Türkiye’nin online uzay simülasyon oyunu olan Swon6 ekibinden, oyunun baş
kodlayıcısı Serhan Ünal ile Merlin’in Kazanı okuyucuları için özel bir söyleşi
yaptık.
Osman Tufan: Swon6‘dan size ne zaman teklif geldi?
Gruba katılımınız nasıl oldu? Bize biraz bahseder misiniz?
Serhan Ünal: 2007 yılı Mayıs ayı gibi görüşmelerimiz başladı. Bu süreçte
çalışma koşulları ve zaman konuları netleştirildi. Temmuz’da ortaklık kurulup,
çalışmaya başladık. Biz zaten Emibel dışında Armateknik adı altında çalışma
hayatımıza devam ediyorduk. Aslında bu birliktelik bizim de heyecanlı bir arayış
içinde olduğumuz zamana denk geldi, çünkü farklı ve yeni bir şeyler yapmak
istiyorduk. İyi de oldu, ama şunu söyleyebilirim geriye dönüp bakınca çok zaman
geçtiğini ve gerçekten zorlu bir yolda olduğumuzu şimdi çok daha rahat
görebiliyoruz.
Osman Tufan: Oyun ilk test aşamasına kaç ayda geldi?
Yapım aşaması nasıldı? Ne gibi zorluklarla karşılaştınız? Kısaca Swon6’nın yapım
aşamasından bize biraz bahseder misiniz?
Serhan Ünal: Oyun senaryosunun oluşması yaklaşık 6 aylık bir süreçte
tamamlandı. 2007 Temmuz’da senaryonun tam olarak algılanıp, bilgisayar ortamına
aktarılması 3 aylık bir süreçte tamamlandı. Bundan sonra yazılım gelişimi devam
etti ve 12 ay sonra 25 Eylül 2008’de test sunucusunu açtık. Tabi kâğıt üzerinde
olanla bilgisayar ortamında olan tam örtüşmediğinden bu süreçte birçok
değişiklikler yapıldı.
Çalışmalarımızda bizi en çok zorlayan, çalışma arkadaşlarımızın bizimle aynı
dili konuşması için geçen süre oldu. Her şey tamamlandı derken, bazı aksilikler
çıktı ve bazı arkadaşlar işten ayrıldı. İşte en zor süreç bu zamanlar oldu.
Ancak önünüze bir hedef koyuyorsanız mutlaka onu başarmalısınız ne olursa olsun.
Bizim şirket olarak yapımız buna uygun olduğundan bugüne kadar hiçbir işi asla
yarım bırakmadık. Bu bizi belki biraz yavaşlatıyor, ama yaptığımız işten zevk
almamızı sağlayan en büyük faktörlerden bir tanesi. Oyunun geliştirilmesi
sürecinde, yapı çok kereler daha da güzel olması için ilavelerle büyütüldü. Bu
da bizim işimizin uzamasına neden oldu.
Osman Tufan: Peki Swon6’nın Türkiye’deki online oyun
piyasasında şu anki konumu nedir? Online olan, aktif oyuncu sayılarını
öğrenebilir miyiz?
Serhan Ünal: Oyun piyasasında kendi kategorimizde hızla yükseliyoruz.
Birebir kıyaslama yapmak çok doğru olmaz, ama bu sektörde yeni olduğumuzdan
geldiğimiz nokta çok memnun edici. Online oyuncu sayımız 160 ile 600 arasında
saate göre değişiklik gösteriyor. Ama oyuncularımız bizden sürekli yenililikler
bekleyip, yapımın güzelleşmesi için önerilerde bulunuyorlar. İleride açılacak
olan sunucuları bekleyen oyuncularımız var, hesabını tatile alıp, bunların
tamamlanmasını bekleyen oyuncularımız var. Ama dünya ortalamalarına bakıldığında
online oyuncu sayımız %4-5 ile çok iyi bir yerde diyebilirim, çünkü çok büyük
oyun portallarında bile rakamlar minimum %2 ile maksimum %7 arasında değişiyor.