ben de 1999 yılı başında ff7 nin ps1 versiyonuyla tanıştım. ilk oynadığımda beğenmedim. bilader oynayıp 1 yıl sonra bitirince bu seri (ff7 ile) derinden etkileyip oyunlara bakış açımı değiştirdi ve o zamandan bu yana seriyi takip edip oynarım.
Ben ilk oyundan beri takip ederim ama hiç oynamadım, hiç çekmedi, benlik değil. Oyunlara bakış açımı hiçbir oyun asla değiştiremez. Oyunlara bakış açım tek kelime ile "eğlence"
Hem de çok değiştirdi. Özellikle 10. oyunun hikayesi Matrix'e nal toplatacak kalitede idi (aynı dönemde çıktılar). Hem inceden Katolik Hristiyanlık eleştirisi yapıyordu, hem de olağanüstü bir postapokaliptik+fantastik bir hikaye sunuyordu. Böyle hikayeler oyun dünyasına bir daha gelmez.
MK Okuru8.07.2023 17:55
Seninde dünyanı değiştirdi mi bari 16 +yan hikayeler sana ne kattı ? Görünen o ki bir 16 daha oynarsın
MK Okuru7.07.2023 21:10
Bu oyun dediğin hakkında bir fikrin olsun en azından. Final Fantasy serisinin her bir oyunu farklı bir oyundur. Farklı hikayeyi işler, yer yer farklı mekanikler dener, dünyası değişir vs. vs.
İnceleme çocuk eğlendirir. Böyle bir başyapıta gereksiz nedenlerle 75 verilmiş. Oyunun tek eksi yönü var o da performans modundaki performansı ve upscaler olarak fsr 1.0 kullanması.
Yalnız oyuna değil, hataları yüzünden oyuna verilen puan 50. Deneyimlememiş ve oynamak isteyen arkadaşlar olabilir. Düzeltilmiş hali ile oyun çok daha fazlasını hakediyor.
MK Okuru27.06.2023 17:30
10.45 o 50 puan verilen Last of Us oyunu PC ye rezil bir şekilde çıkan versiyon. 50 puan bile çok o oyun için.
MK Okuru27.06.2023 15:42
Bir de bu site Sony'nin sitesi, onun bunun sitesi diyorlar, adam cevabında Last of Us gömmüş. Ben siz kankalarım okuyuculara söyledim, burada demokrasi, insan hakları var. Burası şirket özel, siyasi özel site falan değil, burası bizim. Oyuncuların.
Öncelikle Ersin'e yazısı için teşekkür ederim.Bende onun gibi FF serisine FF8 ile geçtim daha sonra 9,10,12,13,Crisis Core,7, Drigger of Cerberus,Tactics,Crystal Cronicles serisi derken bitirmediğim 3-4-5-6 kalmıştır.10 yıla yakın FFXIV oynuyorum. Bundan dolayı FFXVI oynunun benim için farklı bir yeri vardır.Çünkü FFXVI'u yapan FFXIV'ün yaratıcı ekibidir. FFXIV, FF severler için bir aşk mektubudur desem yeridir.Bir FF hayranı olan Ersin'e de FFXIV tavsiye ederim.Ersin'in yazısındaki herşeyle aynı fikirdeyim ama eksi olarak gördüğü hiç birşeye katılmıyorum.Harita tasarımı ve keşif hissiyatı tam beklediğim gibiyidi. FFXIV ilk oynamaya başladığımda aklıma FFXII'in harita tasarımı,keşif,av sistemi gelmiştir. Nedeni FFXII ve Tactics'te yer alanlarda FFXIV çalışmiştir. FFXVI'ın da FFXIV'e benzer bir harita tasarımına sahip olacağini bekliyordum. Bir Zelda yada Elden Ring haritası gibi bir beklentim yoktu.Harita bazı yerlerde linear olabilir ama etrafı keşfetmek ve dolaşmak için yeterince açıktı. Ana göreve gitmek yerine etrafı keşfettiğim, goblin ve vahşi hayvanların istila ettiği terk edilmiş köyler ve alanlarda hazine sandıkları bulduğum olmuştur. Hatta Av panosunda yer alan birçok yaratığa haritaları ben keşfederken denk geldim. Bence yeterince tatmin ediciydi. Tabii ki daha iyi olabilirdi. Mesela etrafa birkaç gizli zindan serpebilirlerdi. ."Buradan geçiniz gibi yönlendirmeler" benim çok takıldığım birşey değil, FF7R de aynı şey vardı. "Oyun çok kolay" Evet,ilk oynayış kolay-normal arası birşeydi.Bundan dolayı oyunu bitirdikten sonra açılan "Final Fantasy Mode"'u tavsiye ederim. Oyun daha zorlu hala geliyor. Level cap'ı artıriyor. Yeni crafting malzemeleri veriyor. Bu da yetmezse Arcade Mode'ta Ultimaniac modu var. O zorluk sevenleri mutlu edecektir. Tek hedef Boss ve çoklu düşmanlar arasında eikon skillerini her seferinde değiştirmek yerine karakterin skillerini bir loudout sistemine kaydetme ve Torgal customize edilseydi iyi olurdu. FFXVI iyi bir oyun Bence en az 85
Neden alınganlık yaptınız anlamadım. Ben size saygısızlık yapmadım, açıklamanız için takdir ettim. Ersin 75 puan vermiş olabilir ama size göre 85 puan. Ben sizi değil Ersin'i tanıyorum, bu yüzden onun verdiği puanı onayladığımdan bahsettim. Ayrıca hiç kimsenin fanboyu değilim. Ersin bunu iyi bilir.
Phoenixboy29.06.2023 13:08
Kusura bakmayın arkadaşım ama ne alaka? Gelmişsiniz, oyun ile bir alakam yok diyip sonra Ersin Fanboyluk yapıyorsunuz. Ben buraya Ersin hakkında yorum yapmaya gelmedim, oyun hakkında yorum yapmaya geldim. Ersin gibi yıllardır bir FF fanı olarak inceleme hakkında aynı fikirde olup olmadığım yerleri 20 yıldır bir FF fanı oalrak deneyim ve FF16'tıdan beklentilerime göre açıkladım. Ersin ile aynı oyunu sevsekte her konuda aynı fikir de olacağız anlamına gelmiyor. Ersin'ni övdüğüm, sevdiğim oyun incelemeleri de vardır. Onu eleştirdiğim ve aynı fikirde olmadığım incelemeleri de vardır. İnsanoğlu için eleştirmek ve bazı konuları tartışmak doğal birşeydir ama tabii saygı ve mantık çercevesinde olması lazım ki benim yaptığımda bu.
MK Okuru28.06.2023 22:22
Ben hiçbirini oynamadım, 180 tane daha çıkarsalar oynamam. Ama Ersin'e inanıyorum. 75 puan vermesine, oyunun kendisi, içeriği hariç, diğer birçok etkenin ve tecrübenin eşlik ettiğini düşünüyorum. 75 düşük bir puan değil. Aksine 75, satın alınası, deneyimlenesi bir puan. Tıpkı sizin yaptığınız gibi.
Oyuna verilen eksiye bak "- Buradan geçiniz gibi yönlendirmeler- " Kim seçiyor sizi inceleme yazın diye? Hayatımda gördüğüm en saçma, mantıksız eksi puan bu. Gidin inceleme yazarınızı değiştirin önce kahkaha atmalık saçma sapan yazı çıkmış ortaya liyakatsizlik her yerde canım ülkemde :DDD
20'lerinde olmasaydın daha olgun bir eleştiri yazardın. Bu yazdığın cevap ile adaletsizliğini, hoşgörüsüzlüğünü ve yaşını tekrar sergiledin.
MK Okuru27.06.2023 17:53
18.27 iyide sana ne oluyor?? Sanamı laf ettik sazan gibi atlıyorsun ordan? Birde yaşımızı bilmeden hemen 20 lerde diye etiketliyorsun kafanda..
MK Okuru23.06.2023 18:27
Bak genç arkadaşım, 20'lerinde olduğunu varsayıyorum. Muhtemelen Ersin 90'lardan beri oyun oynuyor, belki sen doğmadan önceden. Biraz özgürlük istemiş, bu Final Fantasy 16, artık yönlendirmeyi bırakın, yanlışta olsa o kapıdan geçeyim keşfedeyim istemiş. Oyunlarda keşif hissi çok azaldı.
Arkadaş, bir oyunu da Dark Souls ile kıyaslamayın ne olur! Yakında Mario'yu bile Dark Souls'la kıyaslayacaksınız. Zorluktan kafayı sıyırmak isteyen gider oynar da her oyunda onu aramanız neyin kafasıdır? Zor değilmiş! Zor değil, FF hiçbir zaman zor bir oyun olmadı. Nerede ne arıyorsunuz sizler?
------------------------------------
FF serisinin bütün oyunlarını oynadım, onlara zor değil diyorsanız açıp bir daha oynayabilirsiniz :)
Arkadaşım ne trainer'ı? Bizim zamanımızda trainer mı vardı? RPG oyunlarını oynamanın bir usulü vardır. Kendini geliştirmeden bilmediğin alanlara girersen tek yersin. Bu her RPG oyununda aynıdır. Kendini geliştirir, level'ına uygun görevleri yaparsın sırasıyla ve de hiç zor gelmez sana.
MK Okuru27.06.2023 17:43
17.12 naştan desene benim ingilizcem yetersizdi o yüzden zordu diye :))
MK Okuru26.06.2023 17:12
17:17 ff8'i trainersiz bir oynamanı isterim tekrardan. hoş şimdi acar bakarsın buildlere meta takımlara expolitlere bitirirsin ama ilk çıktığında tek basına kimseden yardım almadan İngilizcen yettiğince oynamak zordu. ama yine de belli bosslarda takılmadan farm yapmadan rahat bitiremezsin
MK Okuru24.06.2023 17:17
Ben de hepsini oynadım ve de zor değiller arkadaşım. Ya da sizin zorluk anlayışınız farklı.
Oyun çok yorucu görünüyor videolara bakıyorum npc saglıkları mı Çok yoksa karakter mi vurmuyor bilemedim demosunu indirdim videolara bakınca oynamak yorucu gibi görününce denemedim
23.39 XIII ten sonra oynanış değişti evet. Eskiden serbestçe dolaşıp oyunun dünyasını keşfedemiyordun. XV ile birlikte artık bu engel kalktı. Ayrıca XIII te savaşırken bir sen bir düşman sırayla birbirini döverken, XV ile artık o saçma sistem kalktı.
MK Okuru26.06.2023 23:39
Valla kardeşim bende ff serisini severim ama sanki ff Xlll den sonra oynanış iyice değişti bana göre eskisi gibi Ah çıksa da oynasam diyemiyorum ????????
şu oyunun adını her yerde kaç yıldır görüyrum. Bir de büyük sayılar var yanında insan 16 sayısnı duyunca zaten başlayası varsa da kafası karışyor. O kadar oyun mu olur... Nerden başlasan ne yapsan. Bir de tarzı sanki asyalılra hitap ediyor gibi her gördüğümde aklıma dmc (oynamadım) vs. geliyor.
Gözün neden korkuyor anlamadık? 16 oyunun hepsi birbirinden bağımsız karakterler ile birbirinden bağımsız hikayeler anlatıyor. Öesela bir FF oyunu orta çağ döneminde geçen bir hikaye anlatıyor, başka bir FF oyunu ise günümüz dünyasında bir hikaye anlatıyor. Bir diğer FF oyunu gelecekte geçiyor.
FF, MGS gibi seriler, oyun dünyasına zarar veren ciddi serilerdir. Bu zarar oyunların kendilerinden kaynaklı değil, aksine oyunlar güzeldir. Fakat, toksik ve aşırı ırkçı hayran kitlesi yüzünden ciddi zararlar veriyor. En ufak olumssuz eleştiriye tahammülleri yok!
Kolay vs. gibi saçma eleştiriler yapmayıp (ki FF zor bir oyun serisi değildir), adam gibi eleştiri yapsın, yine 75 versin. Ama saçma sapan eleştiriler yapıp 75 veriyorsa eleştirilmesi kadar doğal bir şey olamaz.
Vay be millet 75'i beğenmez olmuş. İnsanların psikolojik sınırı 80 demekki onun altında puan alan oyun gelince inceleme yapanı eleştiriyorlar yada oyunu beğenmiyorlar. Ersin sen millete bakma ben senin gerçek bir oyuncu olduğunu biliyorum. FF serisini sevdiğinide biliyorum. Puan tam olmuş.
Oyun dünyasında 3 tane çöp seri oyun var.. Birincisi Devil May Cry... İkincisi GTA... Üçüncüsü de Final Fantasy... Üçü de çöp abicim ... Final Fantasy yine yanıltmadı dedik size be abicim çöp diye
Metacritic 88. Merlinin kazanı 75. "Yanıltmadı" ve "Çöp" derken. İkiside iyi puanlar yani 2-3 1 tane metacritic 90 üstü oyun çıkıyor yani. O zaman sana göre 3 senede 1 oyun çıkıyor gerisi çöp
Merlinin Kazanı oyun puanlamasında pek kaale almak gereken bir site değil çünkü oyun çok güzel. Bana göre en güzel Final Fantasy oyunu XV ama şu oyunda ona yakın bir oyun. Bence ülkemizde oyun değerlendirilirken kişisel zevkler ön plana geliyor. Ayrıca oyunun puanı dünyada genel olarak çok güzel.
Oyunu inceleyen editör hayatı boyunca tutorialı geçmeli oyunlar oynamış galiba sadece "Şuradan geçiniz gibi yönlendirmeler" diyip puan kırmak nedir ya :D
Ben hala anlayamıyorum, 75 KÖTÜ demek değil. Sanki 30-40 verilmişte bir sürü laf ediliyor. O zaman sınıf geçmek için 80 not ortalaması koyulsun altında kalan sınıfta kalsın. Bu puan takıntısı daha ne kadar devam edecek.
75 elbette kötü değil, lakin oyunun puanı 75 olamaz. Burada çoğu insan da zaten bu yüzden bu editör kardeşimize bu kadar yükleniyor. Dikkat çekmek için yazılmış, tamamen objektif ve vasat bir inceleme.
Önceden oyun çıktığı gün istanbulda da çıkardı ps5 için. Diğer illere de hemen internet üzerinden alırdık. Şu son 4-5 oyundur istanbula dahi gelmiyor. Nereden buluyorsunuz da alıyorsunuz oyunları sayın oyuncular.
Talihsiz bir inceleme puanı olmuş gerçekten. Oyunun erken versiyonunu deneyen Cory Barlog bile tasarımcı ekibi hemen toplantı gerçekleştirdi.
Diablo 4 ün ara sahnelerini oturup sadece seyrederken bu oyundaki ara sahneleri bizzat (kendiniz) oynuyor olmanız gerçekten hiç mi bir şey hissettirmedi ?
İnceleme yapan tek bir kişi, Kısacası neyi bağlar neyi bağlamaz bilemem ama artık Hem Türk hem yabancı basının inceleme puanları gerçeği yansıtmıyor. Falanca kişi böyle demiş oyun kötü, Şu kişi oyuna 100 vermiş iyi demek artık anlamsız. Kendiniz deneyimleyin derim..
Oyun çok kolay ve zaten küçük plan bir haritada yönlendirme olayına katılıyorum.combat ı eğlenceli gibi duruyor.puan a göre yorum yapmayın.imkanı olan oynar.beğenen beğenir.sonuçta artık oyun pahalı bir zevk ülkemizde.herhangi birinin yorumuna göre almam.
Yenilikçi değerlendirme dalları eklemişsiniz, görmek istediğim tam olarak bu. En son o fareli köyün kızının oyununundan hatırlıyorum, gizlilik diye tutturmuş, hep yürüyorsun, sıkıldım aksiyon aradım, geliştirici hiç bunu düşünememiş. Ben sizin kurgusal simülasyonunuzu değil oyunumu oynarım.
Herkes sizin gibi düşünmüyor, 75 puanı düşük bulanlar var. Bu oyunun da hitap ettiği bir hayran kitlesi var. Bu zaten bariz belli Final Fantasy "16" Final Fantasy "48" çıksa, platform oyunu olarak, niye 45 verdin diyen hayranlar çıkar. 75 iyi, hayranları kırmayacak bir puan olarak değerlendiriyorum.
Gayet güzel oyun olmuş. 75 puanı görünce pek ne yazıldığını okumadım. Ama burayı okuyup almayı düşünen varsa gayet 85 lik bir oyun. Atmosfer hikaye dövüş sistemi gayet iyi. Lineer oyunlarada ihtiyaç var her oyun açık dünya olacak kompleks level sistemi sunacak diye bir beklenti mantıklı değil
----------------------------
Last of Us'ı ben incelemedim yalnız ki o hatalarla iyi bile puan verilmiş.
Ersin
------------------------------------
FF serisinin bütün oyunlarını oynadım, onlara zor değil diyorsanız açıp bir daha oynayabilirsiniz :)
Diablo 4 ün ara sahnelerini oturup sadece seyrederken bu oyundaki ara sahneleri bizzat (kendiniz) oynuyor olmanız gerçekten hiç mi bir şey hissettirmedi ?
Falanca kişi böyle demiş oyun kötü, Şu kişi oyuna 100 vermiş iyi demek artık anlamsız.
Kendiniz deneyimleyin derim..
İncelemeyi yapanlar için benim puanım (0) Sıfır.
İnceleme de puan kırılacak başka bir neden.
Yakında Saçı yamuk, Burnunu beğenmedim gibi tabirlerde çıkarsa şaşırmam. :))