Magicka 2’nin yapımcıları yeni nesil API’ler hakkında konuştu
Magicka oyunu ile tanınan Pieces Interactive, Worlds Factory ile yaptığı röportajda Microsoft’un Windows 10 ile birlikte çıkaracağı yeni nesil API, DirectX 12 hakkında oldukça olumlı açıklamalar yaptı. Yapımcılar;
“DirectX 12, 11’in üzerine performans anlamında büyük gelişmeler gösteriyor. Oyunlarımızı gerçekten yeni nesile taşımakta bize çok yardımcı oluyor. Ama biz DirectX 12 haricinde OpenGL Vulkan’dan da oldukça umutluyuz. Hatta Vulkan’ın, DX12’den daha iyi olabileceğini bile düşünüyoruz,” dediler.
Görünen o ki önümüzdeki yıllar konsollar ve PC’nin savaşı kadar, API’lerin savaşına da ev sahipliği yapacak.
Eski haberde de hata bildirimi yapmıştım fakat görüyorum ki ısrarlısınız :D OpenGL ve Vulkan -ikisini de Khronos Group geliştiriyor- farklı grafik programlama arayüzleri, Direct3D de aynı şekilde. Ayrıca DX sadece grafik arayüzünden ibaret olmadığı için direk DirectX demek doğru olmuyor.
Açıkcası DirectX 12 Nvidia sayesinde geniş destek alıcak, AMD Mantle ile kendini gösterme çabasındayken Dxd12 ye yenik düştü, artık AMD de oyuncu kitlesi için Dxd12 desteğini kartlarında vermek zorunda. Vulkan PC Oyun Sektörü için yenik durumda. Telefon tablet ve web için kendini geliştirebilir.
Vulkan OpenGL'in veliahtı, doğrusu Khronos Vulkan.
Khronos Vulkan, AMD Mantle'ın mirasçısı. Şimdiki provisional
Mantle spesifikasyonu hali hazırda Vulkan testlerinde
kullanılabiliyor.