Square Enix hayranlarının önümüzdeki yıl heyecanla beklediği oyunlardan biri de Final Fantasy 16'ıydı. Bu oyun, popüler JRPG serisinin en son numaralı oyunu ve geçen ay oyun hakkında birçok haber düşmüştü. Taraftarlar, Sony'nin Haziran 2022 State of Play Sunumu'nda oyuna kapsamlı bir bakış attı. Final Fantasy 16 için çağrılar, dövüşü ve hatta bazı hikâye vuruşlarını vurgulayan bir fragmanla tamamlandı.
Bu fragman gösterildikten kısa bir süre sonra Final Fantasy 16'nın yapımcısı Naoki Yoshida, hayranların beklemesi gereken birtakım detayları açıklayan birçok röportaj yaptı. Bu, benzersiz parti sistemi ve açık dünya formatından vazgeçme kararı gibi diğer konularla birlikte Eikon Summon oyununun nasıl çalışacağını belirtti. Vurguladığı bir yön, oyunun yalnızca İngiliz aksanına sahip olacağını ortaya koyan orta çağ ortamına yapılan vurgu oldu.
Japon yayını Dengeki Online ile yaptığı röportajda Yoshida, kendisinin ve geliştirme ekibinin Avrupa manzarasını hayata geçirmeye ve onu serinin bilinen fantezi unsurlarıyla birleştirmeye odaklandığını açıkladı. Final Fantasy 16'nın orta çağ ortamını korumak için tüm satırların İngiliz İngilizcesi ile kaydedildiğini belirtiyor. Yoshida ayrıca, Amerikan hayranlarının tutarsızlıktan dolayı kızacağını hissettiğinden, oyuna Amerikan aksanlarını dahil etmekten kaçınmak için büyük çaba sarf etmiş. Hatta tipik bir hayranın bir Avrupa ortamı hakkında heyecanlanmaya başlayacağını, ancak karakterlerin Amerikan aksanıyla konuşmasını duyunca çileden çıkacağını söyledi.
Yoshida tarafından üretilen bir başka oyun olan Final Fantasy 14'ün yalnızca İngiliz oyunculardan oluşan bir kadro içerdiği düşünüldüğünde, bu bazı oyuncular için sürpriz olmadı. Yoshida kendisinin ve ekibinin oyunun hikayesini orijinal olarak Japonca yazdığını ve ardından İngilizceye çevirdiğini açıkladı. Ardından Final Fantasy 16'nın ses ve hareket yakalama çalışmaları önce Avrupalı oyuncular tarafından İngilizce olarak yapıldı.
Yoshida, bu neslin birçok oyuncusunun, Yüzüklerin Efendisi gibi diğer edebi eserler tarafından kodlanan orta çağ fantezisinin Avrupalı olmasını beklediğini söylüyor. Final Fantasy 16'nın yayınlanmasına daha çok zaman var, ancak bu röportajdan çıkarılması gereken bir şey varsa, o da Yoshida ve geliştirme ekibinin geri kalanı için Final Fantasy 16 İngiliz aksanının ve Avrupa fantezi ortamının korunmasının önemli olduğudur.
şimdi amerigalılar düşünsün yienim :D