Naughty Dog tarafından geliştirilen ve merakla beklenen The Last of Us çok oyunculu yapımı iptal edildi. PlayStation geliştiricisi artık tek oyunculu anlatı odaklı oyunlar yapmaya yöneliyor.
Stüdyo, The Last of Us Part II'nin geliştirilmesi sırasında bile The Last of Us Online için ön prodüksiyona başladığını iddia ediyor. Stüdyodan yapılan bir blog yazısında, "Gittiğimiz yön konusunda hevesliydik" ifadelerine yer verildi.
Naughty Dog, The Last of Us Online'ı yayınlamak ve desteklemek için gerekecek kaynakların, gelecekteki tek oyunculu oyun projelerinin geliştirilmesini ciddi şekilde engelleyeceğini belirtiyor. Açıklamada, "Tüm stüdyo kaynaklarımızı gelecek yıllar boyunca lansman sonrası içeriği desteklemeye ayırıyoruz. Ya Naughty Dog'un geçmişini tanımlayan tek oyunculu anlatı oyunlarına odaklanmaya devam edebilirdik ya da tamamen canlı hizmet veren bir oyun stüdyosu haline gelebilirdik" denildi.
Naughty Dog, "birden fazla" büyük yeni tek oyunculu oyun üzerinde çalıştığını iddia ediyor, bu da stüdyonun ikinci yolu seçtiğini gösteriyor.
The Last of Us Online'ın geliştirilmesi zorluklarla karşılaşıyordu; Mayıs ayında Sony'nin oyunun gidişatını yeniden gözden geçirdiği ve Naughty Dog'un oyun için bir erteleme duyurduğu biliniyordu. Ekim ayında Kotaku tarafından yayınlanan bir raporda, Naughty Dog'un bazı yüklenicileri işten çıkarma kararıyla ilgili olarak, The Last of Us Online'ın "temelde buz üzerinde" olduğu ifade edilmişti.
Bu iptal, Sony'nin canlı hizmet beklentilerinden uzaklaşması anlamına geliyor. Sony, Mart 2026'ya kadar 12 oyunluk ilk planından sadece altı canlı hizmet oyunu yayınlamayı planlıyor.
Sony ve Naughty Dog tarafından hazırlanan The Last of Us Part II Remastered, 19 Ocak 2024'te satışa sunulacak. Ayrıca, popüler HBO dizisinin ikinci sezonunun 2025 yılında gösterime girmesi bekleniyor.
LAST OF US ONLINE I·LE I·LGI·LI· BI·R GÜNCELLEME
Birçoğunuzun The Last of Us Online adını verdiğimiz projeyle ilgili haberleri beklediğinizin farkındayız. Bunu söylemenin kolay bir yolu yok: Bu oyunun geliştirilmesini durdurmak gibi son derece zor bir karar aldık.
Bu haberin birçok kişi için zor olacağını biliyoruz, özellikle de çok oyunculu hedeflerimizi heyecanla takip eden sadık The Last of Us Factions topluluğumuz için. Bu oyunu sizlerin ellerine teslim etmeyi dört gözle beklediğimiz için stüdyoda da aynı derecede yıkılmış durumdayız. Bu karara nasıl vardığımızın arka planını sizlerle paylaşmak istedik.
Çok oyunculu ekip, The Last of Us Part II üzerinde çalıştığımızdan beri bu oyunun ön yapım aşamasındaydı - benzersiz ve muazzam bir potansiyele sahip olduğunu düşündüğümüz bir deneyim hazırlıyorduk. Çok oyunculu ekip bu süre zarfında The Last of Us Online konseptini yineledikçe vizyonları kristalleşti, oynanış daha rafine ve tatmin edici hale geldi ve biz de gittiğimiz yön konusunda hevesliydik.
Tam üretime geçerken, hedefimizin ne kadar büyük olduğu da ortaya çıktı. The Last of Us Online'ı yayınlamak ve desteklemek için tüm stüdyo kaynaklarımızı yıllarca lansman sonrası içeriği desteklemeye ayırmamız gerekecekti ve bu da gelecekteki tek oyunculu oyunların geliştirilmesini ciddi şekilde etkileyecekti. Dolayısıyla önümüzde iki yol vardı: yalnızca canlı hizmet veren bir oyun stüdyosu olmak ya da Naughty Dog'un mirasını tanımlayan tek oyunculu anlatı oyunlarına odaklanmaya devam etmek.
Stüdyoda bu projeye eli değen herkesle büyük gurur duyuyoruz. Bu oyundan öğrendiklerimiz ve teknolojiye yaptığımız yatırımlar, projelerimizi nasıl geliştirdiğimize yansıyacak ve stüdyo olarak gittiğimiz yön açısından çok değerli olacak. Naughty Dog'da üzerinde çalıştığımız birden fazla iddialı, yepyeni tek oyunculu oyunumuz var ve hazır olduğumuzda sırada ne olduğu hakkında daha fazla bilgi paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.
O zamana kadar, yıllar boyunca bize verdiğiniz destek için topluluğumuza inanılmaz derecede müteşekkiriz.