınsın yani. Zaten arada ne zaman farklı fikirler olsa başarıya ulaştığımızı herkes görüyor ama bu "sözde" oyun geliştiricileri göremiyor. Bakın fikir ne kadar kötü olursa olsun biraz güzel mekanikleri olan çoğu oyun oynanır. Başında vakit geçirirsin. Ama güzel fikirlerle üretilmiş mekanikleri kötü olan çoğu oyunu oynamazsın. Bize lazım olan aslında yeni fikirlerden ziyade güzel mekanikli oyunlar yapabilmek. Bunun için eğitimli insanlara ihtiyaç var. Burada iş devlete veya çeşitli iş adamlarına düşüyor. Ama bizdeki zenginlerin çoğu herhalde bu büyük pastanın farkında değil. Farkında olsalar orayıda sömürürler ama işte...
Güzel bir yorum olmuş. Bizde ki iş adamları ve zenginler böyle teknik detaylı işleri pek sevmezler. Şu an inşaat işlerinden öyle güzel ve kolay paralar kazanılıyor ki güzel memleketimde, adamlar bırak oyun piyasasını dönüp sanayiye bile tek kuruş yatırım yapmıyorlar. Piyasanın ve paranın bu taraflara dönmesi neredeyse imkansız.
Aşağıda diğer bir arkadaşımızın da değindiği gibi Witcher 3 için yıllarca gün sayan ben bile Witcher 3'ü PC'im kaldırmadığı için oynayamadım (sistemimde ortalamanın hayli üzerinde). Ya bir konsol ya da yeni bir PC almam gerekiyordu. Şu an benim PC'imden biraz daha üstün sistemler 3500 TL'den başlıyor. Bu da herkesin karşılayabileceği rakamlar değil.
Benim tarafımdan baktığımızda durum böyle ve ülkemizde çoğu oyun severin yaşadığı en büyük sıkıntı bu diye düşünüyorum. Her türlü elektronik eşyaya bindirilen ÖTV ve lüks vergileri bunun en büyük nedeni. Demek istediğim o ki eğer bu işe başlanacaksa en dipten başlanılmalı, elektronik donanım fiyatları bir şekilde aşağı çekilmeli, hardware ve software ürünler makul fiyatlara çekilmeli, sizin dediğiniz gibi yatırımcılara ve üreticilere destek verilmeli, yazılım ve tasarım konusunda gençler bilgilendirilmeli ve gerekli teşvikler verilmeli. Böylece yavaş yavaş yükselebilir oyun sektörü. En azından PC donanımları ve oyun konsolları bazı vergilerden muaf tutularak başlanırsa bu işe, oyun severlerin her türlü oyuna ulaşımı kolaylaşacaktır. Bahsettiğiniz satış rakamları artacaktır. Satış rakamlarının artması oyun yapımcılarını daha çok Türkçe içerik üretmeye yönlendirecektir. Daha çok Türkçe içerik yine daha çok oyuncu demektir. Bu şekilde sektör ivmelenecektir.
BİZİM devlet TE tutmuş battı batıcak cryteki buraya çağırarak 500 milyon tl teşvik veriyor.Ulan siz kimin parasını kime veriosunuz.Çagır buraya ubiyi,Rocstarı,ea yı 500degil 5milyar tl ver ama burda geliştirilsin bazı oyunlar şartta koy eğiticeksin bnm insanlarımı diye.Pabucumun devleti.
2. oyun oynayanların toplumda dışlanması
3. Genç kitlenin büyük çoğunluğu özellikle elit kitlenin ilgi alanının dışında olması
vs vs......
-------------------------------------
Haberde sadece Zula değil adı geçmeyen çok oyun var. Wolfteam de yok mesela. Konu oyun oyun, hangi Türk oyunu ne aşamada ya da ne kadar başarılı değil, sektörün genelini anlatan bir konu.
Zula ile ilgili haberlerimize de aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
http://www.merlininkazani.com/ZULA-kunye-10307p1.html
Kısacası oyun sektorune Turk gırışımcı ısen yabancılara yonelık atılım yap.
Malesef ülkemizde bu konuda herşey kod ve matemetiksel algoritmalardan ibaret sanıyor,kimse pipeline konusunda tecrubeli değil olsa bile sürekli maliyet hesapları yapıyor.
Öncelikle sanatsallık ve görsellik senaryo bir oyununun bence temel taşlarıdır.arkada akan kodları kimse görmez.ama yapılan planlar ve iş geliştirme konularında nedense görselellik ve sanatsal ekip hep geri planda ve gereksiz öğeler olarak değerlendiriliyor.hal böyle olunca sanat yönetmeni de kod yazan kiş oluyor yönetmende de yine kod yazan ekipten rast gele birileri oluyor,nerede profesyönellik bu da maliyete çıkıyor aslında.Tr de bir modelci malesef işinde specialist dediğimiz kendi alanında uzmanlaşamıyor,mimari logo tasarımı kamera animasyonu .v.s birsürü işte çalışıyor.nerde uzmanlık yok tabiki,nerde çalışacakta uzman olacak,sektörde kısıtlı.
Yurt dışındaki ilanlar ve çalışan listesine baktığımızda mesela adamlar sadece wepon specialist arıyor çalıştırıyor özel konularda uzman insanlar yetişiyor. Bu yazı çok uzun sürer kısa keseyim,malesef ülkemiz muhendisliği herşeyin üstünde görürse yaratıcı sanatsal ekiplere insanlara değer verilmezse bu konuda fazla yol kat edemeyiz.yazıda da görsel kısımda olduğum belli oldu galiba :)
Malesef ülkemizde bu konuda herşey kod ve matemetiksel algoritmalardan ibaret sanıyor,kimse pipeline konusunda tecrubeli değil olsa bile sürekli maliyet hesapları yapıyor.
Öncelikle sanatsallık ve görsellik senaryo bir oyununun bence temel taşlarıdır.arkada akan kodları kimse görmez.ama yapılan planlar ve iş geliştirme konularında nedense görselellik ve sanatsal ekip hep geri planda ve gereksiz öğeler olarak değerlendiriliyor.hal böyle olunca sanat yönetmeni de kod yazan kiş oluyor yönetmende de yine kod yazan ekipten rast gele birileri oluyor,nerede profesyönellik bu da maliyete çıkıyor aslında.Tr de bir modelci malesef işinde specialist dediğimiz kendi alanında uzmanlaşamıyor,mimari logo tasarımı kamera animasyonu .v.s birsürü işte çalışıyor.nerde uzmanlık yok tabiki,nerde çalışacakta uzman olacak,sektörde kısıtlı.
Yurt dışındaki ilanlar ve çalışan listesine baktığımızda mesela adamlar sadece wepon specialist arıyor çalıştırıyor özel konularda uzman insanlar yetişiyor. Bu yazı çok uzun sürer kısa keseyim,malesef ülkemiz muhendisliği herşeyin üstünde görürse yaratıcı sanatsal ekiplere insanlara değer verilmezse bu konuda fazla yol kat edemeyiz.yazıda da görsel kısımda olduğum belli oldu galiba :)
Arkadaşlar grup kuruyorum, çok profesyonel oyun yapacağız, 3D modellemeci, grafiker, yazılımcı arıyorum. Türü Fps olacak.
Herkes grup kurma derdinde, fps yapma derdinde. Ya da oyun yapıyorum deyip, unity'nin bir kaç hazır assestinden ekran görüntüleri gösterip 3D modellemeci isteyenler. Sen önce bir yazılımını tamamlamaya yaklaştır, modeller en son iş. Dummy kullan, placeholder kullan. Oldu adam sana modeli hazırlayacak, hatta animasyonlarını yapacak, ama ortada daha dinamikler yok.
Bir de illa 3D olacak. Prison Architect milyonlarca kopya sattı, 10 milyon$ üzerinde kâr elde etti. Ama yok bizimkiler ille son sistem yeni grafikli oyunu icat edecekler sanki.
Yani bu işle uğraşmaya çalışanların %99'u hayalperest, bırak oyunu en basit işi tamamlamaktan bile yoksun insanlar ne yazık ki. Ama var bir %1. Onlar gelişiyor, geliştiriyor.
Yine örneğin Terraria milyon üzerinde satış yaptı. Ama 2D olmasına rağmen üzerinde yıllarca emek var. Yani 2D bir oyunun bile yapımı senelerce sürebiliyor. Eğer 2-3 kişi iseniz. E 20-30 kişilik bir ekipte buradan çıkmayacağına göre. Herkes kendi grubunu kurma derdinde :D Oyun yapmak 2. plan, asıl plan grup kurmak :D
Benim tarafımdan baktığımızda durum böyle ve ülkemizde çoğu oyun severin yaşadığı en büyük sıkıntı bu diye düşünüyorum. Her türlü elektronik eşyaya bindirilen ÖTV ve lüks vergileri bunun en büyük nedeni. Demek istediğim o ki eğer bu işe başlanacaksa en dipten başlanılmalı, elektronik donanım fiyatları bir şekilde aşağı çekilmeli, hardware ve software ürünler makul fiyatlara çekilmeli, sizin dediğiniz gibi yatırımcılara ve üreticilere destek verilmeli, yazılım ve tasarım konusunda gençler bilgilendirilmeli ve gerekli teşvikler verilmeli. Böylece yavaş yavaş yükselebilir oyun sektörü. En azından PC donanımları ve oyun konsolları bazı vergilerden muaf tutularak başlanırsa bu işe, oyun severlerin her türlü oyuna ulaşımı kolaylaşacaktır. Bahsettiğiniz satış rakamları artacaktır. Satış rakamlarının artması oyun yapımcılarını daha çok Türkçe içerik üretmeye yönlendirecektir. Daha çok Türkçe içerik yine daha çok oyuncu demektir. Bu şekilde sektör ivmelenecektir.