ArtılarTam bir görsel şölen, çatışma ve vurma hissinin gerçeğe çok yakın oluşu, hikayenin başarılı işlenişi, botlara karşı oynayabilme imkanı, sesler
EksilerSiper alarak ateş etmek biraz sıkıntılı, co-op yok, bazı yerlerdeki kötü kaplamalar
“Artık hiçbir şey aynı olmayacak.” demişti, Phil Harrison. Tabii o zamanlar
Sony’nin çalışanlarından biriydi ve her fuarda görür olmuştuk. Ama E3 2005’de
bambaşka bir şekilde çıkmıştı karşımıza, daha bir etkili daha bir havalıydı.
Çünkü arkasında akmakta olan gösteri Killzone 2’di (KZ2). O zamana kadar
kimsenin, belki de hayalini bile kurmadığı bir görsellik, bir oynanabilirlik,
bir atmosfer vardı. “Geleceğin oyunları böyle mi olacaktı cidden?” diye sorar
oldu insanlar kendilerine, tabii bir de PlayStation 3’ün neler yapabileceğini
göstermek adına müthiş etkili bir sunumdu, öyle de oldu. Dünya çapında birçok
insan PS3’ün harikalar yaratacağını düşünmeye başlasa da, zamanla işler biraz
ters gitti. PS3 mimarisinin yapımcılar için zor ve anlaşılmaz olduğu ortaya
çıktı. Merakla beklenen oyunlar ise ertelendi, ertelendi ve yine ertelendi.
Bu durumdan nasibini alan yegane oyun ise tabii ki Killzone 2 oldu. 2005 yılında
duyurulan oyun hakkında 2 yıl boyunca hiçbir bilgi verilmedi. Doğal olarak
insanların heyecanı azaldı, E3 2007 fuarına kadar hatta zaman zaman iptal
edildiği dedikoduları dahi çıktı. Fuarda uzun zaman sonra ilk kez Killzone 2 ile
ilgili bilgi verildi hatta video yayınlandı. Ancak o gösterilen video kimseyi
tatmin etmese de, oyunun gelişim safhasında olduğunu öğrenerek çıkış tarihini
bekler olduk. Tabii şimdi bu defa da farklı bir bekleme haline, yani
sabırsızlığa büründük. Çünkü Guerrilla Games, oyunun ilk 2 yılının aksine, E3
2007’den bugüne kadar sürekli resimler, videolar ve birçok detaylı bilgiler
yayınladı. Oyunu bizler geliştirmiyor olsak da, yayınlanan birçok materyal
sayesinde gelişim sürecini an ve an izler olduk. Tabii zamanla beklenen kaliteye
de ulaşan Killzone 2, müthiş bir beğeni toplayarak tüm oyun severlerin
hayranlığını da kazanmayı başardı. İşte böylesine ilginç bir geliştirme
sürecinden sonra, 27 Şubat günü resmi olarak tüm dünya da çıkacak olan oyuna,
erkenden ulaşma imkanı bulan bendeniz, bu fırsatı kaçırmayarak merakla
beklediğim oyunun suyunu çıkarmaya başladım.
"İmparator Scolar Visari'nin tavırları ve konuşmaları Adolf Hitler'i oldukça andırıyor."
Helghan’ın, Helghast’a ait olduğunu bilecekler!
Helghan imparatoru Scolar Visari, Killzone 2’deki maceramıza başlamadan önce
işte böyle sesleniyor ulusuna, etkileyici bir meydan okuma olsa da, Vekta da
artık Helghast sorununu çözmeye geliyor. Çok kanlı bir çatışma olacağı kesin de,
biz ayrıntılara girmeden önce gelin şöyle bir geçmişe doğru yol alarak, PS2’deki
Killzone 1 ve PSP’deki Killzone Liberation’ı oynamayanlara hikayemizi
hatırlatalım. Dünya’da doğal kaynakların bittiği bir dönemde yeni gezegenler
arayan insanlar, uzun aramalar sonucunda iki gezegen bulur. Bunun akabinde
Helghan meclisi ile beraber çok sayıda insan yola çıkar. Vardıkları ilk gezegene
Helghan ismini verirler ve yeni yaşam yerlerindeki hayatlarına başlarlar. Fakat
bir grup insan, oradaki yaşam şartlarını beğenmeyerek diğer gezegene yerleşmek
ister ve oraya doğru yol alırlar.
İsmini Vekta koydukları bu gezegende ise daha iyi koşullar mevcuttur. Çok uzun
yıllar boyunca iyi anlaşan bu ikilinin bir süre sonra araları açılmaya başlar.
Helghan gezegeninde ise radyoaktif şartlarda yaşayanlar acı dolu zamanlardan
geçerler. Vekta ise kendi çıkarları için kurallarından vazgeçmeyerek Helghan
insanlarını çok zor durumlarda bırakır. Zamanla Vekta’dan tamamen kopan Helghan
halkı, seçmiş oldukları imparator Visari ile büyük bir değişime giderek,
kendilerine Helghast demeye başlarlar. Günlerden bir gün beklenmedik bir saldırı
Vekta’yı sarsar. Helghast, Vekta’nın ISA (Yerel Savunma Birliği) kuvvetleriyle
çarpışarak gezegeni ele geçirmek, geçmişin intikamını almak ister.