Gears of War 4'ün neden 30 FPS'de çalışacağı açıklandı
Hürcan Köse18.04.2016 - 10:26
"Hikayede görsellere, çoklu oyuncuda tepki sürelerine yoğunlaştık"
Xbox oyuncularının yakından takip ettiği Gears of War serisinin Coalition tarafından geliştirilen son oyunu Gears of War 4'ün hikaye modunun 30, çoklu oyuncu modunun ise 60 FPS'de çalışacağını daha önceden bildirmiştik. Coalition'un lideri Rod Fergusson, bu konuda tatmin edici bir açıklamada bulundu.
Tıpkı geçtiğimiz aylarda Windows 10 için de çıkışını gerçekleştiren Gears of War: Ultimate Edition'da olduğu gibi oyunun farklı modları farklı FPS değerlerine sahip. Bunun sebebi de aslında oldukça basit. Coalition, Gears of War 4'ün Xbox One için gerçekten doyurucu ve son teknoloji grafiklere sahip olmasını istemiş. Bu yüzden hikaye modunda grafikleri olabildiğince mükemmel hale getirip, FPS değerlerinden kısmak zorunda kalmışlar. Sonuçta işin grafik kısmı kadar, diğer değerlerle alakalı olan kısmı da var. Bunlardan en büyüğü de yapay zekaymış. Burada da devreye işlemci giriyor.
Çoklu oyuncu modunun da tam aksine 60 FPS olma sebebi de oyuncuların maçlarda kusursuz tepki süreleri ile kapışmak isteyeceğiymiş. Çoklu oyuncu haritaları çok da büyük olmayan haritalardan oluşacağı için 60 FPS yapmak da pek zor olmasa gerek. Ayrıca zaten bu haritalarda yapay zeka yerine gerçek oyuncularla kapışıyor olacağınız için Xbox One'ın işlemcisini de zorlayacak değerler azalmış olacak. Yani Fergusson olayın tamamen CPU ve GPU kaynaklı olduğunu savunuyor.
Gears of War 4, 11 Ekim 2016'da Xbox One platformuna çıkacak.
Fps'yi salla. Önemli olan grafik. Ve xbox one bunu başarmış gözüküyor. 30 fps de iyidir kasıntı yapmıyor netice de. Ha bir 60 fps akıcılığı yok ama bu kesinlikle 30 fps' nin yetersiz olduğu anlamına da gelmez.
multi: 480p 60fps