Star Wars Galaxies
Canbek Tufan
3.06.2010 - 12:31
Yıldız Savaşları online olunca...
Yaklaşık 2.5 yıl önce, 2003 yılında piyasaya çıkmıştı Star Wars Galaxies
(SWG). Oyunun duyurulduğu günden itibaren bomba etkisi yaratacağına birçok insan
şüphe duymadan bakıyordu. Tabi o yıllarda (her ne kadar Ultima Online kasırgası
olsa da) MMO oyunlarına ilgi abartılacak kadar fazla değildi; fakat Star Wars
gerek oyunları gerek filmleriyle milyonların hayranlığını kazanmış, insanların
bilim kurguya bakış açılarını değiştirmişti. Bu durumdan faydalanmak isteyen
Sony Online Entertainment (SOE; kendileri ayrıca EverQuest serisinin de
yapımcıları olur ve daha birçok MMO) işe koyuldu ve oyunu tamamlayıp (?)
piyasaya çıkardı.
SWG ilk günlerinde piyasadaki MMO lardan çok daha farklıydı. Çoğu RPG ve MMO'nun
aksine level değil skill based bir sisteme sahipti. Jedi dahil tam 33 meslek
vardı (daha sonra gelen Jump to Lightspeed (JTL) ek pakedi ile 34 çıkarıldı bu
sayı). 6 başlangıç mesleğinden birini seçerek başladığımız oyuna, skill
puanlarımızın yettiği kadarıyla diğer mesleklere yöneliyorduk. İstersek doktor
olup heal işleriyle uğraşıyor, istersek rifleman olup savaşın gölgesindeki
galakside savaşla beraber sürükleniyor, istersek bir dansçı olup cantinalarda
insanları eğlendiriyor veya bir weaponsmith olup galaksideki en iyi silahları
yapmaya çalışıyorduk. Skill puanları yettiğince bunlardan istediğimizi
yapabiliyorduk. Jedi olmak ise herkesin hayali fakat ulaşması zor bir uğraştı.
Jedi ilk günden beri hep alpha class olarak bilindi (taki 15 Kasım 2005'e
kadar). İlk günlerde jedi olmak için Hologrind adlı bir sistem vardı.
Karakterinizi yarattığınızda onun adına atanan ve sizin bilmediğiniz bir kaç
mesleği masterlamanız (bir mesleğin en yüksek mertebesi onu masterlamaktı. 250
skill puanıyla aynı anda en fazla 3 meslek masterlanabiliyordu) gerekiyordu.
Oyun içinde holocron denilen bir alet size bu meslekleri söylüyordu, fakat son
meslek hariç. Sonuncuyu bulmak tamamıyla şansa kalıyordu (kimi insanlar tam 32
mesleğin hepsini masterlayıp ancak jedi olabildi mesela, kimileri de sadece 7-8
meslekle).
SWG'de xp kazanıp oyun içi her duruma hazır bir karakter yapmak maksimum 1 hafta
sürüyordu. Oyunu bilenler ise 1-2 günde kendilerine istedikleri gibi bir
karakter yapabiliyordu. Meslek değiştirme mümkün olduğu içinde insanlar
oynadıklar süre boyunca 32 meslekten dilediğini yapıp isterlerse jedi açmak için
uğraşıyorlardı.
Karanlık Çağın Başlangıcı - Publish 9
SWG'de düzenli olarak her ay yapılan (son bir kaç aydır 2 hatta 3 ayda bir
yapılan) updatelere Publish deniyordu. Her publish oyuna bazı yenilikler, bug
fixleri vs. gibi özellikler getiriyordu. Publish 9'da ise SWG'nin yaşadığı ilk
deprem geldi. O güne kadar önüne geleni kesip biçen Jedi lara öyle bir
değişiklik geldi ki, önüne gelen 5-6 normal meslekten kişiyi rahatlıka kesebilen
Jedi, 2 melee kaşısında sürünür hale geldi. Hatta Jedi ları 1vs1'de yenebilen
birçok kişi vardı (oyuncunun oynamasına bağlıydı anlayacağınız, o günlerde).
Fakat Publish 9 her yönüyle kötü değildi. Kimilerine göre Jedi ve diğer
meslekler arasındaki uçurum kadar olan farkı biraz daha kapatmıştı. Ayrıca Jedi
lar için Force Ranking System (FRS) adlı bir sistemde oyuna dahil oldu. Rakip
factionun Jedi yını veya bir master bounty hunter'ı (tarafımca oyundaki en iyi
meslekti, Bounty Hunter lar (BH) aynı Star Wars filmindeki Boba Fett gibi ödül
avcılarıydı. BH Mission Terminal adı verilen yerlerden Jedi görevleri alarak
Jedi ları para karşılığı öldürüyorlardı. Tabiki NPC Jedi lardan bahsetmiyorum,
baya player Jedi) öldüren Jedi FRS xp kazanıyor ve bunla Jedi konseyinde Rank
atlıyordu (Knight-Guardian-Master rankları arasında).