Bir süre önce bir arkadaşım Sony için “oyun dünyasının Apple’ı” tasvirini kullandı. Bu benzetme aklıma epey yatıyor. Nitekim Sony oyun fiyatları açısından pahalı fakat AAA (büyük) oyun kalitesi açısında “premium” bir hizmet veriyor. Sony’nin AAA oyun kütüphanesi mevcut durumda rakipsiz.
Yeni plus çıksın. Bakalım Xbox game pass ın adı bile kalır mı. Bide naughty dog sahneye insin o zaman Ps5 satışları tekrardan Xbox satışlarını 4e katlar emin olun
5 yıldır varlığını sürdüren game pass i yeni çıkacak bir plus unutturamaz Sony nin hamlelerini akıllıca yaparsa gelecek senelerde gamepass in önüne geçebilir ama Microsoft cod serisini özel yapmayacağını söylemişti ama eğer bu karardan vazgeçerlerse PS zor bir duruma da düşebilir şuan da ipler Xboxt
sony niye donanım da ikidir microsoft un altında kalıyor buda bi muamma umarız pro modeli series x pro dan daha güçlü olur ama sanmıyorum microsoft yine donanım da geçer sonyi tek eksiği uncharted last of us türü kendine özel oyun yapmaması
Bence çip krizinden ziyade problem oyun firmalarının daha fazla satış yapabilmek adına exclusive yanlısı olmaması. Tekken, Street Fighter, Residen Evil vs. vs. sadece PS'e çıkıyor olsaydı konsol da herkesin hayalinde olurdu.
Bunlar neyin kafasıdır? Ben NES/Commodore dönemlerini görmüş bir insanım, pek çok oyun hoşuma gitmiştir ama yine de konsol peşinde koşmamışımdır. Neden, hayat şartları. Çoğu kişi, yurtdışı da dahil, ondan da ver bundan da ver diye bir hayat yaşamıyor, ince hesap yapıyor.
MK Okuru7.06.2022 00:05
O saydığın oyunlar bağımsız firma yani her yere oyun çıkaran ekmeğinde firmalar faşist değiller
PS4 Pro çıktığı gün satın almıştım bir kaç ay sonra Xbox One X çıkıyordu hemen PS4 Pro yu satıp Xbox One X aldın ve kendime şunu dedim işte konsol bu!Ardından XSX çıktı onu da aldım ve bir kez daha kendime şunu dedim bu neslin kazananı Xbox olacak.Bethesda hamlesinden sonra Activision geldi.
Bir kere dünyanın birçok ülkesinde insanlar bizdeki gibi seçim yapmak zorunda değil. 15 yaşındaki ortalama bir abd ya da Avrupa vatandaşı McDonald'sta bir ay çalışıp 2 konsolu + fazladan kol + steelseries alır yanına para da kalır. Rakibi daha güçlü olsa da bu plus sistemini değiştirdi yani iyi oldu
16:24 - Ben oradaki ücretleri ve hayat şartlarını biliyorum da ondan. 15 yaşında bir genç part-time çalışarak vasat bir işte ayda ancak 500-600 dolar civarında NET bir gelir elde eder ki onunla da konsol alır ya da alamaz bugün, çünkü karaborsada. Ki bu gencin hiçbir harcamada bulunmaması gerekiyor.
MK Okuru3.06.2022 16:24
12:57 İnatla neyi anlamamaya çalışıyorsun hayret doğrusu. Sen hiç mi ailenin evinde yazın gidip bi ay restoranda vs çalışmadın istediklerini alabilmek için ? Gayet kazanır konsolları alacak para. Hala bu ne yiyecek nerde yaşıcak diye soruyosun. Bi senin var yurtdışı bağlantın biz kafamızdan atıyoz
MK Okuru3.06.2022 12:57
12:05 - Ben de alıyorum, Türkiye'de yaşıyorum. Şaka mısınız siz? Alım gücün kazancın ile orantılıdır. Burada asgari ücretten bahsediyoruz ki bu vatandaş 15 yaşında part-time çalışan bir kişiden bahsediyor aynı zamanda. Son olarak, konsol yiyip içinde yaşıyorsun sanırım.
MK Okuru3.06.2022 12:05
23:54 Ben İngiltere'de yaşıyorum. Bir hafta çalışıp PS5 alıyorum. Seni fena kandırmışlar.
MK Okuru3.06.2022 10:23
23:54
Einstein, kaç kişi tanıyorsun yabancı ülkede yaşayan? Ben çok tanıyorum çünkü. Hem tanıdıklarım var, hem de mal satıyorum oralara. Siz ergenlerin hayallerindeki gibi bir ütopya bulunmuyor oralarda.
MK Okuru2.06.2022 23:54
18:14 aile geçindiren bireyden bahsetmiyoruz Einstein. Ayrıca bahsettiğim ülkelerde asgari ücret alan nüfusun yüzde 10u falan. Konsol dediğin de dijital ps5 400 dolar. Asgari ücretle kaç konsol alındığını tahmin 5 adet. Burada 5 konsol (dijital) bir yıllık ücrete denk. Cahilsin bari belli etme
MK Okuru2.06.2022 20:15
Şahıs konsolla mı besleniyor mu ahahahah. Arkadaş 15 yaşındakilerin ev geçindirmek için çalıştığını sanıyo. Lise çağındaki bi çocuk yazın bir ay çalışarak gayet de rahatça alır bu dediklerini. Konsollar 500 birim avrupada ve abdde. Sen kanıksamış olabilirsin ama dünyada hayat bu kadar zor değil :)
MK Okuru2.06.2022 18:14
Ya ya alır, ne demezsin. Evvela 15 yaşında sana verecekleri maaş asgari ücretten düşük olur, part-time çalıştığında daha da düşük olur, ikincisi bu şahıs konsolla mı besleniyor? Siz hayatı ne zannediyorsunuz belli değil.
Psnin çöküşünün en büyük sebebi kullanıcıları dinlemiyor onların isteklerini yerine getirmiyor olmalarıdır. 4 yıldan beri 1440P desteği vermediler konsollara. Artık çağ değişti insanlar büyük monitörler alıp ona bağlıyor Konsollarını ama japon firmaların geneli böyle aşırı sabit fikir ve inatçı.
Çoook gereksiz saçma bir konu şu anda iki cephededir işler aynı durumda sanki Xbox şakır şakır yeni grafikleri süper 60fps oyunlar çıkarıyor dünyadaysa ekmek gibi satıyorda sony de burada batıyor ,Sizcede böylemi?yok CEO onu demiş yok öteki sevecenmiş iki cephededir daha ortada düzgün bişey yok.
Israrla konsol almayan pc'ci diye tabir edilen çok büyük bir grup var.Bu grup tlou, gow vs oynamıyor ve bunu kafaya takmıyordu.Bu grubun ısrarı yıllarca kırılamadı.PC sandalyesinde oturup,oyuncu kulaklığını takıp özel hissetmek,mouse ve klavye ile oynamaktan asla vazgeçmediler ve sonunda kazandılar.
16:04 dalga geçtim zaten yazanla :D Konsol almamaya inat edenler yazmış da . Sanki millet bunların 30 fps makinelerini almak zorunda. Bana 2022 de 60 fpsi bile zor sağlayan makine çıkarırsan ben de almam pcde rahatıma bakarım
MK Okuru2.06.2022 16:04
15:23 - "2 sene sonra ekran kartını satıp üstüne 3-4 koyup çok daha iyi tflops'a geçersin" diyen kişiye cevaptı o iyi oku.
15:33 - Fallout 4te binaların arasına girince 30 fps, konsolda ise her oyun 30 fps.
MK Okuru2.06.2022 15:33
Kusura bakma kardeşim Fallout 4te binaların arasına girince 30 fps te oynamak istemedi canımız. Bilemedik... Sony'nin batacağını Ps alır 10 fpste bile oynardım
MK Okuru2.06.2022 15:28
"Aferin onlara Yakın bir gelecekte bu özel oyunları hiç bir yerde oynayamayacağız haberleri yok" Aynen kanka. Zararına oyun yapıyolar konsol satmak için. Oyun yapsınlar diye hepimiz ps alalım. Sony zaten köpek gibi kar ediyo yaptıkları oyunlardan. Senden çok düşünmüşlerdir heralde pcye çıkarırken :D
MK Okuru2.06.2022 15:23
14:45 ekran kartı almakla oyun oynamaya hazır hale mi geliyorsun, bunun kasası ,işlemcisi , rami , hdd si nerede , artı bunları rahatça alabilen kitle bu toplumun kaçta kaçı. Bahsettiğin oyunların ise diablo hariç hangisi geniş kitlelere hitap etmiş , gow gibi lou , uncharted gibi?
MK Okuru2.06.2022 14:45
Spider: bu gün rtx 3060 8-9k fiyatı "bana göre" çok uygun bir fiyatta ve kolay ulaşılabilir bir durumda, pahalılık ükemizde çok göreceli. 14:01: oyun pc ile başladı ve fallout- diablo-elder scrolls-civilisation-witcher-kotor, saymakla bitmez bir sürü muhteşem yapıt konsol olmasa bile yine olacaktır.
Spider_hip2.06.2022 14:25
Sırf ısrardan değil, pc upgrade edilebilir yapıda. 7 sene aynı donanıma bağımlı değilsin, en büyük avantajı bu. Yarın ram eklersin, 2 sene sonra ekran kartını satıp üstüne 3-4 koyup çok daha iyi tflops'a geçersin. O yüzden ps4 devrinde konsolları neredeyse bitirmişti dahi. Konsollar pc yanında ateri gibi kalıyordu artık güç olarak. Lakin şu madencilik olayı konsolları resmen kurtardı. Bir ekran kartı 3-4 katına satılmaya başlayınca pc erişimi zor hale gelince güçsüz konsollara gün doğmuş oldu. Şimdi bir de kütüphanelerin yarışları ile bedava ya da bedavaya yakın oyun indirimleri ile çok avantajlı. 300-400 lira verip bir ton güzel oyun alabiliyorsun, üstüne bonuslar, kredi indirimleri kazanıyorsun. Konsolda 400 liraya 1 oyun zor alıyorsun. Yok kardeşlik, yok nolur benimle oyun takas eder misinlerle uğraşmıyorsun. Madencilik biterse konsolların yine şansı kalmaz.
MK Okuru2.06.2022 14:01
Aferin onlara, Yakın bir gelecekte bu özel oyunları hiç bir yerde oynayamayacağız haberleri yok. Pc de oynama hayali kurdukları o muhteşem exc oyunlar, konsol satsın diye yaratılıyordu. Sürekli konsol düşmanlığı yaparken bunu da hatırlayın.
yanlış düşünüyorsunuz.Bakın ben gamepass avantajından dolayı series x aldım 1 ay sonra sattım.Çünkü oyunları benim beklentimi karşılamadı.Yani bu iki cihaz tercih meselesi kullanıcıların tarzlarına bağlı.Şu anda benim için The Last Of US, uncharted,god of War, Spiderman olmazsa olmaz
Sayın yazar bence bu düşünceleriniz de haklı değilsiniz yanlış düşünüyorsunuz.Playstation'ın geçmiş nesillerinde de benzer durum olmuş beklenen özel oyunlar geç gelmişti fakat geldikten sonra sırf bu özel oyunlardan herhangi birisi için bile insanlar PlayStation almıştı.
PS5 çıktığı dönemde piyasada satın alınamadı ayrıca oyun fiyatları daha da yükseldi üstüne yeni oyunlar çok az geldi üstüne de üstüne. XBOX özel oyunlar dışında daha avantajlı. PC nin sırf ekran kartına 2 k oynamak için 3 konsol ücreti vereceğine 4 k dev tv de oyun keyfi çok daha idealdir.
Exclusive Bitti mertlik bozuldu... Millet 30.000 TL verip konsol ALACAĞINA 5000-6000 TL ye pc toplatıyor... nasılsa özel oyun devri bitip pc ye geleceği için kimse 25-30 bin TL verip konsol almaz..
11:22 - Ben 40 bine render bilgisayarı toplarım. Sen hangi serbest uçuş modunda dolaşıyorsun? İlla en son çıkan kartı alman gerekmiyor, mantıklı ve uyumlu kararlar verip profesyonelce PC toplayacaksın, BAE'li Araplar gibi en pahalısını getir demeyeceksin.
MK Okuru2.06.2022 11:42
5 6 k ya pc varsa söyle. Hemen alalım.
MK Okuru2.06.2022 11:24
5.000'e PC toplayamazsın oyun için. 15-20.000 TL ortalama bir oyun bilgisayarı. Ama onunla her işini görürsün tabi, sadece oyun ile sınırlı kalmazsın. Misal ben hem işim için kullanıyorum, hem de arada oyun da oynuyorum. Yani her türlü daha karlı.
MK Okuru2.06.2022 11:22
Şaka mı bu? 5 - 6 bine pentium 3`lu antika bir sistem toplatabilirsin ancak. Günümüzde yeni oyunları açabilecek sistem toplamak için minimum 40 bin lira harcaman gerekiyor.
MK Okuru2.06.2022 09:19
1.parti oyunlar için en az 20.000 25.000 tl'lik pc toplaman gerekir
MK Okuru2.06.2022 08:26
Verdiğin rakamlar yanlış ama sen de haklısın kendi aleminde
Playstation oyunları PC'ye geliyor diye insanlar Playstation almamazlık etmiyor böyle bir şey yok. PC'yi çok karışık bulduğu için konsol alan insanlar halen var. Eğer bu mantık ile hareket ediceksek Xbox'ın yok satması lazım.
Yani açıkçası exclusive dediğimiz yüksek hype yaptıran çok kaliteli oyunları da dünyada kimse 4-5 yıl sonra PC ye çıkar diye konsol almamazlık yapmaz, o Türkiye'ye özel bir durum.
Ps4ün ilk zamanlarında da şaheser diyebileceğiniz bir oyun yok ki, uncharted gow4 spiderman gibi konsol aldıran oyunların çoğu ps4 pro zamanına denk geldi neredeyse. Xbox sadece pandemi sonrası ekonomik sıkıntıya giren dünyaya ucuza çok kaliteli olmayan oyunlar dağıttı.
Bana kimse ps5 şe xboxsi rakip görmesin ps5 çıkar çıkmaz yok sattı hatta ps5 daha piyasaya surulmeden ön siparişlerle tükendi lütfen eğri oturup doğru konuşun ben sonye ortak değilim ama yigidinde hakkını yemeyin şimdi dünyada en yaygın hangi konsol diceksen rahatlıkla PlayStation diyebilirim
Daha önce yaptığı işlerin gazıyla sattı o konsolları. Ben de çok güveniyordum hatta ps5 e. Şu an series x kullanıyorum.
MK Okuru2.06.2022 12:59
Çıkar çıkmaz yok sattı da ne oldu? Adam akıllı oyun çıkarmayan bir konsol ile ne yapabilirsin. Ps marka adına güvenip, yeni nesil için adam akıllı oyunlar gelir diye satın aldığı konsol da oyun bulamaz oldu kimse. Konsolun gücü konusuna bile girmeyeceğim. Millet ps5 pro çıksın diye bekliyor. -_- 4k
MK Okuru2.06.2022 12:59
Tamam işte şampiyon blog yazısı ps5 den sonrasını konu alıyor. Ps5 in ürün performansı ps6 ya çok kötü yansıyacak. Her yeni nesil bir öncekini referans alır.
MK Okuru2.06.2022 12:32
Satış rakamlarını araştır kardeşim ama güzelce bir araştır. Sonra da git daha önceki rakamlarla bunları kıyasla bakalım bir.
24 fps olup da sana saatlerce kendini oynatan oyun, 1000 fps olup da zevk vermeyen oyundan iyidir. Yeni yetmeler bunu bi türlü anlayamadınız. Sizin yüzünüzden ortalık, remastered doldu, her yeni ekran kartı, her sene yeni konsol dayıyorlar artık bize.
Yazılımdan zerre anlamayan yurdum insanının cahilce serzenişlerini okudunuz sevgili okurlar. Adamın 120 fps ve 4K'nın yan yana kullanıldığında ne ifade ettiğinden zerre haberi yok maalesef.
Exc oyunlar konsolların lokomotifidir. Sony exc oyunlarını pc ye de çıkartarak kendi ayağına sıkıyor , bunu hep söyledik. Burada bazı arkadaşlar da herkes oynasın ne zararı var modundaydılar. Konsollar bu mantığa büründükçe kült yapımlar oynama ihtimalimiz daha da azalacak. Multi çöpler dolacak.
sony nin gidişatıyla ilgili olumsuz bir gelişme görmüyorum. Bu haber abartılı. Konsol oyuncusu olarak oyunların bir süre sonra PC ye çıkmasına karşı değilim Bu zamandaki tek sıkıntı çip sıkıntısından ötürü yeterli sayıda konsol üretilemiyor ve geriye uyumlulukta ps4 oyunlarıyla sınırlı kalınması biraz eksi o kadar.
1 oyun 1 ton oyun mu oldu? 2 senede çıka çıka bu mu çıktı sadece? Normalde 2 senede onlarca kaliteli oyun çıkması gerekirdi. Millet hala PS4 oyunlarını oynuyor Ps5'te oyun kıtlığından.
MK Okuru2.06.2022 00:48
Adam gibi oyun mu çıkmadı.Horizon Forbidden West den daha adam gibi bir oyun mu olur.Oyun mükemmel ötesi.
MK Okuru1.06.2022 22:12
PS5 çıkalı çok zaman oldu ama adam gibi doğru düzgün bir oyun çıkmadı. Oysa eskiye bakıldığında bu süre içinde eski konsollara bir ton oyun çıkmış olurdu.
Bundan sonra bence iki firmada windows tabanlı pc ama adı konsol olan ürünler sunucak piyasaya ekran kartı ve cpu ram artırılabilir hemde.Önceki nesil kendi ayaklarına sıktılar.
Kendi kendilerini bitiriyorlar.Ps4 te güçsüz donanım ve ardından ps4 pro çıkartması ardından oyunların pc yede gelmesi konsol almak için bi sebep kalmadı.Konsoldan 3 sene sonra bile özel oyun pc ye gelse yeterli.En azından pc de hem xbox hem ps oyunları görebiliyorsun.Konsol alsan kısıtlanıyorsun.
Cok garip haberler yapiliyor son zamanlarda PS hakkinda. PS satisi yok degil, PS bulunmuyor. Xbox heryerde var fakat ps hicbir yerde yok, sebebi psnin cikar cikmak alinip, karaborsada 2 katina satilmasi. Tr yi bilmiorm ama amerikada durum bu, 750-1000 dolar arasina satiliyor suan.
EYYYYY MERLİNNNN, PC oyuncularından ne istiyorsun da veryansın etmişsin ps'nin oyunlarını PC ye çıkartmasına. Mesajımı yayınla çok demokrat isen herkes görsün.
Eğer korkunuz bu oyunların sonunun geleceğini düşünmeniz ise; Sony oyunları bu kadar sattığı sürece pc ye de konsola da aynı kalitede gelmeye devam eder. Ama eğer Sony CEOsu değilseniz oyunları daha çok kişinin oynayabilmesine üzülmeniz ilginç. Önemli olan oyunların kalitesi, PS in payidarlığı değil
Ken Kutaragi li yillar ps in altin yillariydi.PS3,Xbox 360 son oyuncu nesliydi sonrasinda oyunlari bitirmeden bozuk cikarma,amacsiz pubg gibi sacmaliklar,mobil oyun benzeri garabetler piyasayi mahvetti.Artik konsollar ps2 zamani gibi degil ve gelisen teknoloji dunyanin icine etti,durum budur.