5-6 yılda bir oyun çıkarıyorsun zaten bir zahmet çok ta kötü olmayıversin. Yani insan ömründe 5 sene çok büyük bir rakam. Biz neden yeni bir gta oynayabilmek için 5 sene belki 7 sene bekliyoruz. Bu çok dikkat çekmese de aslında üzücü bir durum. Yani 3 seneye bir yapsana yeni bir gta. Senden her sene oyun yapmanı bekleyende yok isteyende. 3 sene gayet yeterli bir süre. Ama olmaz işte. Daha bunun suyunun suyunu sıkacaklar son damlasına kadar kullanacaklar öyle yeni oyun yapacaklar. Olan yine biz gariban oyun oynayanlara olacak.
'Olan yine biz gariban oyun oynayanlara olacak'. 'Gariban oyun oynayan' tanımlası çok güzelmiş. Hem oyun oynuyoruz hem garibanız. Arkadaşım ajitasyonu ne kadar çok seviyoruz :)
MK Okuru26.11.2015 20:00
ultrAslan; Bu adamlar şimdi bundan çok daha iyi senaryo,şehir yapabiliceklerse neden bunun izi yok mesela ben bir kere bile kalite bir hikaye görmedim oyunda, kurgu desen zaten kötü.Bilmiyorum ellerinde çok çok iyileri olsaydı gelmiş geçmiş en iyi oyunu yapma gücü olsaydı şimdiye kadar gösterirlerdi
ultrAslan21.11.2015 16:09
Insan bu durumu da kabul etmemeli diğer durumu da kabul etmemeli. Ben yaşadığım süre içerisinde en çok oyunu oynamak isterim. Bunu her insan böyle düşünse böyle olmazdı. Yarına çıkacağım belli değil. Bu gün varız yarın yokuz. Oyun ulan bu oyun bildiğin oyun. Neden 5 sene. Kimse bana bunu izah edemez. Ve evet gta olsa bile.
makaleLe21.11.2015 15:40
ultra dotum, heyacanı öldürürsen reklamın iyisini öldürürsün. Bir oyunda 250 300 milyon dolar felan harcıyorsan, beklentiler nirvadanaysa kaybetme şansın yoktur.
Haklısın üç senede bir GTA oyunu çıkar ve evet haklısın 5 sene ömürde çok uzun bir yol ama sen insansın duygularınla hareket edersin onlarda şirket senin duygularına göre pazarlama yapar. Ve bu yüzden heyecanını öldürüp, beklentilerini azaltmanı istemezler, 5 sene = daha fazla beklenti. fazla beklenti = heyecan. heyecan = reklam denklem basit.
Evet kapitalist bir anlayış ile sana 5 senede anca bir GTA sunuyorlar. Çünkü onların beklentisi yaptığı işten en fazla kar ı elde edebilmek.
1 milyardolar gibi bir rakamdan bahsediyorsak adamlar herşeyi hesabını yapmıştır.
Evet bir dahaki oyun fikri mülkiyetlerinin %30 udur ama ondan sonraki oyunlara geri kalan %70 yansıtıp, %30 unu vermezlerse bir sonraki oyun en fazla kar ı getirmez.
Yani bu onların oyunu, bu yüzden ömründe görebileceğin şeyleri kabullenmeli insan.
Neyi kabullenmemeli, her yıl çıkan ama adam gibi optimizasyon sunamayan oyunları kabul etmemeli.
ultrAslan21.11.2015 15:15
Hahaha. Hala anlamayacaksınız galiba ama ben bir kez daha yazayım. Bakın adamların elinde şu an gta 5'i ikiye hatta 3'e katlayacak teknolojiler var. Senaryolar var. Mutlaka var. Bu herhangibir oyun değil çünkü. Şöyle düşünün. Biz şu an 10 sene öncesinin teknolojisine sahip bir oyun konsolunun mekanikleri ve her şeyi aynı kalarak sadece grafiği artırılmış versiyonunu oynuyoruz. Yani bu oyun en az 7 sene öncesinin teknolojisine bile hitap edebiliyor. Çok basit ve kolay bir mantık. Burada bu paragözleri savunacağınıza. Ve yeni bir gta için ömrünüzden 5 sene geçtiğine hayıflanacağınıza burada gelmiş adamların avukatı kesiliyorsunuz. Artık anlayın şunu adamlar istese her 3 senede bir bir önceki oyunu 2'ye katlayacak bir harita ve senaryo ile karşımıza pekala çıkabilirler. Ama yapmazlar bunu. Neden masraf etsinler ki yeni bir oyun için. Sonuçta daha elindekini son damlasına kadar kullanmak varken ve bu oyunu hala satabiliyorken. Ben bu yüzden kapitalist düzen dedim. Bu da bir örnektir. Ubisoft'tan assassin's creed örneği verdim. Dedim ki ne kadar eleştirilse de ne kadar yerden yere vurulsa da adamlar her sene bambaşka bir ülkenin haritasıyla bizleri buluşturuyor. Ve her yeni oyun bir önce ki oyunun önüne geçiyor harita büyüklüğü anlamında. Bakın tekrar diyorum bunu da eleştirenler olabilir ama sonuçta böyle de bir gerçek var. Ve adamlar bunu 1 sene de yapıyor. Tabi 1 sene de yaptıkları için senaryo da çok muhteşem olmuyor elbet ama kötü de olmuyor. Ama adamlar 1 sene de bu kadarını yapıyor. Öbür tarafa bakınca 5 senede bir çıkan bir oyun var. Ve gelmiş geçmiş en iyi açık dünya. Ama 5 sene işte. Koskoca 5 sene. Az bir süre değil arkadaşlar. 5 sene önce nerdeydik şu an nerdeyiz. Hayatımızda gta 4 ile 5 arasında ne kadar çok şey yaşadığımızın farkında mısınız? Bu güzel bir şey mi. Sizce bizim milyon dolarlar kazanan bir firmadan 3 sene de bir yeni bir gta beklememiz çok mu abes çok mu ütopik çok mu yanlış. Ve dediğim gibi her 3 sene de bir bir ònceki oyunu katlayacak yeni bir oyun yapacak tenolojileri de var senaryoları da. Siz gta 5 çıktığı gün yeni bir gta projesi üzerinde çalışmaya ara verdiğini falan mı zannediyorsunuz rockstar'ın? Bir sey söyleyeyim mi onların en az 2 oyununun daha nerede geçeceği zaten bellidir. Bu kadar da eminim. Geleceğe dönük planları şemaları anlaşmaları en az 5 sene öncesinden bellidir. Bu gta bu farklı bir oyun değil çünkü. Ama adamlar sizi bile buna inandırmış ya siz bile bunlara inanmışsınız ya ben ne diyeyim. Tek dileğim gözlerinizi açmanız ve gerçekleri fark etmeniz. Görüşmek dileğiyle.
MK Okuru21.11.2015 07:46
Kaliteli bir yapım, kaliteli bit senaryo kolay değil. Adamlar en iyi zamaninda cikariyor. Beklemek istemiyorsan oynamazsin gta dostum.
ultrAslan20.11.2015 23:52
Abi bence de gta'yı gta yapan farklılıklar var. Ve bunun için de uzunca bir zamana ihtiyaç var. Ama hala Anlamıyorsunuz. 3 sene yahu. 1095 gün. Az bir rakam mı. 1095 tane gündüz. Isteseler her 3 senede bir gta 5'in yaptığı başarıyı ve sıçramayı yapacak güçleride var paralarıda teknolojileride. Ama neden masraf yapsın. Müşteriye masraf yaptırmak varken. Çünkü bu yüzden kapitalist düzen oluyor. Adamın teki her sene gta olsa olur mu demiş. Ben 3 sene dedim oysa ki. Neyse ben derdimi anlattığımı düşünüyorum.
TR_Emirhan20.11.2015 22:38
Valla söylediklerinle çelişiyorsun kapitalist diyorsun her sene bir oyun paraya göz dikmiyor yani öyle mi? GTA çıktıktan sonra herhangi bir dlc tarzı bir şey için para istedimi ? soygunları getirdi para istedi mi? Biraz mantıklı ol.
makaleLe20.11.2015 20:46
ayrıca kapitalist düzenin önerdiği her sene yeni bir oyundur. En azından olabilecek en kısa sürede para yani GTA dır. Ama elinde tuttuğun GTA markasını ne kadar riske atarsın ?
Bir assasins creed oyunu bir yılda hazırlanabilir, ama bütün mekanikleri belli, hikaye ilerleyişi belli, oyunun temel yapı taşları aynı şekilde ilerleyerek, görsel makyajı değişerek ve hissiyatta oynamalar yaparak yeni oyun hazırlayabilirler. Evet bir yıl mucizevi bir rakam ama emin ol o oyunun sorunsuz çıkması için bir yıl daha gerekli yani sorunsuz bir assasins creed tam oyunu iki yıl alır.
Gelelim GTA ya bir şehri benimsemek ve benimsetmek onu yaşatmak isteyen bir amaç var. Adamlar şehirlerinin ismini oyunlara veriyorlar.
Bir açık dünya oyununda şehrin güzelliği estetiği görünüşü herşey değildir.
Bir şehri yaşanan bir şehir ve gerçekten yaşanmış bir şehir imajı brakmak her oyunun harcı değildir ki, bunda asasins creed hiç olamaz.
Yapay zekası ve şehirdeki insanların yaşayışı ve oyunun kendi evrenini yaşamak hissetmek işte gerçek bir açık dünya oyunu bir GTA yaratmak içinse 3 senden fazlası bu yüzden gerekli.
TT un atamayacağı tek risktir GTA.
Ve nadirdir bu oyun dünyasında çünkü diğer bütün markalar hunharca kullanıldı ve adı şanı kalmadı ama GTA adı hala sürüyor. hiç teklemedi, hiç kötü oyun çıkartmadı her seferinde bir GTA yapmayı başardılar.
makaleLe20.11.2015 20:35
bir hatırlatma yapmak istiyorum, bu adamlar 5 senede 7 senede bir oyun yapmıyor, GTA yapıyor. Her yıl veya 3 yılda bir çıkan şey oyun olur, GTA olmaz.
MK Okuru20.11.2015 20:11
kapitalist düzen demiş sonra kapitalizmin dibine vurmuş ubisofttan örnek vermişsin..şahsen ben rockstarın antin kuntin dlc sattığını görmedim.sırf şehrin fotoğraflandırlması bile 1 seneden fazla sürüyo kolaymı sanıyosun?ubisofr gibi tak otomatiğe zaten alıyolar her sene gelsin paralarmı deselerdi?
portakallılahmacun20.11.2015 20:00
5-6 yılda bir sadece GTA çıkarsalar haklısın evet ama GTA 4 ve GTA 5'in aralığında Red Dead Redemption ve L.A. Noire'ı da çıkardılar. Yani adamların tek odağı GTA değil. Biz şimdi GTA 6 ne zaman çıkacak diye düşünüyoruz ama belki onlar şu an Red Dead Redemption 2'yi hazırlıyorlar, kim bilir?
MK Okuru20.11.2015 19:50
Kapitalist düzeni sen biraz yanlış anlamışsın. Her sene yeni bir oyun çıkarıp, daha çok para kazanmak kapitalist düzenin istediğidir. Az ama öz çıkarmak değil.
MK Okuru20.11.2015 19:40
Diger oyunların ac ve cod gibi oyunların stüdyoları var ancak take two ya bağlı olan rockstarin sadece 1 arkadaş yazmış ac her sene farklı yere götürüyor diye çünkü her sene farklı yapımcı yapıyor ubiye bağlı su an siz syndicate oynarken adamlar çinde geçen oyun bile yapıyor olabilir
ultrAslan20.11.2015 19:36
Bakın ubisoft'un politikasını seversiniz veya sevmezsiniz onu bilmiyorum. Ama adamlar bizi her sene yeni bir assassin's creed ile farklı bir ülkeye alıp götürüyor. Tamam gta haritası kadar büyük değil ama mesela unity çok büyük haritaya sahipti. En azından her sene çıkan bir oyun için çok büyüktü. Adamlar bunu her sene iyi veya kötü bir şekilde yapabiliyorken sen nasıl 3 sene gibi makul bir sürede yeni bir evren yaratamazsın. Isteseler 2 sene sonra bile ağzımızı açık bırakacak gelmiş geçmiş en iyi oyunu yapabilirler. Bunu hepimiz gayet güzel biliyoruz. Ama kapitalist düzen buna izin vermez. Biraz gözlerinizi açın gençler....
TR_Emirhan20.11.2015 19:27
Sadece gta yapmıyor dimi firma bir çok oyun yapıyor. Örneğin dice veya Call of Duty 3 oyun yapımcısına sahipler yani bir oyun için 3 sene zamanları var son zamanlarda ki çıkardıkları oyunlar ortada. 3 sene gta gibi bir oyun için yeterli değil.
MK Okuru20.11.2015 17:20
adamlar hayrına yapmıyor para kazanmak için yapıyor. En çok parayı nasıl kazanacaklarsa öyle davranıyorlar. Paşa gönülleri ne zaman çıkarmak isterse o zaman çıkarırlar yani. Kimsede de "3 yılda yapın" deme hakkı yok.
MK Okuru20.11.2015 17:01
insan ömrü kısa tabi. her ay bir gta da yetmez
KARTALIZMA20.11.2015 15:59
Gerçektende 5 sene çok uzun bir süre. Arkadaşın dediği gibi 3 sene yeterli. Tabi burdan tahmin yapmak kolay:)
MK Okuru20.11.2015 14:52
Bu neyin kafasi ya
MK Okuru20.11.2015 13:34
iyi de dostum o çapta büyük bir oyunun yapımı 5 sene sürmesi normaldir ki,ama sen 3 sene diyorsun o da iyi bir süre doğru:)
Oyunu bir kaç sene konuşuyorlar şişiriyorlar her yerde reklamını yapıyorlar.Pazarlama taktiği tabi.Düşünsenize yılar sonra bi half life 3 ün çıktığını.O kadar konuşuldu hatta videoları yapıldı...
gtx 970m de ultrada 85 fps aşağısı görmüyor dedi yaa cahillik işte... herşeyi ultra yapta gör bakayım 60 ı geciyor mu
warehouseman26.11.2015 15:21
Grafik olarak berbat bi oyun diyor,heralde oyunu PS3 konsolunda oynadın.Adam gibi bi PC sistemi toplada gözün grafik görsün.Oyun GTX 970 ile ultra ayarlarda 85 fpsden aşağı düşmüyor,görüntü cam gibi.İşiniz gücünüz yorum yapmak için yazmak,çamur atmak.
MK Okuru21.11.2015 22:33
gel ben seni parka götürüyüm,grafik olarak hiç bir şey sunmayan bir oyun,açık dünya diyolar,ne var allasen devasa bir harita ee sonra,şehirde 2 tane dükkana giremiyosun ya,rezalet bi gta5 oyunu oldu,umarım 6 da değiştirirler bu sistemi
portakallılahmacun21.11.2015 20:07
İlk olarak eski nesle çıktığı için eski nesil oyun demiştir.
warehouseman20.11.2015 17:14
GTA V eski nesil bi oyunmuydu.
Arkadaşı parka götürün de kumda oynasın bi zahmet.
Grand theft auto serisi kim ne derse desin her zaman üst düzey bir başarıyı yakalamış bir seri olmuştur. Şu an bile sıkılmadan vice city, san andreas gibi eski oyunlarını oynayabilirsiniz. Gta 5'in gelecekte daha uzun süreler oynanacağını düşünüyorum. Zira hala oyuna farklı farklı updateler geliyor.
hersene çöp theft auto çıkasydı ortalık kokudan geçemezdi bu arada sürekli oynadınmıda çöp diyorsun diyenler oluyor gta nerdeyse tüm serilerini oynamış biri olarak çöp diyorum
4.oyunu geçiş oyunu olarak kabul ediyorum bu yüzden eleştirmeyeceğim. Ama 6. oyunda çok daha fazla görev, daha kalabalık ve etkileşimli bir şehir, trafik yoğunluğu, çok daha büyük bir harita bekliyor oyun severler. Ve bir de lütfen bir zahmet 3 tane oynanabilir karakter olmasın.
Gta ilk oyunundan bu yana çıktığında sükse yapan bir oyun oldu. Zamanı oyunu geliştirmek için güzel harcıyorlar. Bu yüzden kalitesini hep konuşturuyor. Her sene bu kadar kapsamlı bir oyun çok zor çıkar, çıksa da kalite baya düşer zorunlu olarak.
Gta 5 PS3 icin son dakka cikmis bir oyun ! Ps4 icin guncellendi grafik dinamigi degisti basarili bir sekilde ama yeni nesi bir oyun degil yani ps4 in gucunu Ben goremiyorum ! Need for speed 2015 ps4 de bir oynayin yeni nesil sehir grafigini yollari yagmuru konteynirlari evleri ambiansi bir gorun !
En azından marka değeri için çıkarılmaz her yıl ama 3 senede bir kesin GTA görmek isterdim açıkçası. Oyun motorları oldukça iyi umarım çok sürmez yeni GTA'yı yapmaları.
Ya beyler bilip bilmeden konuşuyorsunuz gerçekten 3 yıl diyorsunuz. Şirket çalışan sayısını biliyor muyuz ? Hayır. Şirket diğer hiçbir firmadan yardım almadan herşeyi kendi geliştiriyor ve optimizasyonu müthiş olan bir şirket. Adamlarda bilirdi her yıl çıkartıp para kazanmayı.
3yıl olsa evet iyi ama birde şöyle bakın olaya,oyunda gerçekten herşeye değinilmiş, aradığınız herşey var,zaten oyunu oynatan sistemde bu.Bu kadar çok şeyin hazırlanması gerçekten çok büyük bir emek, hiç değilse AC gibi bug dolu oyun çıkarmıyorlar (gerçi şimdi biraz düzelmiş gibi),sağlam yapıyorlar
adam haklı dengeyi korumak gerekir ne çok bekleteceksin ne de her sene oyun çıkartacaksın böylelikle sağlam satış yaparsın ama bazı firmalar bu dengeyi bilmiyor ya ubisoft gibi oyuna boğuyorlar ya da valve gibi zulüm ediyorlar millete. Half life 3 nerde allahsızlar
işin maddi tarafı bi yana ama adam haklı her sene yapılan oyun ayağa düşer heyecan kaybettirir "boş kalacağıma oynayayım bari" kıvamı oyun olursun. öte yandan gta nın ilk teaser ını gördüğünde heyecandan kafayı yersin gta nın etkisi marka değeri böyle bişey ve adamlar bunun için her sene yapmıyolar
kaliteli yapımların zaman aldığı doğru fakat sadece yapım kaliteli olduğundan değil rockstarda çok titiz bir firma birşeyin kesin kaliteli olduğuna emin olmadan piyasaya sürmüyolar. şahsen böyle olmasını tercih ederim batman gibi olacağına çıkmasın daha iyi derim bekleyelim kaliteli olsun herşey.
Take Two: Biz Ubisoft değiliz gardaş..
--------
Oyunun dağıtımcısı olan Take-Two ;)