Eski haberde de hata bildirimi yapmıştım fakat görüyorum ki ısrarlısınız :D OpenGL ve Vulkan -ikisini de Khronos Group geliştiriyor- farklı grafik programlama arayüzleri, Direct3D de aynı şekilde. Ayrıca DX sadece grafik arayüzünden ibaret olmadığı için direk DirectX demek doğru olmuyor.
Açıkcası DirectX 12 Nvidia sayesinde geniş destek alıcak, AMD Mantle ile kendini gösterme çabasındayken Dxd12 ye yenik düştü, artık AMD de oyuncu kitlesi için Dxd12 desteğini kartlarında vermek zorunda. Vulkan PC Oyun Sektörü için yenik durumda. Telefon tablet ve web için kendini geliştirebilir.
Vulkan OpenGL'in veliahtı, doğrusu Khronos Vulkan.
Khronos Vulkan, AMD Mantle'ın mirasçısı. Şimdiki provisional
Mantle spesifikasyonu hali hazırda Vulkan testlerinde
kullanılabiliyor.