o kadar deha olan öğrencilerimizi yurtdışına postalasınlar sonra kalkıp bir beyefendi emretti diye bişey üretme çalışmalarına başlasınlar. Allah bilir onu da yurt dışından ithal edip üzerine iki üç renkli şekil yapıştırıp yerli diye yuttururlar ahahah.
@serkan; Daha çok beklersin o motorun yapılmasını sen. O kadar akademisyen görevden uzaklaştırıldı.Kimsenin güvencesi kalmadı. Ülkenin en büyük liselerinde, üniversitelerinde okuyan beyinler yurt dışına kaçıp gitmek istiyor. İmam hatiplerimiz bu iş için biçilmiş kaftan diyorsan orası ayrı tabii :D
serkanapaydin5.06.2017 03:10
Rahro Uth modern bir tank veya uçak yapımının süreçlerini bilir misin? Argeye kaç milyar dolar yatırılır, üretim sürecini nasıl sokulur bilir misin? Bugün f35 savaş uçağını 9 ülke teknoloji paylaşımı yaparak üretebiliyor.Bu ülkeler geri kalmış veya milli benliğini tamamlayamamış ülkeler mi? Bugüne kadar bayrak direğine ip üretmeyi başarı sayan bir ülkenin tankın motorunun eksikliğine dem vuruyorsun.Emin ol yarın o motorda yapılır.
MK Okuru4.06.2017 09:10
@Rahro Uth
Hemen şimdi bir şey yapamıyoruz, bu durumda ne yapmalıyız? Tabi ki hiçbir şey. Öyle bir yerden başlamak falan çok lazım şeyler değiller sonuçta.
Uniquean4.06.2017 01:32
Abi yerli buğdayımız yok ya bırak motoru uçağı. Gelip bir de yerli insana ihtiyaç var diyorsunuz ne zaman açılacak bu gözler Bu beyinler
durates4.06.2017 01:12
Kardeş sana hem katılıyorum hem katılmıyorum. Olayların sunuluş şekli yanlış, çünkü siyaset giriyor işin içine ama eminim onlar da gerçekleri biliyorlar. Bunu bir kenara bırakırsak bir anda bizim yerli tank helikopter ıvır zıvır yapmamız kolay değil. Ama şu anda yapılan o yolda adım atmak, bize konulan sınırlamalardan bir nebze olsun kurtulabilmek ve bu konuda bir sanayi oluşturmak. Ama bunlar geçici adımlar, bunları yaparken eğitimle birlikte gelecekte her şeyi kendin tasarlayacak altyapıyı oluşturmuyorsan yaptığın her şey boş. Bununla birlikte hiç kimse %100 yerli bir şey de üretemez kolay kolay, bu konuya en yaklaşan dünyada birkaç ülke vardır en fazla. Burada önemli olan bilinçlilik. Yani yerli üretimdeki kasıt nedir? Özgün olması (böylece savaşta sana has strateji üretebilirsin ve başkasına bağımlı kalmazsın), uygun maliyetli olması, sınırlama olmadan istediğin gibi kullanabilmen, sürekli geliştirebilmen ve üretebilmen vb. Bu şekilde bir çözümü üretecek bilinçlilik olduktan sonra parçalarının nasıl ve nereden olduğunun önemi yok ama bir parçada yetersizlik çıkacaksa ya da sınırlama olacaksa da bunu sen hızlıca telafi edecek kabiliyette olmalısın. Bunun için de yapılacaklar belli. O yüzden bu çalışmaları sadece eksiklerini ya da eksik görünenleri eleştirerek değil daha yapıcı eleştirmeliyiz. Kaldı ki diyelim ki 10 proje yapılıyorsa bunların bazılarında önemli kazanımlar da elde edilebiliyor, önceden bunların adı bile geçmiyordu, en azından bir yola çıkmış olmak da bir şeydir!
zeknoss3.06.2017 23:43
@Rahro Uth, ağzına sağlık müdür.
MK Okuru3.06.2017 19:01
Cok satan ps4 japonyanin degilmi madem milli neden amerikan mali amd nin urunleri var ?
Senin gibi cahiller bunu sorgulamaz ama sorgulayacak kapasite sadece ulkemiz icin yapilana yeter milli deyince sizin beyin hep bozuk plak gibi ayni yeri calip duruyo.
Rahro Uth3.06.2017 18:40
Neyin arkasında durayım sorabilir miyim? Yerli diye ürettiğimiz tankların motoru yok. Yerli diye ürettiğimiz uçağın motoru güney kore ile anlaşmalı yapıldı ve çoğunluğunu onlar yaptılar. Yörüngedeki uydular hep yabancı yapımı, yerli malı ayakkabı, elektronik eşya, kıyafet falan desen onlar da çin mallarından bile kötü.
Neyin arkasında duracağım bi söyleyebilir misiniz? Adamlar "biz %100 yerli şunu yapacağız" dedilerde destek mi çıkmadık?
MK Okuru3.06.2017 18:16
@serkanapaydin; 15 yılın tecrübesidir insanların bu sitemi. Vaatlerin ya hiç gerçekleşmediği, ya da beklendiğinden çok alt seviyede kaldığını görünce eleştirmeyip de ne yapacaklardı? Bu alanlarda üstün yetenekli insanları kaptırmamak için demokrasi, özgürlük ortamı ve yatırım sağla ki kaçmasınlar.
MK Okuru3.06.2017 17:24
Büyük ortadoğu projesi eş başkanından ve takımını baş eden bir millet milli ve yerli şeyler üretemeyecek. Ancak koyun olup zeytin gibi bırakacağız.
serkanapaydin3.06.2017 17:14
Yorumlara bakıyorumda ülkenin yerli üretimden çok arkasında duracak yerli insanına ihtiyacı var. Yazık...
MK Okuru3.06.2017 15:35
aynen kardeşim nasıki yerli uçak yerli araba yerli tank ürettik diye yalan atıp %90 ı dış ülkelerden üretilmiş malları tak üstüne iki üç etiket yapıştır bide türkçe isim koy alsana yerli hahaha
Arkadaşlar bu ülke darbelerden falan hep geriledi bir şeylere bir yerden başlamak, hiç bir şey yapmamaktan iyidir bunda hükümetin suçu yok. Dış ülkelerin gelişmememiz için elinden geleni yaptığını unutmayın GökTürk uydusunu göndereceğimiz zaman İsrail'in nasıl engel olmaya çalıştığını araştırın.
---
NASA, Mars'a yapay şehir kuruyor ve birkaç yıl içerisinde ilk insan klonisi gönderecek ama yine de siz bilirsiniz sevgili okur. :)
Arkadaşlar hükümeti savunuyorum zannetmişsiniz sanırım benim anlatmak istediğim bu ülkeyle diğer ülkeler uğraştığı müddetçe ve terörü besledikleri müddetçe hangi lider gelirse gelsin bir adım yol alamayız. Ekstradan Müslüman olmamız işleri hepten zora sokuyor yoksa AKP diye yanıp tutuşmuyorum ben de
durates5.06.2017 00:39
Sayın MK Okuru, 04.06.2017 01:19, doğru haklısın dış etkiler sürekli oldu, oluyor, olacak. Az veya fazla diğer ülkelere de var, çünkü rekabet ve çıkar durumu var. Bizim farklı durumlarımız var dersen kısmen o da doğru. Ama unutmayalım ki o müdahaleler biz vazifemizi yapmadığımız için etkili oluyorlar. Dolayısıyla bizim, bu başkasını suçlama psikolojisinden, geçmişe takılıp kalmaktan ve bir kurtarıcı gelmesini bekleme psikolojisinden kurtulup hemen bugünden itibaren bir şeyleri yapmaya ve doğru yapmaya başlamamız gerekiyor.
MK Okuru4.06.2017 22:49
Sürekli topu taca atarak maç kazanmaya çalışmak mantıklı değil.
Uniquean4.06.2017 22:10
Ne güzel di mi yöneten suçsuz, dış mihraklar. Ne cekilemeyen bir ülkeymişiz biz böyle. Bu kafayla zaten bir sey olacagı da yok.
Arcade Fire4.06.2017 16:30
Hep de biz mi engelleniyoruz, Güney Kore örneği nasıl oluyor o zaman? Bahanemiz hazır hep,dış ülkeler (dış ülke neyse, iç ülke mi var sanki) bizi engelliyor.
İsteriz her şey güzel olsun ama hep akk'siz internet olayı gibi. İlk başta kulağa hoş gelir yapabiliriz dersin sonra cehalete yenik düşer kotayı kafana yersin. Bu kadar batmış ekonomi ve düşük refah düzeyiyle ancak dışa beyin göçü oluyor.
Artık acı gerçekle yüzleşin.Ne İsrail uydunuza engel oluyor,ne Almanya köprünüzü kıskanıyor,nede Abd sizi umursuyor.İşim gereği sürekli ülke ülke geziyorum.TR malesef okadar geri kaldıki artık yakalamasının imkanı yok çunku milletin çogunluguda geri kaldı.Bu zihinlerle ilerleme olmaz..
Camur at izi kalsın . Yav bundan 20 30 yıl önce don lastiğini dışarısan ithal ediyorduk . Simdi bir sey yapınca Adamlar uzayda biz daha nelerle ugrasıyoruz oluyo. Böyle bi mantık olabilir mi ya.
Ak kroniği olayı öyle bir geriyorsun ki aurıca böyle ditenin de dittttt ateisti getirin deisti getirin fanboyları çarpıştırın eşcinselleri haber yapın aferin merlinin kazanı zaten efsane editörler de gitti birsürü dite var gg
Tam bir Liseli3.06.2017 20:28
Birşey değişti mi? Şimdi de toplu iğneyi samanı dışarıdan ithal ediyorsun!
MK Okuru3.06.2017 18:24
Hatırlarım, küçüklüğümde okulda bize Türkiye'nin kendine yeten ender ülkelerden biri olduğu söylenirdi (tarım ve hayvancılıkta). Şimdi Rusya'ya domates satalım derken buğday alır olduk. Bu projeden büyük ihtimalle (umarım yanılıyorumdur) yandaşlar nemalanır yine maalesef. Boşuna ümitlenmemek lazım.
MK Okuru3.06.2017 18:09
Fabrika açılmıyor, var olanlar da ileri teknoloji ve gelecekte kullanılabilecek teknolojilere odaklı değil. Ar-ge yok. Yıllardır yok şunu üreteceğiz, yok bunu ürettik vs. deniyor. Ortada hiçbir şey yok maaleef. Olay çamur atmak değil, 15 yıldır gerçekleşmeyen vaatlerin yarattığı tecrübe.
MK Okuru3.06.2017 18:02
Tarım ve hayvancılık ülkesiyken artık et ve buğdayı bile ithal eder duruma geldik. Samanı bile alıyoruz be, SAMANI! O kadar tarım arazisi boş duruyor. Üretilenlerin birçoğu gdo'lu ithal tohumlar. Şirketler ve kurumlar özelleştirme adı altında yabancı sermayeye peşkeş çekildi. Don lastiğiymiş :D
Yalandır be inanmayın tanışlardan biri Oled ekran ihtalatı işine girecektir ona yol yapıyorlardır.Yoksa bunlarda ekran üretme kapasitesi nerde? Birde oled ekran yapacaklarmış?Ahaha.Vestelde yerli üretim güya.Bütün parçalar ithal.Sonra Almanya bizim köprüyü kıskanıyor işte ahahaha zavallılar..
Tübitak malum kesimin elindeydi, bakalım şimdi ne olacak göreceğiz.Ama bence hep en üst seviye teknolojilere odaklanılması yanlış. Yapılmasını elbette isteriz ama bu binanın 1. katını yapmadan 10. katını yapmaya benziyor. Bizim elektronik alanda yurtdışından ithal ettiğimiz ve yüksek teknoloji gerektirmeyen ve önemli binlerce ürün var. Eğer meslek liseleri, üniversiteler ve sanayi bunları tasarlayıp üretmeye teşvik edilirse ülkede ciddi bir geliştirme, üretme kültürü oluşur, gençler boşluktan kurtulup motivasyon kazanır, gerçek bir şeylerle uğraşmaya başlayan okullar ezberden kurtulup gerçekçi bir şeyler yapmaya başlar, alıp satmaktan ve tuğla dikmekten demir oymaktan başka bir şey bilmeyen sanayini çakraları açılır ve artık teknoloji geliştirme ve bunu isteme yoluna girmiş ve altyapısını da hazırlamış oluruz. Ondan sonra devlet istese de durduramaz ve o zaman verilen bu destekler karşılığını bulur. Çünkü o zaman sürülmüş, gübrelenmiş, tohum atılmış toprağı sulamış olacaksınız şu anda çorak toprakları boşa sulayıp duruyorsunuz has bel kader bir şeyler biter mi topraktan diye bekliyorsunuz, o da olmuyor!
Tarif ettikleri gibi abidig gubidig insalar bizi yönettiği sürece ancak hep iki adım belki beş adım geriden geleceğiz teknoloji alanında. Oled yapsan ne olur yapmasan ne olur bu saatten sonra. Yeni tür ürünler yanı bakış açıları getiremiyorsak ancak aptalca böbürlenmekle kalırız. Bu gidişle zor.
burada amaçlar dereye giriyor, 'geriden geldiğin için' zaten başkalarının yaptıklarını yapmak istiyorsun, yeni şeyler sanki başarılı olmaz gibi geliyor çünkü bu antik felsefenin başlangıcına benziyor, karnını ya da maddi isteklerini doyurmadan felsefe yapamazsın.
Devlet vergi adı altında yasal haraç almaya devam ettiği sürece bu ülke gelişmez.Maliyetin yüzde 60 ını karşılasan da gelirin yüzde 35 ine çöktükten sonra o ekranı üreten firma da gelişemez çünkü kazandığı parayı yatırım olarak kullanamaz.Türkiyenin sorunu bu hem gelir hem gider vergileri o kadar yüksek ki bu gibi argesi yıllar sürecek işlere hiçbir firma giremiyor haliyle.Ben yine inanmıyorumm yapılacağına artı olarak hadi yaptın diyelim kim alacak o oledi? 800*600 pixel nedir minimum istenen ya daha ordan belli üretilecek ekranın kalitesi.Senin onu arge yapıp üretmen en az 5 yıl peki 5 yıl sonra oled ekran diye bişey kalacak mı?
haber güzel, yerli üretim her daim güzel bir şeydir lakin insan sormadan edemiyor bunca sene aklınız neredeydi ? son 10 yılda ülke hiç vermediği kadar beyin göçü verdi, bu teşvikler ve niyetler vaktiyle olsaydı da hem o gidenleri kaptırmasaydık hem de zaman kaybetmeseydik daha güzel olmaz mıydı ?
umarım yandaş bir şirketi vergi desteği ve sübvansiyonlar ile ihya edip, milletin vergilerini sömürüp de sonunda mevzuyu yerli savaş uçağı, tank gibi yılan hikayesine çevirmezler.
---
NASA, Mars'a yapay şehir kuruyor ve birkaç yıl içerisinde ilk insan klonisi gönderecek ama yine de siz bilirsiniz sevgili okur. :)
-Onur
umarım yandaş bir şirketi vergi desteği ve sübvansiyonlar ile ihya edip, milletin vergilerini sömürüp de sonunda mevzuyu yerli savaş uçağı, tank gibi yılan hikayesine çevirmezler.