Battle Royale denince akla gelen ilk oyunlardan biri olan ve en çok oynanan yapımlardan biri olan Playerunknown's Battlegrounds bildiğiniz gibi güncellenmeye ve yeni özellikler kazanmaya devam ediyor. Yeni sezon ve güncelleme ile birlikte Krakin isimli bir haritaya da kavuşan oyun, yenilikleri de beraberinde getirdi. Biz de Merlin'in Kazanı olarak PUBG'nin yapım ekibinden biri olan ve yeni haritanın da yapım yönetmenliğini yapan Dave Curd ile Krakin haritasının getirdiği özellikleri ve gelecek planlarını konuştuk.
Merlin'in Kazanı: Yeni haritada karşımıza çıkan özellikleri diğer haritalarda da görebilecek miyiz?
Dave Curd: Şu anda topluluğun nasıl geri dönüş yapacağını görmek için bu özellikleri sezon haritasına ekledik. Misyonumuz oyuncularımıza yeni haritalar, modlar ve deneyimler sunmak üzerine kurulu. Bu durum tamamen onlara bağlı da diyebiliriz.
MK: Yıkım noktaları oluşturma gibi yeni dinamiklerin oyunun dengesini değiştireceğini düşünüyor musunuz? Bu dengeleme hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Dave Curd: PUBG tasarımcıları olarak oyunculara daha fazla seçenek sunmak için çalışıyoruz. Oyuncularımızın kendilerini akıllı hissetmelerini ve daha ilginç seçimler yapmalarını istiyoruz. Bu nedenle Yıkım Noktalarını durumsal olarak yararlı olabilecek şekilde dengelemeye özen gösterdik. Oyunumuzdaki en güçlü yönlerden birinin oyuncuların kendi hikayeleri, kendi yollarını çizme olduğundan dolayı onları asla bir metaya zorlamayı düşünmüyoruz. Bu nedenle yıkım noktaları ve duvar delme gibi durumların kesinlikle isteğe bağlı ek yöntemler gibi düşünebilirsiniz. Basitçe anlatmak gerekirse bu yeni özelliklerin insanların zaten sevdiği yemekte baharat olduğunu söyleyebiliriz.
MK: Yeni silahlar ve tabi ki Black Zone özelliği hakkında bilgi verir misiniz? Black Zone özelliğini kullanabilmek için ne yapmamız gerekecek, oyun içerisinde bu kullanımın bir sınırlaması olacak mı?
Dave Curd: Yapışkan bomba Krakin'de kullanacağınız yeni silah. Bu bombanın birincil amacı yıkım noktalarında kullanmak ve yeni haritada yeni yollar açmaya çalışmak. Ayrıca yıkım noktalarının kilitli kapılar olduğunu ve yapışkan bombanın da bu kapılarda anahtar görevi gördüğünü söyleyebileceğimiz bu sisteme 'kilit ve anahtar' diyoruz. Ayrıca yapışkan bombanın yanıltma ve düşen düşmanların işini bitirmek için eğlenceli bir ek işlevselliği de var.
Black Zone'a gelince, bunu Kırmızı Bölge'nin (Red Zone) tersi olarak düşünebilirsiniz. Kırmızı Bölge'deki amaç oyuncuları merkeze, daha doğrusu yapılara yönlendirmekti. Black Zone'daki amacımız ise bunun tam tersini yapıp oyuncuları yapıların dışına çıkartmak. Black Zone rastgele bir işleyişe sahip olduğu için oyuncular her maçta farklı bir düzen ile karşılaşacak. Red Zone'da olduğu gibi Black Zone'da oyuncuların kontrol edemediği rastgele meydana gelen bir tehlike olarak oyunda yer alacak.
MK: Hasar mekaniği sadece binalarda mı geçerli olacak. Yani yere bir bomba atarak orada ufak bir çukur, siper oluşmasını sağlayabilecek miyiz? Ya da buna benzer planlamalarınız var mı?
Dave Curd: Benzer bir şekilde düşündüğümüzü söyleyebilirim. Prototip aşamasında bu soruyu biz de düşündük. Oyuncular araziyi değiştirebilir mi / değiştirmeli mi? Ancak harita düzeni ve büyüklüğünü göz önüne aldığımızda bu yaklaşımın işleyişi geliştirmeyeceğini düşündük. Bence oyuncuları haritayı değiştirme konusunda daha fazla endişelenmesine ve düşünmesine izin verdiğimizde, oyunun en önemli ve eşsiz olan hayatta kalma (survival) hissiyatını kaybetmiş de oluyoruz.
MK: Son olarak, seviye sistemi ile gelen yeni ödüller hakkında bilgi verebilir misiniz? Tüm cevaplarınız için teşekkürler.
Dave Curd: Yeni ödüllerle ilgili ilerleyen dönemlerde daha fazla açıklama ve bilgi paylaşacağız.