Bundan 8 sene önceydi. Üniversite hayaliyle yanıp tutuşuyordum, daha
lisedeydim. O zamana kadar öyle Taktik-FPS türünü filan pek bilmezdim. Sevdiğim
kısım sadece kesip biçmekti. Plan yapmak, takım arkadaşlarını yönetmek bana
tersti. Silahı alıp, tek tabanca şekilde takılmak daha zevkliydi. Ancak bir gün
tanıdığım birinin Rainbow Six oynamasını gördüğüm de, oyunculuk hayatımı oldukça
etkileyecek bir olay olmuştu. O zamana kadar aslında takım arkadaşları ile
birlikte oynamamıştım. Sadece Rainbow Six'i izlemek ve ne kadar güzel olduğuna
bakmakla yetinmiştim. İlk işim oyunu alıp, evde denemek olmuştu. Tom Clancy'nin
senaryosu, teröristlere karşı mücadele, taktik anlayışı ve emrimdeki adamlarım;
işte o zaman Taktik-FPS tamamen hayatıma girmişti.
Eski zaman
Red Storm Entertainment'ın yaptığı ilk Rainbow üzerinden bir hayli zaman geçti.
Arada serinin birçok yeni üyesi geldi, gitti. Kimi hoş güzeldi, kimi öncekiler
kadar iyi olmadı. Ancak sonuçta onlar da birer Rainbow'du. Ubisoft bize son
olarak Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas'la buradayız mesajını verdi.
Açıkçası SWAT 4'ü ek görev paketinle beraber yalayıp yutmuştum. Arkasından gelen
The Regiment faciası ve Rainbow'un önceki üyesi Lockdown beni sarsmıştı. Aradan
zaman geçti ve Vegas duyuruldu. Umarım Lockdown gibi olmasın demiştim ve bu ön
yargım oynadığım zaman ortadan kalktı. Vegas’ın oynanışında aksiyon ön planda.
Eğer serinin ilk üyelerini oynadıysanız, onlardaki taktiksel havanın son oyunda
pek olmadığını görebilirsiniz. Buna rağmen kolay kontroller ve atmosfer oyuncuyu
doyuruyor. Duvarların, arabaların, kutuların vs... görebildiğiniz her yere
saklanıp, siper alıyoruz. Saklandığımız yerin köşelerinden rakiplere
kurşun sıkma imkanınız var. Farenin sağ tuşuna basarak korunduğumuz yere iyice
yapışıyoruz. Burada iki adet ateş etme seçeneğimiz var. İster köşeden bakıp
hedef alarak olmadı, Killzone veya Gears of War'daki gibi silahı dışarı
çıkartarak, rasgele ateş. Siper aldığımız zaman oyun FPS'den TPS'ye dönüyor. TPS
kamerası sayesinde görüş açımız biraz daha genişliyor. Rasgele ateş kısımlarında
bundan yararlanabiliriz. Şöyle ki; siper aldık diyelim, hemen ön tarafta düşman
da bir yere saklanmış. Öylesine üstüne ateş etmeye karar verdiniz. Bu sırada
normalde hedef aldığınız Crosshair yerine, artı şeklinde bir başka Crosshair
oluyor. TPS sayesinde gördüğünüz düşmanın üstüne, hedef işaretini götürdüğünüz
zaman, kırmızı rengini alıyor ve böylece ona rasgele şekilde üstüne doğru ateş
edebiliyoruz. Birkaç mermi tutturma şansına sahibiz. TPS'ye geçip, etrafın
genişlemesini görmek belli açılardan tartışılabilir. FPS'nin ve Rainbow'un
atmosferini ufaktan bozuyor diyebilirsiniz, ancak görüş açısının genişlemesi
gibi yararı var. Birde düşman yer değiştirse bile, TPS sayesinde bir yerden
nereye geçtiğini görebiliyorsunuz. Dediğim gibi bu atmosferi ufaktan bozabilir,
ancak yararı da yok değil. Oynanışı biraz daha kolaylaştırıyor ve yeni başlayan
oyuncular için güzel. Ama ben her şekilde FPS kamerasında olmasını ve siper
aldığımız yerde de TPS'ye geçmeden FPS olarak kalmasını daha çok tercih ederdim.
Etrafı kontrol etmek için kafamızı dışarı çıkarmak bu durumda tehlikeli olsa da,
daha gerçekçi olurdu. Eğer rasgele yerine siperden düz ateş etmeye karar
verirseniz, oyun FPS açısına geri dönüyor. Ancak TPS'den gördüğünüz düşmanların
zaten nerede olduğunu bildiğimizden, kesin ateş ederek öldürme şansınız daha çok
oluyor.
Vegas içinde ölümsüz değiliz. Biraz ateş altında kaldığınız zaman
ölebiliyorsunuz. Bu durum gerçeklik açısından hoşuma gitti. Vurulduğunuz zaman
ekran bulanıyor, eğer iyice yaralanırsanız ekran kararıyor ve son kurşunlar
geldiğinde kaçamazsanız ölüyorsunuz. Bu yüzden Ramboculuk oynamanızı tavsiye
etmem. Genel olarak adamlarınıza vereceğiniz emirler ve iyi yerlerde siper
alarak işin üstünden gelebilirsiniz. Save kısmı ufaktan delirtebilir. Çünkü
istenilen yerde oyunu kaydetme imkanı yok. Bunun yerine Checkpoint'ler var.
Kayıt noktaları yeni görevin başladığı noktada, otomatik olarak yapılıyor. Eğer
yeni görev noktasına gelmeden baya bir ilerlemişseniz ve ölürseniz, yapmakta
olduğunuz görevin başından başlıyorsunuz. Bu durum arada çıldırtma noktasına
gelebiliyor. Özellikle zorluk seviyesi yüksekse. Zorluk seviyesi olarak en zoru
tavsiyem olacaktır. Çünkü normal seviyede Vegas normal bir FPS oluyor ve kolayca
bitebiliyor.