ArtılarUNSC ve Covenant birimleri, demolar, müzikler
EksilerKısa bir senaryo, Covenant'lar hakkında senaryo yok, az sayıdaki çoklu-oyuncu haritası
Yüzyıllar geçmiş teknoloji hayal gücünün ötesinde ilerlemiştir. Shaw-Fujikawa
Translight Engine’ın geliştirilmesinden sonra, UNSC artık evreni keşfetmeye
karar vermiştir. 200 yıl içerisinde 800 gezegen kolonileştirilir. Koloniler yapı
bakımından ikiye ayrılmıştır: İç ve dış. Dünyaya yakın olanlar iç kolonilerdir.
İnsan doğası sonunda devreye girer ve bir iç savaş çıkar. UNSC bunun üstüne,
isyancıları hapsetmek için SPARTAN II Projesi’ni yaratır. Bir çeşit süper modern
hapishanedir. Aradan sessiz 20 yıl geçer. Anlaşılmaz şekilde hapishane ile
bağlantı kesilir. Hapishanede mi isyan mı çıkmıştır, belli değildir. UNSC bunu
araştırmak için güçlerini yollar. Her şey açığa çıkar. Conevant adı verilen
tuhaf uzaylı ırkı bir katliama başlamıştır. Covenant, tanrıları Forerunner’ın
adına insanlığa savaş ilan eder. Kısa bir sürede hemen hemen tüm dış koloniler
yok edilmiştir. UNSC bir cevap vermek zorundadır. Cole Protocol adı verilen
silah yaratılır.
Ve…
Xbox’un yükselişini sağlayan oyunların başında gelir Halo. Pek çok oyun severe
göre gelmiş geçmiş en iyi aksiyon serisidir. Hele hele çoklu oyuncu modu ağızda
harika bir tat bırakır. Oyun o kadar çok tuttu ki; yakın zaman önce film
hakları, Universal Studio’larına 10 milyon dolar karşılığında satıldı. Sadece
fanları izlese bile bu parayı kat ve kat çıkartacağı muhtemel.
Halo’nun ilk 3 oyununda United Nations Space Command’ları yönettikten sonra
artık geçmişe dönüp olayları biraz kurcalamanın vakti gelmişti. Halo Wars, üç
oyundan önceki durumları ele alıyor. Theocratic Alliance of the Covenant ve
United Nations Space Command’ları kontrol edebilmek ayrı bir zevkli.
"Covenant'lar ile oynanabiliyor, fakat Covenant tarafı için ayrı bir senaryo bulunmuyor."
Güzel bir sinematiğin ardından oyuna alışmak, ancak birkaç dakika alıyor.
Maceramız Harvest adı verilen bir koloni gezegeninde başlıyor. UNSC’nin Spirit
of Fire adı verilen savaş gemisinin komutanı John Forge yönetiminde maceraya
başlıyoruz. Temel olarak iki adet Tutorial oynuyor ve Covenant ile UNSC
arasındaki farkları çözüyoruz. Bunları anlamak fazla zamanınızı almayacaktır.
Birliklere kontrolümüz ise biraz kısıtlı. Onları seçip savaşa sokabiliyoruz, ama
farklı gruplar halinde atayamıyoruz. Strateji fanları için bu önemli bir
eksiklik.
Askeri güç
Savaşlar oldukça kolay. Yalnızca iki düğme kullanmanız yeterli. Askerlerinizi
düşmanın peşinden yollayın ve özel yeteneklerinizi kullanın. Hepsi bundan
ibaret. Askerlerimize Specific Rally noktaları atayabiliriz, ama yeni asker
yaratamıyoruz. Bu da bizi bir anda savaşın heyecanından uzaklaştırıyor.
"Yapım strateji sevenlerden çok Halo hayranlarına hitap ediyor."
Kamera açıları da fazlasıyla sinir bozucu olabiliyor. Savaşın merkezinde en
gerekli noktalarla ilgilenmemiz gerekirken, kendimizi gökyüzüne bakar halde
buluveriyoruz.
Peki hep eksilerden mi bahsedeceğiz? Elbette hayır. Şimdi oyunun en zevkli
yerine geldik. Marines, Spartans, Warthogs ve Scorpion tanklarına liderlik
edebiliyoruz ki, bu başlı başına büyük bir keyif. Elbette Flamethrowers,
Mechlike Cyclopes, Cobras ve Wolverine üniteleri de emrinize amade.