1/4

Killzone 2

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Helghast ve ISA arasındaki mücadele bu sefer daha yıkıcı ve kanlı!
Killzone 2, duyurulduğundan bu yana üstünde en çok konuşulan PS3 oyunlarından biri oldu, hatta en çok konuşulanı bile oldu denilebilir. 2005’teki E3 fuarında gösterilen CGI videoyla bir anda bomba gibi ortama düştü. Bazıları videonun gerçek olduğunu söyledi, ancak gösterilen bu video "Hedeflenen" grafiklerdi. Ancak forumlarda ve çeşitli yerlerde böyle bir grafik yapılır mı? Video gerçek mi değil mi gibi uzun sayfalar süren tartışmalar yaşandı. Bunlardan sonra sonunda oyunun aslı kendini gösterdi. Yapım alfa aşamasındaydı ve grafikler gerçekten etkileyiciydi. Çoğu eleştirmen görsel olarak yapımın hedeflenen videoya biraz daha yaklaştığını, ancak halen eksikleri olduğunu söylüyordu. Killzone 2 her geçen gün biraz daha geliştirildi ve grafikleri daha iyi hale getirildi. Yayınlanan videolar, ekran görüntüleri yavaş yavaş Guerrilla Games’in amacına yaklaştığını gösteriyordu. İşte Killzone 2 böylesine heyecan, ilgi uyandıran; diğer taraftansa üstünde oldukça tartışılan, ama merakla beklenen bir yapım. Aslında Killzone ile 2004’te tanıştık. İlk oyun da iddialıydı, hatta "Halo Killer" olarak lanse edenler bile vardı. PS2’de görsel olarak dikkat çekmişti ve iyi bir şekilde geleceği söyleniyordu. Ama yapım bir türlü bekleneni verememişti. Bu sefer Killzone muhteşem bir dönüş yapmaya hazırlanıyor, hem de öyle böyle bir dönüşte değil.

Büyük mücadeleye geri dönüş

İlk yapımda Jan Templar adında bir karakteri yönetiyorduk. Yanımızda ISA (Interplanetary Strategic Alliance) askerleri vardı ve Vekta’da Helghast ordusuna karşı büyük bir mücadeleye girmiştik. Aradan 2 sene geçiyor, ISA ve Helghast arasındaki amansız savaş halen sürüyor. Bu sefer Tomas Sevchenko adında bir karakteri canlandırıyoruz, ancak kendisine kısaca "Sev" diyorlar. Görev yerimiz Helghast’ların gezegeni Helghan, amacımız ise Helghast lideri Visari’yi yakalamak. Bu sefer hem düşmanların merkezindeyiz, hem de onların liderini yakalamaya çalışıyoruz. Aslında senaryo PSP’ye çıkan Killzone: Liberation’dan sonrasını ele alıyor dersek daha doğru olacaktır, çünkü Liberation’da gene Vekta’daki savaşı yaşamış ve Jan Templar’la diğer askerleri kontrol etmiştik ve ISA yeniden toplanmış, Helghast lideri Visari’yi yakalanması için bir mücadeleye girmişti. Killzone 2’de ana karakter Sev dışında Shawn Natko, Dante Garza, Rico Velasquez gibi başka karakterler ve tanıdık bir yüz ilk oyunda yönettiğimiz Jan Templar da yer alıyor.

Killzone 2’nin en başta ilgi çeken yönünü tabii ki grafikleri oluşturuyor. Yapım MSAA’nın (Multisample anti-aliasing) içinde yer aldığı Deferred Render marifetli grafik motoruyla hazırlanıyor. Bazı oyun motorları iç mekanları iyi çizerken, dış mekanlarda sorunlar yaratabiliyor. Ancak Killzone 2’de böyle bir durum yok, tam tersine oyunun motoru iç ve dış mekanları, dinamik ışıklandırma ve gerçekçi gölgelendirmelerle etkileyici efektler eşliğinde çok iyi resmedebiliyor. Oyunda paralel geometri yöntemi de kullanılıyor.