The Witcher 2 hakkında konuşmak için Red Projekt stüdyosuna koştuk
The Witcher, beğeni toplayan bir oyundu. Şimdi ise yapımcılar, daha hırslı, daha iddialı. Geliştirilen yönler ve eklenen yeni özelliklerle The Witcher 2, 2011’in en önemli yapımlarından birisi olmaya aday. Böyle bir oyunu görünce, onun hakkında yapımcı ekiple konuşmamak da olmazdı. Daha önce The Witcher 2 ile alakalı ilk röportajımızı yapmıştık. Biraz “tanışma” havasında geçmişti, zira oyun çok yeni olduğu için pek bilgi verilmiyordu. Şimdi ise, bir keyif çayı için The Witcher Team’in kapısını çaldık, daha güzel ve detaylı bilgileri toplayarak karşınıza geldik. Umarız beğenirsiniz, iyi okumalar!
Merlinin Kazanı (MK): Oyunun geçtiği yerler hakkında bilgi verebilir misiniz? Karakterler veya en önemlisi olan hikâye hakkında?
Aleksander Pakulski (AP): The Witcher 2 için yeni yerler tasarladık ve bunları oyuna ekledik. Hikâye farklı mekânlarda geçiyor. The Witcher'daki dünyadan alan ve karşılaştığınız insan anlamında daha da geniş. Hayal edebileceğiniz gibi oyunun ana hikâyesi, farklı krallıklardaki önemli kişilerin suikaste uğramasıyla başlıyor. Yani öncekinden daha büyük bir senaryo. Fazla bilgi vermeden Geralt'ın unuttuğu şeylere açıklık getirmesiyle kalmayacak, onlar yüzünden pişman da olacak diyebiliriz.
MK: Oyunda yeni ne tür mekanikler olacak?
AP: Oyun motorunu baştan yazdığımız göz önüne alınırsa, şimdiden birçok şeyde farklı mekanikler işliyor. Buradaki asıl soru, hangisinin açık ve oyuncu için farkedilebilir olacağı. Açık olan, dövüş sistemi. Bu tecrübeyi baştan tasarladık ki oyuncu, dövüş mekaniklerini istediği yöne götürebildiğini hissetsin ve düşmanlarla birçok farklı şekilde savaşabilsin. Buna rağmen benzer mekanikler, oyuncunun rakibine ne zaman ve nasıl ya da ne kadar çok vurabildiğiyle ilgili. Dövüş mekanikleri halen RPG tarzında, ancak daha hızlı ve daha etkili. Daha fazla değişiklik de olacak.
MK: Dövüş sistemi videoda gördüğümüz gibi değişmiş. İlk oyunu hardcore RPG'den ayıran da dövüş animasyonlarıydı. Geralt dövüşürken neredeyse dans ediyordu. Yeni videoda Assassin's Creed benzeri dövüş animasyonları görüyoruz. Böyle bir kararı nasıl verdiniz? Görmediğimiz yeni animasyon ve dövüş stilleri var mı?
AP: Size bir karşılaştırma sunayım. The Witcher'da 6 farklı dövüş stili vardı değil mi? The Witcher 2'nin bu sayının 10 katı olduğunu hayal edin. Belli bir silah ya da saldırı şekline sadık kalamazsınız. Daha önce karıştıramadığınız şeyleri karıştırabiliyorsunuz ve kendi stilinizi yaratabiliyorsunuz. Kendiniz için en iyi olan stili bulmak biraz zaman alıyor. Kısacası The Witcher 2'de dövüş manasında bulunacak çok şey var.
MK: Yeni aktif diyalog sistemi oldukça başarılı. Ara sahneleri bölmeden konuşmalara dahil olabiliyoruz. En azından videoda böyle görmüştük. Bunun dışında ne gibi yenilikler bulunuyor?
AP: The Witcher 2'nin saf bir RPG olması nedeniyle diyaloglar, oyun motorunu baştan yazmamızın asıl nedenlerinden biriydi. Diyalogların ilk oyundan daha iyi olacağını söyleyebilirim. İki şeye odaklandık. İlk olarak bir diyalogun içine önceden yazılmış bir şey eklemek istediğimizde, bir programcının yardımını kullanmak istemedik. Çoğu düşünce şu an tasarımcılar tarafından eklenebiliyor. İkinci olarak da olasılıklardan söz edebilirim. NPC'lerle konuşurken farklı hareketler yapabiliyorsunuz. Geralt bu hareketlerle birlikte NPC'leri etkileyebiliyor.