Frontlines: Fuel of War
Hasan Uğur Nayır
3.06.2010 - 12:31
Kaos Studios'tan adı gibi kaosun ve savaşın yaşandığı bir oyun geliyor!
Geçtiğimiz sene piyasaya sürülen Quake Wars ve gene yakın zamanda çıkan
Unreal Tournament 3’ten sonra, online FPS oyunları kervanına Frontlines: Fuel of
War da katılacak. Uzun bir süredir geliştirilmekte olan oyun, Kaos Studio
tarafından hazırlanıyor. Kaos Studio içinde çalışan ekip, daha önce Trauma
Studio olarak faaliyet göstermişti. Trauma, Battlefield 1942 için Desert Combat
modunu geliştirdi. Başarılı Desert Combat’la dikkatleri üstüne çeken yapımcı,
Digital Illusions tarafından satın alındı. Batllefield 2’nin geliştirilmesinde
yer aldı. Bir süre daha çalışmalar yaptıktan sonra, Digital Illusions tarafından
kapatıldı. Trauma Studio’nun ömrü kısa sürdü. Ama daha sonrasında yapımcı ekip
THQ’nun şemsiyesi altına girerek Kaos Studio adında, Frontlines: Fuel of War’ın
yapımına başladı. Oyun aslında bir süre kapalı kutu vaziyetteydi. Daha sonra
açıklanan detaylar, gösterilen videolar ve ekran görüntüleriyle detayları gün
yüzüne çıktı. Son olarak yapılan beta testiyle beraber oyunu deneme fırsatı
yakalandı.
Frontlines, konu olarak petrol için büyük bir savaşa giren Western Coalition ve
Red Star Alliance arasında Ortadoğu'daki mücadeleyi ele alıyor. İki tarafta
aslında farklı ülkelerin bir araya gelip oluşturdukları birer koalisyon. Western
Batı tarafını, Red Star ise Doğu tarafını oluşturuyor. Oyunun ana menüsünde
Singleplayer, online, LAN, normal ayarlar ve ekstra seçenekleri yer alıyor.
Ancak beta olduğu için sadece online oynanabiliyor, normal ayarlar seçilebiliyor
ve ekstradan Field Guide’a bakılabiliyor. Normal ayarlarda kontrolleri,
grafikler, sesler gibi kısımlar bulunuyor. Bir de Hud Preference(Görüş
tercihleri) kısmı var. Buradan ekrandaki göstergeler(Düşmanların isimleri,
objektiflerin yeri, mini harita vs…) ayarlanabilir. Field Guide, yapımla ilgili
temel işlevleri, kullanılanları ve senaryodaki ayrıntıları ele alıyor. Buradan
oyunun hikayesi, savaşların hangi zamanlarda yapıldığı(War Timeline adında 2005
şu ülke katıldı, bunlar yaşandı gibi ayrıntılar var), ne gibi gelişmelerin
yaşandığı, araçlar, silahlar, karakter sınıflarının detaylarına bakılabilir.
Kaos ortamına giriş
Battlefield gibi online FPS’lerden alışıldık genel işleyiş, Frontlines’ta da
sürüyor. İşaretli olan yerlere gidip(Petrol kuyusu, rafineri gibi) burayı kendi
tarafımıza katıyoruz. Sadece gerekli yere gidip orada durmamız ve rengi kendi
tarafımıza değiştirmek kalıyor. Her yer ele geçirildikten sonra, son olarak
rakip tarafın ana üssünü ele geçirmeye çalışıyoruz. Ana üs de alındıktan sonra
raund bitiyor ve yeni raund başlıyor. Betada bunun dışında başka bir oyun modu
yoktu.
Frontlines betaya girdiğimizde 6 farklı sınıf karşımıza çıkıyor. Bunlar; Assault,
Heavy Weapon, Sniper, Anti-Vehicle, Special Ops ve Close Combat. Her sınıfın
kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Her sınıfta üç ayrı silah
bulunuyor. Sınıfın çeşidine göre ana silahı(Anti-Vehicle’sa roket atar, Heavy
Weapon’sa ağır makineli gibi), tabanca ve yine sınıfa göre patlayıcı var. Mesela
Special Ops’ta, C-4 bulunurken, Sniper ise Frag Grenade kullanıyor. Her iki
koalisyondaki sınıflar, birbirine eşit güçte. Red Star’daki Heavy, Western’deki
Heavy’le aynı uzaklığa, aynı hasar oranında ateş ediyor. Bu konuda bir torpil
yok. Aynı şekilde genel işleyiş tutturulmaya çalışılmış. Mesela Anti-Vehicle,
araçların hakkında rahatlıkla geliyor. Yere mayın döşeyerek araçları
patlatabiliyor. Ancak birebir karşılaşmalarda, mesela Close Combat karşısında
etkisiz. Bunlar zaten normal bir durum. Aynı şekilde Sniper uzaktan çok güzel
avlayabiliyor, ancak yakın çatışmalar da daha etkisiz.