Ülkenin durumu çok kötü. Neredeyse bir toplum, bir devlet olarak dibe batılacak ne kadar şey varsa hepsinin dibini gördük. Şimdiye kadar görmediklerimizi bile gördük. Bu konuda hemfikiriz herhalde. Bunların doğal bir sonucu olarak da alım gücümüz azaldı, aynı ürüne eskiye oranla daha fazla para ödemeye başladık. Bunlar hep zincirleme olarak gelişen olaylar. Birbirinden ayrı düşünemeyiz. Ama ben müşteriyim. Ben o ürüne ödediğim parayı bilirim. Ha bir de ülkenin bu noktaya gelmesine sebep olan gürühu bilirim. Burada en az suçlu olan firmalardır, işletmelerdir. Bugün gelip buralarda ağlayacağınıza, buralarda bebek gibi mızmızlanacağınıza, oraya buraya mail atıp komik duruma düşeceğinize zamanında elinizi taşın altına koysaydınız da böyle olmasaydı. Burada firmalara kızacağınıza, onlardan hesap soracağınıza aynı cesareti ülkeyi bu hale getirenlere karşı da göstersenize. Neden böyle oldu diye sorsanıza. Çok yanlış yerlerde çok yanlış çözümler aranıyor. Bu konuya en ama en temelden girilmezse yapılacak her türlü düzenleme günü kurtarmaktan öteye gitmez.
Ek olarak: Tüketim yerine üretim derken hiç tüketmeyin demeye getirmiş gibi oldum. Tükettiğinden çoğunu üreteceksin. Sonra bu kur düştüğünde hala 469 TL'ye oyun satarlarsa, o zaman Sony UK'in tepesine bineceksin. İşi takip ettiğim için biliyorum, bu fiyatlarla Sony Türkiye'nin zerre alakası veya suçu yok. UK tarafı da Avrupa'daki tüketici gelip ucuza bizden almasın diye yaptı diye bir söylenti de dolaşıyor ama Türkiye'deki müşterileri mağdur edecek kadar düşüncesizlik yapmazlar. Dolayısıyla bence bu, kısa-orta vadeli planlamalarında ciddi bir kur riski görmelerinden kaynaklı olarak tek seferde ama büyük bir zam olarak planlanmış olabilir. Bir ürünü getirirken, ithal ettiğiniz kuru her zaman piyasa kurunun üstünde tutarsınız. Ülkedeki kuru öngöremeyeceğiniz için bu durum ileride ürün ithalatını durdurma noktasına gelebilir, zarar edebilirsiniz. Bu nedenle de kurlar yüksekten alınır. Dijitalde gördüğümüz korkunç fiyatların bir sebebi de bu.
Daha shenmue yazmayi basaramayan sahis gelip insanlara akil veriyor, hakaret ediyor. Shenmue mevzusuna gelirsek eger, o oyun ucuz satildigi ocin degil, satmadigi icin zarar etti. Oyun firmalari kac adet sattiklarina gore degil toplam ne kadar getiri aldiklarina bakarlar. Bizim gibi ... ihtiyac var.
MK Okuru10.10.2018 13:31
Zarar edersin shanmmu 90 milyon dolar zamanında harcadı oyuna oyun satması zarar etti bu şekilde batan tonla şirket var Türkiye de uyuzun biri oyun oynayacak diye indirim yapsa tüm dünya ordan alım yapsa maliyeti karşılamaz yada beklenilen getiriyi getirmez sırf senin gibi bir...için değermi?
MK Okuru9.10.2018 23:10
Sonsuz sayıda çoğaltılıp satılabilen bir kod parçasından zarar edemezsin. Neymiş bu sony türkiye sevdası arkadaş.
adam dogruları konusuyor arkadaslar lütfen anlayıslı olalım euro nun yükselmesi biz ps4 cüleri etkiledi parayı ben kendi adıma konusayım bakkalcıyım ve zor kazanıyorum bir oyun alabilmek için kabaca söyleyim 10 bin tl lik sigara satmam gerek yeni çıkan oyunların hiç birini alamıyorum
Bırakın şu aşağılık kompleksini. Bir steam e bakın bir de psn e. Sözde ikisi de ülke bazlı fiyat politikası güdüyorlar ama steam kuru sabitlenmiş ama psn de fiyatlar psn us den daha pahalı. Yani oyunlar kur hesabıyla bile olsa 60 dolardan pahalı. Psn, seçim öncesi patates ve soğan stokçusuna döndü.
10. 58 Adam steamin merkezini Turkiye saniyor. Cehalete gel allahim. Su fiyatlari savunan ya spotcudur ya da sony Turkiyenin parali trolludur. Acik ve net.
MK Okuru10.10.2018 10:58
Adam o kadar yazmis makalede psn temeli ingiltere steam ise öyle değil. Ve sen gelip yazıyo okumadan aynı yorumu yapmışsın. Psn ve microsoft store tr tabanında ve sabit kurda çalışması gerektiğini söylesen neyse de...
Neredeyse her yeni oyun $59.99'dan ve €59.99'dan ($ = €) satışta. TL ile PS4'de; 350 - 500TL arası PC platformunda ise 89 - 300TL arası değişiklik gösteriyor. $59.99 neden TL'ye (en azından) ?89 olarak yansıtılmasın? Standard versiyon ?89 olur, Deluxe fiyatı ?109. ($59.99 = ?59.99 zaten imkansız!)
Sektörün içerisinde olmayan birinin, argümanları saçma bulması çok doğal. Genel olarak eleştirmişsiniz yazıyı, bazılarının haklı kızgınlıkları var ama sonuç, Playstation Türkiye nedeniyle böyle değil arkadaşlar. Bu fiyatlar, kur riski ve yurtdışında fiyatlandırma yapan firmaların Türkiye dinamiklerine hakim olmamasından kaynaklanıyor. Dünyadaki pazar payımız %1 bile değil. Kim, neden bizi ciddiye alsın? Buradaki temel konu BSC'nin yaptığı etkinliğin yanlış olması değil, olası durumlarda altı doldurulmadan yapıldığında bize bu olayın gelecekte yol, su, elektrik olarak dönecek olması. Yani olur da olumsuz bir cevap alırsak, bu durum, bağlayıcı olacak. Oyunların çevirileri bile Türkiye'deki satışların, maliyetleri kurtarmadığı gerekçesiyle yapılmıyor çoğu zaman. Yapılanlar arasında da hep çevirisi kolay, az metinli oyunları görüyorsunuz. Bunda istisna sadece beğenmediğiniz Sony Türkiye'nin oyunları Türkçeleştirme çabaları ki bu konuda bilgi sahibiyim ve The Witcher 3. Var mı başka çevirirken aylar sürecek yapım? Fifa misal çok mu zor çevriliyor? Fallout 4 yaptı mı? Elder Scrolls Online yaptı mı? Bizim oyuncular beleş oyunu seviyor. Beleş oyunu seven kitle deli gibi F2P oyunlara sarıyor ve farkına bile varmadan oyunla bağ kurup anlamsız paralar harcanıyor. Biz, burada kutulu oyun veya dijital oyun alanlar olarak azınlık kümesindeyiz. O F2P oyunların hepsi Türkçe'ye çevrilmeye başlandı. Bunu sorgulamak lazım. Türkiye'den AAA yapım peşinde koşan firmalar para kazanamıyor. Beklenti var ve karşılanmıyor. Dolayısıyla başarısızlık olasılığı çok yüksek ve tek kurşunu böyle heba etmemek gerekirdi.
14:37 Birincisi burası siyaset platformu değil. İkincisi ahlaksızca iftira atıp kendi saçma yorumlarını aklamaya çalışıyorsun. Bu saygisizligin ve platform dışı yorumların dolayısıyla haddini bileceksin! Kabile ülkesi demişsin. Kabile üyesi gibi davrandigin için ülkeye yakışıyorsun.
MK Okuru10.10.2018 18:28
14:37 Allah’ınız yalan olmuş sen vermedin ben vermedim %51 kim verdi her 2 kişiden biri verdi ben memnun değilim ama anlaşılan sen memnunsunki fiyatlardan benim yorumum zoruna gidiyor çünkü ben fiyat artışının gerçek nedenini yazmışım esas sen haddin bil benim siyasetmi ne konuşacağıma karar veremz
MK Okuru10.10.2018 14:37
13:26 Öncelikle burası siyaset meydanı değil. Sonra haddini aşan sacmasapan fikirlerini ve hadsiz yorumlarını kendine sakla!se. kimsin de benim ve ailemin kime oy verdiğini biliyorsun?? Hadsiz! Çok mu memnunsun bu fiyatlardan? Git zengin et firmalari 1000 TL olsun oyunlar almaya devam et.
MK Okuru10.10.2018 13:26
18:22 deli saçması bu fiyatlar değil senin davranışların verdiğin oy sen vermezsen eşin verir eşin değilse baban baban değilse annen ha işte deli saçması iş o yoksa adamlar senin Kabile ülkene göre indirim yapsa dünya burdan oyun almaya yüklenecek iş te bu deliliği yapmaz firmalar
hakande8410.10.2018 05:28
Fiyatların deli saçması olması ülke ekonomisinin sonucu. Kur 4,20 iken de fiyatlar deli saçmasıydı, hala da öyle. Değişen birşey yok. Kur anormal yükselince bunu hissettiniz o kadar. Playstation Türkiye'nin İngiltere'ye Türk oyun sektörünü anlatmak gibi bir misyonu olduğunu düşünmüyorum ki PS Türkiye yapı olarak İngiltere'ye bağlı değil, iletişimleri yok, birbirleriyle alakaları da yok. Bu kadar yıl boyunca Türkiye'ye gelen kutulu Sony oyunları makul fiyatlarla çıktı. Bunu atlamayın. İngiltere'deki fiyatlandırmaya şu aşamada müdahale etme şansımız yok. Satış hacmimiz çok düşük, kurlar çok yüksek ve sonuçta siz, ben ve birkaç kişi daha üzülüyoruz; ancak bu durum benim saydığım faktörlerden kaynaklanıyor. Ülke ekonomisi düzelmeden, oyun satışları mevcut durumun en az 10 katı olmadan, kimse bizim yüzümüze bakmaz.
MK Okuru9.10.2018 18:22
Türkiye dinamiklerini yurt dışındakilere biz izah etmeyeceğine göre bu PS Türkiye ve Sony Türkiye'nin suçu oluyor. Burada insanların euro hesabıyla 250 euro asgari maaş aldığını, insanların zaten alım gücünün düştüğünü ve bu fiyatların deli saçması fiyatlar olduğunu birileri anlatmalı!
Burada PS Türkiye ve Sony Türkiye adina yorum yapan arkadaslar var galiba! Ulan adamlar kendileri burada yorun yapsa kendilerini bu kadar savunmaz be! Kur dur ekonomik durumdur siyasi yorumcu oldunuz hepiniz. Soru: Red Dead 2 1 hafta önce 299 TL idi. Bugün 469 TL! 1 hafta içinde kur mu değişti???
Bence yanıldığınız noktalar var sevgili yazar uncharted 4 satış rakamlarından memmun kaldılar sebeb neydi fiyat makuldu dil desteği vardı yani burda ilk adımı atması gereken oyun firmaları bizler değil sen bu pazara hiç şans verme sonrada satış olmuyor diyerek çekil yok öle birşey
Eve elektirik 50 tl geliyordu beyefendi dediki elektrik e zam yok şimdi baktım 150tl gelmiş evet zam değil bu başka bir şey domates 15 tl ne oyunundan bahsediyorsun kardeş...
10.00 işte ime anlatıyosun ki? Adamlar bize özel yapıyo sanıyorlar. Ama fiyatlar normal. Euro 6 tl yi geçmiş dünyadan bi haberler
MK Okuru10.10.2018 10:00
Dolar ne arkadaşlar Euro ile hesaplayın şunu 60 euro 430 TL civarında oyunlrn fiyatı normal
MK Okuru9.10.2018 22:50
20.46 ya arkadaşım şakamısın? Dolar abd de sabit. Bizim ülkedeki gibi değil. Orda tabi ucuz olur. Orda 60 dolarlık oyun 60 dolarken bizde 60 dolarlık oyun 100 lerce liralık oluyor. Hala fırsatçklık diyon yuh. Orda adam 300 dolara bi tel alırken aynı fiyattaki teli sen burda 1000 lerce liraya alıyon
MK Okuru9.10.2018 20:46
Kura bile baksan abd ve eu da daha ucuza geliyor oyunlar, ustelik onlar da vergilerini oduyorlar. Olay kur degil firsatcilik ve sony tarafinda vurdumduymazlik meselesi. Turk ofisi acip bu ofisi londraya baglayacaklarina yerel fiyat, yerellestirme, region lock isine girismeleri lazimdi.
Valla bu fiyatlara ancak elimdeki oyunları takas ederim. Ne gidip tekno marketlere para bayılırım ne de ps ye bu fiyatlarla digitalden para kazandırirım. Ps min üstüne dantel örüp süs yaparım daha iyi! Oyunseveriz ama enayi değiliz! Enayi olan gitsin alsın 500 TL ye oyun!
Doğru söylüyorsun. 500 tl kolay kazanılan bir para değil. Bir çırpıda harcanmaz. Türkiye'nin ekonomik koşulları altında bir oyunun ederi en fazla 100 tl eder. Basit yapımlar 50 tl daha düşük bütçeliler 20-30 tl etmeli. Ederi bu. Bunun üstü fiyatlar afaki rakamlardır. Enayiliktir.
MK Okuru10.10.2018 12:06
Aynen takasla bari 150 200 gelio bi oyun 300 tl lik oyun vercez uste 250 tl takas ucreti dusunun yanr ancak oyle yaparim ztn spotcular ucuz verio takasda ps den indiren teknodan alan zaten beyin yoksunudur
Alış veriş ülkede bitti artık. Zorunlu ihtiyaçlar dışında kimse para harcamak istemiyor. Çünkü yok. Olmayan para harcanmaz. Oyun oynamak lüks oldu. Kimse oyun falan almazsa fiyatlar düşer. Düşürmezlerse kendileri bilir. Alan olmaz.
Bu durumu hala şirketlerin yaptığı fırsatçılık olarak görenlerin gençler olması çok üzücü. Umarım en kısa sürede ailenizden ayrılıp kendi evinizde yaşamaya başlarsınız da etrafınızda ne olup bitiyor görme şansınız olur. Cehalet gerçekten en büyük mutluluk.
Fiyatlar birkaç ay önce gayet düşüktü. AAA oyunlara 100-150 lira arası para isteniyordu. Ama yurdumun AÇGÖZLÜLERİ aaa 100 lira çok PAYAAA O PAYAAYAA OYUNMU OLUR diye ağlıyordu. Şimdi daha beter oldular. Beterde olsunlar. Orijinal oyun almadıkça bu fiyatlar düşmez.
Öncelikle saygılı ol. Babanın parasıyla oyun alan bir tipsin belli ki. Ya da yurt dışında falan yaşıyorsun. Bu fiyatlar hepimiz için problem. 500 TL ye oyun olmaz. Hele ki insanlar böyle bir kriz içerisindeyken. He sen bende para çok babam sağolsun diyorsan git al 500 TL ye oyun! Gölge etme burada!
Çok boş bir yazı. Hiç steamden, netflixden, spotifydan bahsedilmemiş. Niye çünkü işine gelmiyor. Onlar neden Türkiye'ye fiyatları makul tutmuş sayın yazar? Yok xboxda live 400 küsür tl olmuş. PSNde 180tl hala. 2019a girdiğinizde görürüz psn fiyatına zam geliyor mu gelmiyor mu.
Örnek olarak overgame de AC odesa omega edition PS4 499 TL Spotçu dediğimiz oyun dükkanlarında aynı sürüm 310-340 arası fark çok yüksek istese overgame de 340 TL ye satar ama adamın kirası gideri vs. çok
Sektörün dinamiklerini bilen biri olarak söylüyorum, satamaz. Bırak Overgame'i, hiçbiri satamaz. Oyunlar Türkiye'ye resmi ithalatla gelmiyor her zaman. Dubai'den gelen malı 340 TL'ye satıyorlar. Resmi ithalatla gelen mal, daha yüksek maliyetten geliyor.
T7heEko9.10.2018 20:00
Tabii ki bize ne ben gider takas yoluyla oyunumu alırım zengin züppeler düşünsün
MK Okuru9.10.2018 19:58
Bende seninle aynı düşünüyorum ama ortada ki mal bu. Yapacak bir şey yok.
MK Okuru9.10.2018 18:24
bize ne onun kira giderinden ? çokya yapmasın gitsin ozaman . bizmi ödeyecegiz onun eşinin makyaj parasınıda ?????
Maalesef herşey raydan çıkmış durumda keşke olay sadece dolar Euro veya oyun fiyatlarından ibaret olsaydı kimliğimizi kaybettik maneviyatda aynı şekilde çöküşe geçti ve insanlar haklı olsa bile tepkilerini gösteremez duruma geldi veya getirildi artık bazı şeyler için çok geç kolay düzelmeyecek gibi!
Destek olmayacaksanız köstekte olmayın, diğer ps store lara göre türkiye daha pahalı kalıyor oyun fiyatları. Ayrıca türkçe dilde oyun desteği çoğunda yok, steam fiyatları ortada. Fiyatlar artınca alım gücüde azaldı. Körü körüne muhalefet olmayın, 1 dk kınızı ayırıp standart maili gönderin.
Ps4'ü alalı en fazla bir-bir buçuk yıl falan oldu. O ilk yılın hevesliyle psn ' de daha önce alıp oynama imkanı bulamadığım bir kaç oyun alabildim ps store' daki indirimler sayesinde. En fazla 7 tane oyunum olmuştur. Hepsini de çok beğenmıştım ama sanırım artık bu fiyatlar yüzünde hevesim kalmadı.
Hersey hükümet yüzünden cünkü vergiyle donen bir ekonomimiz var tek sebebi hükümet üretmek yerine tüketiyor hep olmuycak seylere yatirim yapıyor yanlis polıtıkalar bu ülkeden adam olmaz bu halkla batmaya mahkumuz
Fifa...pes...cod...ve battlefield dan başka bir şeyin bu ülkede satmamasi yaratici düş gücü noksaniğini işaret ediyor başka da bir sey değil. Yaraticiligi en düşük en sığ oyun serileri açik ara bunlar.
Yani? Ne diyorsun? Oyun fiyatları umurumda değil. Bütçe ayırabiliyorum(şimdilik). Ama insanların fikrini dile getirmesine sonuna kadar destek veririm. İnsanların istediği gibi tepki vermeye hakkı varken, bu tepkilerle alay etmek, gereksiz görmek, yapmayın bunları demeye getirmek nedir?
türkiye'ye ihracat yapan şirketleri vergilendirirsen o vergi yine burada ürünü satın alan vatandaştan çıkar... o şirketler kendi ülkelerinde gelir vergisi ödüyor, öteki türlü müşteri iki kez gelir vergilendirilmesiyle karşılaşır
böyle saçma sapan fiyatlar ile oyun satacaklarsa defolup gitsinler ülkeden. biz spotcu ve başka psn ler kulanalım daha iyi resmen göz göre göre dolandırıyolar kimi çıkmış vergi kdv filan demiş. arkadaşım saçmalara TR PSN vergi filan ödemiyor ingilterede merkezi kim diyo size tr psn vergi ödüyor diye
Herseyin illa tek bir sebebi olmak zorunda degil. Elbet kur artiyor ama buna ek olarak turkiyede uygulanan ek vergiler kar markajlari var. Devlet bu durumu el atsa bile oyunlar yine luks olacaktir vatandasin alim gucu artmadikca. Cunku bu tek sebepli bir etken degil birden cok etkeni olan bir durum
Üretmeden sürekli tüketirsen, yerli üretim yapıp dışa satacağına, yabancı tüketim yapıp dıştan alırsan, yabancı parasına çok ihtiyacın olur, dolar, euronun değeri artar, türk lirasının değeri düşer, bu da dışarıdan gelen her şeyin fiyatını arttırır. Çözüm ne? Yerli Üretimi Arttırmak!
Avrupa birliginde bile olmayan, gelir seviyesi eu, abd ye gore dusuk olan ve gecmisinde ki 10 sene oncesine kadar kopya disinda alinan oyuna enayilik gozuyle bakilan bir memlekette ne nedenle olursa olsun, eu ve abd deki oyunlardab daha pahaliya oyun satilmasinin mantikli bir aciklamasi yoktur...
İnce ince dokunmuş çok güzel bir yazı Murat Oktay'ı daha fazla görmek isteriz buralarda. Bu arada gerçekten Türkiye ekonomisi güçlü bir ülke falan değil yatırımı oy toplamak/göz boyamak uğruna betona yapmaya devam ettiğimiz sürece de olmayacak. Ayrıca Endonezyada RDR bizden ucuz mu nasıl ya? Nasıl?
Sokaktaki PS oyuncusu tarafından yazılan amatörce bir metni eleştirmek için blog yazmak yerine oturup profesyonel oyun basını olarak bir metin hazırlayın, bunu Change.org'a koyun, ilgililere gönderilecek resmi dilde yazılmış bir mesaj haline getirin de samimi olduğunuza inanalım.
Kusura bakmayın da siz bizden yana mısınız yoksa skandal mailleri ortalığa dökülmüş ve de bu konuda ceza görmüş şirketlerden yana mı?. Tepki göstermek harekete geçmek en doğal hakkımız.
69 Euroya yurt dışında satılan ürünün zaten vergisi içinde. Bize gelirken bu verginin düşüp gelmesi gerek. Endonezya ve Rusya'da olduğu gibi oyunların ülkenin ekonomik durumuna göre ayarlanması gerek. Dijital oyunun masrafları sunucu ve çalışanlar olabilir. Başka bir masrafı olamaz.
Kusura bakmayın ama siz oyuncu falan değilsiniz. Yazınızı sabırla okudum, neredeyse büyük bir bölümü; "pahalı çünkü şu vergisi var, mağzanın raf parası var." şeklinde, tamamiyle piyasayı savunmaya odaklı bir yazı. Mustafa Yiğit'i bile savunmuşsunuz ki, onun da söyleyip durduğu; "biz aracıyız, İngiltere belirliyor fiyatları" dediğinden öteye gitmemişsiniz; ancak siz farkında değilsiniz, Mustafa bey'e olan tepki oyun fiyatlarına karışamamasından öte; "Kime göre pahalı neye göre pahalı?" diye, insanların canı burnunda iken, gülümseyerek (her zaman ettiği gibi.) var olan durumu yok sayması.
Kendin de söylemişsin Endonezya'da oyun 290 TL bizde 470 TL bu kadar fiyat farkının vergiden olmadığı çok açık, ayrıca Endonezya'dan daha büyük bir oyun piyasasına sahibiz. Bence zaten bunların farkında olmanıza rağmen bu yazıyı yazdınız bu da Türkiye'de oyun basının halini gözler önüne seriyor
Gencecik nesillerin yaptigi bir eylemi bile icinize sindiremeyerek 400-500 mail ile bu isler olmaz, oyun fiyatlari dustugunde alinmazsa tantana o zaman kopar diye yazarak hic kimse tepki koymasin afedersiniz koyun gibi yerimize kararlar alinmasina devam edilsinci bir yaklasima alkis tuttugunuz Bravo
Kutulu oyunları hesaba katmaya ya da yanlış argümanlara gerek yok bence. Mustafa Yiğit bizzat sorumlusu bu durumun. Dijital'de de olacağı bölge kilidi ile özel fiyat politikasıdır.
Dijital mecrada her zaman daha çok para kazanırsın; çünkü oyununu bir platform üzerinden dünyaya açıyorsun. Kutulu oyun, maliyeti yükseltir. Ayrıca her zaman temin edilemez, her dakika üretilmez. Dijitalde ise bu maliyetler yok, taşınabilir ve rahatlıkla başka ülkelere de pazarlanabilir.
Mustafa Yiğit elestirilmesinin sebebi PS Türkiye nin bu eleştiri kaldiramama tutumunun ondan kaynaklı olduğunu düşünülmesi bunun altında yatan sebepler ise mail adreslerinin sildirilmesi basının soru sorarken kem kum etmek durumunda kalması bu gibi durumlar gaipten olusmadigina göre eleştirilerdogal
ABD Urunlerine ek %140 Gumruk vergisi koydu Türkiye misilleme olarak. Bunun sonucunda Normalde cok daha yuksek fiyatlara satilmasi gereken konsol 5400TL'de tutuldu. Oyunlara zam yaomak yerine hizmetlerine zam yapti. Bunu da sosyal medyadan bizi takip edin diyerek yapmadi Xbox. Herkese bilgilendirdi.
Dijitalde özellikle kur artışından daha dengesiz bir zam söz konusu. Bir de %25 ile çalışan perakende zinciri kalmadı gibi birşey. Zaten satmıyor diye yüksek marj istiyorlar. Bu da doğrudan fiyatları etkiliyor. Yazıda zaten belirtilmiş ama eklemekte fayda görüyorum. Memleketimizde üretim olmadığı sürece bu kur 9, 10, 11'i bile görecek ve biz hep şikayet eder durumda olacağız. Bu kadar oyun oynayan insanın bugüne kadar sevdiği işi yapmak için adım atmaması da son derece düşündürücü. Bu fiyatlar yüksekse suç biraz da sizde arkadaşlar. İktisadın temel kanununa dönelim. Birşey ne kadar az ise o kadar değerlidir. Sen, Türkiye'de ürettiğin ürünün tahsilatını USD ve EURO ile yaparsan, ülkeye döviz girer. Bu giren döviz de mevcudu değersizleştirir. Sen kriz atlatmak için tam da bu sebeple para basamazsın; çünkü sonuç değişmez. Üreteceksin, ürettiğini satacaksın. Oyunda yaptığın şey işte. Knights&Merchants diye bir oyun vardı. O mantıkta düşünebilirsin. Biz önce kendimizden rahatsız olmalı, ona göre davranmalıyız. Bugün üretim yapan firma yok denecek kadar az. Bu işlere girip devletin fahiş vergilerinden şikayet etmiş arkadaşların başımın üstünde yeri var, sonuçta uğraşmışlar, mücadele etmişler ve olmamış. Onun dışında yazılan detayların çoğunda Murat Abi'ye katılıyorum. Devletin, vergilerden feragat etmek zorunda olduğu bir dönemdeyiz. Üretime teşvik edecek, müteahhitleri değil, fikri olan, zekası olan, çalışkan olan vatandaşı zengin etmesi gereken bir dönemdeyiz. Kolay para peşinde koşanların maalesef doğal seleksiyona uğradığı bir sistem kurulmaz ise, bizler fakirleşmeye devam edeceğiz. Maaşlarımız eriyor, paramız eriyor, maliyetler şişiyor ve fakirleşiyoruz. Bunu değiştirmenin tek yolu üretmek. Tüketimle bir noktaya varamayacağız.
Hayatımda bu kadar saçma anekdotlar bu kadar saçma ekonomik yorumlar görmedim. Ülkenin içerisinde bulunduğu durum tamamıyla siyasi ve ekonomik anlamda yanlış atılan adımların sonucudur. Siz hangi insanlardan bahsediyorsunuz bilmiyorum ama bu ülkede dolar 1.5 lira seviyesine geldiğinde başbakana yazar kasa fırlatıldı. 4.2TL seviyesinde de daha az ve üst seviyelerde de insanlar hep seslerini çıkarttılar ama gönlü ve mantığı kör insanlar bu sesleri hep bastırdılar. Bu yüzden bakış açısı değişmedikçe, dış bağımlılığı azaltıp üretimi güçlendirmedikçe değil ele ele vermek üst üste de çıksak hiç bir sonuç alamayız. Ayrıca son zamanlardaki yazı ve konu erozyonlarına (yazım dilinin amatörleşmesi, yazım hataları vb...) hadi bir nebze katlanıp eskiden gelme alışkanlıklardan dolayı görmezden de gelsem bu artık benim için son noktadır. Kendi görüşleriniz olması ve bunları anlattığınızda kâle alınmasını istiyorsanız "bu benim görüşüm" kisvesinden öteye gitmeniz yazdıklarınızı en azından mantıksal çerçeveye oturturken, sosyal alanda da olsa azıcık bilimselliğe yönelmenizi gönülden tavsiye ederim.
Bu deli saçması fiyatlarla ne kadar çok bekledigim oyunlar olsa da (Örn. Red Dead 2) asla satın almayacağım. Alım gücüm olmadığı için değil, bizimle dalga geçildiği için!
"Hamuuğaa koduumun pileysiteşsın severi" - İnsanın kendini bilmesi güzel. Kardeşim yine yapmışın.. Konu Xbox a geldiğinde 5600 tl den satıldığını ve gold üyelik fiyatlarından bahsetmişin.. Hiç store da oyun fiyatlarını karşılaştırdın mı ? Tek istediğimiz tarafsızlık burada da yapamamışsınız.
Raf masrafı ve birçok masraftan muaf olan dijital sürüm bile diğer ülkelerin 2 katı seviyesinde ise kusura bakmayın ama tabi ki tepki görür. Bu arabesk kültür değil! Red Dead Redemption 2 oyununun fiyatı daha 1 hafta öncesine kadar 299 TL idi. Şuan 469 TL! Bunun izahı yok!
kimi çıkmış vergi kdv filan demiş. arkadaşım saçmalara TR PSN vergi filan ödemiyor ingilterede merkezi kim diyo size tr psn vergi ödüyor diye
Bu arada gerçekten Türkiye ekonomisi güçlü bir ülke falan değil yatırımı oy toplamak/göz boyamak uğruna betona yapmaya devam ettiğimiz sürece de olmayacak.
Ayrıca Endonezyada RDR bizden ucuz mu nasıl ya?
Nasıl?
Red Dead Redemption 2 oyununun fiyatı daha 1 hafta öncesine kadar 299 TL idi. Şuan 469 TL! Bunun izahı yok!