Özel İnceleme
DC çizgi roman karakterlerini içinde barındıran ve ana akım DC hikayelerinden ayrı, kendine has bir evrene sahip olan Injustice'de çizgiler daha keskin atılır, şiddet daha yüksek seviyededir. Oyuna ek olarak kendine has bir çizgi roman serisine de sahip olan Injustice, hikayesi açısından gerçekten zengindir.
Ancak elbette, Injustice'in hikayesinin bu denli ilgi çekici olmasının başlıca, çok ayrı bir sebebi var. Injustice evreninde yıllardır tanıdığımız ve sevdiğimiz Justice League üyeleri artık karmaşık düşüncelere sahiptir. Bazı istisnalar dışında hala ekibin en güçlü isimi olan Superman, ilk Injustice'de pek hoş olmayan şeyler yapıyor ve ekibin Batman tarafı ile Superman tarafı olarak ikiye bölünmesine sebep oluyordu. Tabii tek suç Clark ve rejim isteğinde değil. Bruce'un dik kafalılığı ve "lider ben olcam, ben!" huyları da bu güzide takımın ikiye bölünmesine sebep oldu. DC evrenini bilirsiniz, karanlıktır. Bu ayrılığın sonucunda hoş şeyler olmadı.
Injustice 2 de tam olarak ilk oyunun hikayesinin kaldığı yerden devam ediyor. Artık Justice League resmi olarak dağılmıştır. Superman Luthor ve Wayne iş birliği ile açılan özel bir hapishanede tutulmaktadır. Harley Quinn, Joker'ın ölümünden sonra Bruce ile birlikte "Tanrı'nın Gözü" adlı bilgisayarın önünde çalışmaktadır. Taraflar bir hayli değişmiştir anlayacağınız. Ancak dünyadaki durum böyle olmasına rağmen oyun açılışı burada yapmıyor. Brainiac'ın Krypton'a yaptığı saldırı anında karşımıza çıkan Supergirl, henüz bir bebek olan Clark ile birlikte Krypton'dan kaçmayı başarır. Ancak aynı rotaya doğru ilerlemeleri gerekirken Supergirl yolda hasar alıyor ve rotaları birbirinden ayrılıyor. Hikayenin gerisini biliyorsunuz, Clark bulunuyor ve Superman oluyor. Supergirl ise... Yıllarca soğuk uykuda, bedeni hiç bozulmadan kalıyor. O da daha sonra Wonder Woman ve Black Adam tarafından bulunuyor. Elbette amaçları Superman'i hapishaneden kurtarmak ve rejimi tekrar hayata geçirmek.
Hikaye için girişi uzun tuttum ama bunu yapmam gerekiyordu. Karşınızda öylesine eklenmiş bir dövüş oyunu hikayesi yok. Gerçekten sinematik ve tatmin edici, kökleri de bayağı derin meselelere dayanan bir hikaye var. Hatta eğer ilk oyunu oynamadıysanız ve direkt olarak ikinci oyundan dalacaksanız Injustice çizgi romanlarını bir şekilde elde edip okuyabilirsiniz. İhtiyacınız olan tüm bilgiler içinde mevcut.
Aşağı bakınca Injustice 2'nin benden aldığı puanı göreceksiniz. Günümüzde karakter ve mekanik farklılıkları dışında birbirlerinin aynısı gibi çıkan dövüş oyunları varken, Injustice 2'nin böyle bir puan alması NetherRealm'in göğüsünü kabartmış olmalı. Injustice 2'yi diğer dövüş oyunlarından ayıran şey aslında sinematik hikayesi olsa da, kimse kimseyi kandırmasın, o altı saatte bitiyor. Asıl olay bu oyunun sahip olduğu zengin içerik oranında. Günümüzde çevrimiçi tabanlı diğer oyunların (Overwatch, Rainbow Six: Siege, Battlefield 1) tutmasının başlıca sebebi, bu oyunlarda ilerleme ya da "progress" hissinin hayli güzel veirliyor olması. Bu his dövüş oyunlarında pek popüler değildi. Zira bir dövüş oyununda karaktere eşya kasmak, ona seviye atlatmak gibi mekanikler kullanılamaz deniyordu. Deniyordu. Adamlar bal gibi kullanmış, çok da güzel olmuş.
Injustice 2, bana dövüş oyunlarından yıllardır beklediğim şeyi, ilerleme hissini verdi. Oyunda maçların ve hikaye görevlerinin sonlarında kimi zaman belirli, kimi zaman ise rastgele olarak eşya kutuları açıyor ve içlerinden çıkan ekipman parçaları ile karakterinizi donatıyorsunuz. İşte Injustice 2'nin ilk yeniliği, Ekipman Sistemi.
Injustice 2'de oynayacağınız her karakteri, bir çevrimiçi arena oyununda yönlendirdiğiniz karakterlere benzetebilirsiniz. Yalnızca karakterinizi seçmek yetmiyor. Onu daha güçlü olacağı şekillerde donatmanız ve kendinize has bir ekipman sistemi yaratmanız gerekiyor. Aksi takdirde karşıdaki rakip de aynı karakteri aldığında aranızdaki tek fark yetenek olacaktır. Injustice 2'de ekipmanlar klasik statlara sahip. Can, güç, yetenek ve benzeri. Karakterinize taktığınız her bir ekipman parçası bir özelliği artırırken bir diğerini düşürebiliyor. Örneği benim ilk oyundan beri hep kullandığım, ana karakterim Catwoman'dır. Catwoman'ı 20. seviyeye getirene kadar stat dizilimini çok fazla değiştirdim. En sonunda "hah, işte sen şimdi oldun" dediğim bir stat dizilimi yakalamayı başardım. Bu başarı sonucunda gerçek bir tatmin hissi aldığımı da söyleyebilirim.
Uzun zamandır böyle bir oyun bekliyorduk
Dövüş oyunları yıllardır aynı kafada karşımıza çıkıyor. Karakterini seç ve kapış. Rakibini yen, bir sonraki rakip ile kapış, onu da yen. Son birkaç seneye kadar böyle gidiyordu. Çünkü son birkaç sene içerisinde NetherRealm, Mortal Kombat'ın son iki oyununu ve elbette Injustice'i karşımıza çıkardı. Firmanın bu yeni yapımları sayesinde dövüş oyunlarında da sinematik hikayenin bal gibi olabileceğini görmüş olduk. Bal gibi!DC çizgi roman karakterlerini içinde barındıran ve ana akım DC hikayelerinden ayrı, kendine has bir evrene sahip olan Injustice'de çizgiler daha keskin atılır, şiddet daha yüksek seviyededir. Oyuna ek olarak kendine has bir çizgi roman serisine de sahip olan Injustice, hikayesi açısından gerçekten zengindir.
Ancak elbette, Injustice'in hikayesinin bu denli ilgi çekici olmasının başlıca, çok ayrı bir sebebi var. Injustice evreninde yıllardır tanıdığımız ve sevdiğimiz Justice League üyeleri artık karmaşık düşüncelere sahiptir. Bazı istisnalar dışında hala ekibin en güçlü isimi olan Superman, ilk Injustice'de pek hoş olmayan şeyler yapıyor ve ekibin Batman tarafı ile Superman tarafı olarak ikiye bölünmesine sebep oluyordu. Tabii tek suç Clark ve rejim isteğinde değil. Bruce'un dik kafalılığı ve "lider ben olcam, ben!" huyları da bu güzide takımın ikiye bölünmesine sebep oldu. DC evrenini bilirsiniz, karanlıktır. Bu ayrılığın sonucunda hoş şeyler olmadı.
Injustice 2 de tam olarak ilk oyunun hikayesinin kaldığı yerden devam ediyor. Artık Justice League resmi olarak dağılmıştır. Superman Luthor ve Wayne iş birliği ile açılan özel bir hapishanede tutulmaktadır. Harley Quinn, Joker'ın ölümünden sonra Bruce ile birlikte "Tanrı'nın Gözü" adlı bilgisayarın önünde çalışmaktadır. Taraflar bir hayli değişmiştir anlayacağınız. Ancak dünyadaki durum böyle olmasına rağmen oyun açılışı burada yapmıyor. Brainiac'ın Krypton'a yaptığı saldırı anında karşımıza çıkan Supergirl, henüz bir bebek olan Clark ile birlikte Krypton'dan kaçmayı başarır. Ancak aynı rotaya doğru ilerlemeleri gerekirken Supergirl yolda hasar alıyor ve rotaları birbirinden ayrılıyor. Hikayenin gerisini biliyorsunuz, Clark bulunuyor ve Superman oluyor. Supergirl ise... Yıllarca soğuk uykuda, bedeni hiç bozulmadan kalıyor. O da daha sonra Wonder Woman ve Black Adam tarafından bulunuyor. Elbette amaçları Superman'i hapishaneden kurtarmak ve rejimi tekrar hayata geçirmek.
Hikaye için girişi uzun tuttum ama bunu yapmam gerekiyordu. Karşınızda öylesine eklenmiş bir dövüş oyunu hikayesi yok. Gerçekten sinematik ve tatmin edici, kökleri de bayağı derin meselelere dayanan bir hikaye var. Hatta eğer ilk oyunu oynamadıysanız ve direkt olarak ikinci oyundan dalacaksanız Injustice çizgi romanlarını bir şekilde elde edip okuyabilirsiniz. İhtiyacınız olan tüm bilgiler içinde mevcut.
Aşağı bakınca Injustice 2'nin benden aldığı puanı göreceksiniz. Günümüzde karakter ve mekanik farklılıkları dışında birbirlerinin aynısı gibi çıkan dövüş oyunları varken, Injustice 2'nin böyle bir puan alması NetherRealm'in göğüsünü kabartmış olmalı. Injustice 2'yi diğer dövüş oyunlarından ayıran şey aslında sinematik hikayesi olsa da, kimse kimseyi kandırmasın, o altı saatte bitiyor. Asıl olay bu oyunun sahip olduğu zengin içerik oranında. Günümüzde çevrimiçi tabanlı diğer oyunların (Overwatch, Rainbow Six: Siege, Battlefield 1) tutmasının başlıca sebebi, bu oyunlarda ilerleme ya da "progress" hissinin hayli güzel veirliyor olması. Bu his dövüş oyunlarında pek popüler değildi. Zira bir dövüş oyununda karaktere eşya kasmak, ona seviye atlatmak gibi mekanikler kullanılamaz deniyordu. Deniyordu. Adamlar bal gibi kullanmış, çok da güzel olmuş.
Injustice 2, bana dövüş oyunlarından yıllardır beklediğim şeyi, ilerleme hissini verdi. Oyunda maçların ve hikaye görevlerinin sonlarında kimi zaman belirli, kimi zaman ise rastgele olarak eşya kutuları açıyor ve içlerinden çıkan ekipman parçaları ile karakterinizi donatıyorsunuz. İşte Injustice 2'nin ilk yeniliği, Ekipman Sistemi.
Injustice 2'de oynayacağınız her karakteri, bir çevrimiçi arena oyununda yönlendirdiğiniz karakterlere benzetebilirsiniz. Yalnızca karakterinizi seçmek yetmiyor. Onu daha güçlü olacağı şekillerde donatmanız ve kendinize has bir ekipman sistemi yaratmanız gerekiyor. Aksi takdirde karşıdaki rakip de aynı karakteri aldığında aranızdaki tek fark yetenek olacaktır. Injustice 2'de ekipmanlar klasik statlara sahip. Can, güç, yetenek ve benzeri. Karakterinize taktığınız her bir ekipman parçası bir özelliği artırırken bir diğerini düşürebiliyor. Örneği benim ilk oyundan beri hep kullandığım, ana karakterim Catwoman'dır. Catwoman'ı 20. seviyeye getirene kadar stat dizilimini çok fazla değiştirdim. En sonunda "hah, işte sen şimdi oldun" dediğim bir stat dizilimi yakalamayı başardım. Bu başarı sonucunda gerçek bir tatmin hissi aldığımı da söyleyebilirim.