Ben bi kahve içip geleyim
Gelişen teknoloji ve bu gelişime ayak uyduran oyunlar ile birlikte bekleme sürelerimiz de oldukça azalmış durumda. Özellikle açık dünya oyunlarda bu değişimi çok daha net görebiliyoruz. Yüksele süresi olmayan oyunlar artık çok uzağımızda değil. Tabi buna rağmen yükleme süresi olan, daha doğrusu makul sürelere sahip oyunlar da mevcut. Sniper Ghost Warrior 3 ise bu oyunlardan biri kesinlikle değil.
Eurogamer, PS4 sürümünü test ettiği Sniper Ghost Warrior 3 için bazı enteresan istatistikler paylaşmış. Grafikleri ile dikkat çeken oyunda hızlı seyehat 4 ila 15 saniye arasında sürüyor. Son checkpoint noktasını yüklemek 15-30 saniye arası sürerken görevi yeniden başlatmak ise 25 saniye civarı bir zaman alıyor. Buraya kadar herşey normal gibi. Tabi oyunun açıkış yüklemesini saymazsak.
Sniper Ghost Warrior 3'ü PS4'de açtığınızda oyuna girebilmek için ortalama 5 dakika beklemeniz gerekiyor. Evet oldukça yüksek bir süre. Artık oyun kurulumlarının bile bu kadar uzun sürmediği zamanlarda bu kadar yükleme olması oyunun optimizasyon bakımından sıkıntılı olduğunu da gösteriyor. Konsol sürümün de Frame sıkıntıları da olduğu belirtilen oyun umarız bu sıkıntılarını çabuk atlatır.
m yavaşlama ve bazan da kilitlenme yaşıyor..Demin de kilitlen di oyun kapattım..bir çare bulurum diye nette araştırıyordum buraya rastladım..PC:i, İntel 7 işlemci, asus Nvidia GTX 760, 2 gb.256 bit..8 gb ram..video ayarlarını min.yaptım yine oyun yavaş ve kilit
oyunların alanını sınırlı tutarken oynanabilirliği özgürmüş tadında vermek mümkün. ancak bunun için biraz efor sarfetmek lazım.
open world işi sanıldığı gibi kolay değil. çok büyük miktarda verinin hızlı bir şekilde yeniden oluşturulması, işlenmesi vs. söz konusu. bu işi gerçekten iyi ve tecrübeli mühendisleri olan studyolar adam gibi kotarabiliyor. bkz gtav
size şöyle söyliyim. oyun geliştirici camiasında gerçekten iyi mühendisler temel alınarak bir liyakat sistemi oluşturulsa şimdiki studyoların yarısı adam çıkarmak zorunda kalır.
oyunlar son derece performans kritik uygulamalar ancak her oyun yapmak isteyen studyo bu bilgi ve tecrübeye sahip değil. bir takım jenerik profilleme seçenekleriyle yapabildiklerini yapıp oyunu salıyorlar piyasaya.
Cryengine bu kadar mı kötü ?
1.Si bunu geliştiren ekibin başındaki herif Cryengine ı iyiki seçmişiz demedi mi ?
2.Si daha iyi deneyim için bu oyun 2 kere ertelenmedi mi ?
3.sü madem bu oyun rezalet durumdaydı aylarca erteledin, yeniden Disk basıp itibarı düzeltmek varken, Bugün yerin dibine geçiren hamleyle maliyet sizi kurtardı mı ?
4.sü ne kadar satacağını saptayamıyor mu bu heriflerin bilmem ne pazarlama bilmem neleri ? AAA kafasıyla çıkartıyorsanız bir oyunu hakkını verin. AAA çıkartacam diyorsa bir firma startı veriyorsa aman efendim maliyet demiyecek, ne kadar satacağını kestirebilir ona göre bir bütce ve zaman çıkar olmayacak dualara aminle yarım yamalak rezil rüsva oyunlar çıkıyor piyasaya.
Ya büyük oyun yaparsın ama AAA kafasında olmaz Sniper Elite gibi kendi yağında kavrulan bir oyun yaparsın. Arkandan sövenin olmaz, kendi kitlene oyununu satıp planladığın satışı gerçekleştirip kazanacağını kazanırsın.
Markanın değerleri, reklamların bilmem nesi, ıvırı zıvırı dünya bu sı....tığımın düzeninde dönüyor ve herşey böyle ilerliyor.
Batman gibi bir oyunu PC ye 5 kişilik ekip geçiriyor arka planda.
Herifler milyon dolarlık işlerini cingan gibi bir iş gücüyle gerçekleştirmeye çalışıyorlar.
Nefret ediyorsunuz artık. İnanın hayatta her şey bu şekilde işliyor. Sadece şu oyunu ertelemeden önceki sürümüyle çıkartmaları bile günümüz dünyasını özetliyor.
Samsung o patlayan pilleri bile biyerlerde değerlendirmiştir bunlardan her şey beklenir.