1/3

FIFA Football 2005

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Futbol dünyasının üvey evladı kendini sevdirmek için elinden geleni yapıyor.
Platformlar XBox
FIFA Football 2005
Merlin Puanı 78
Artılar Menajerlik sistemi. Grafikler ve müzikler gayet başarılı.
Eksiler Gerçeklikten uzak oynanabilirlik. Taktikleri oyuna yansıtmak neredeyse imkansız. Ezbere goller!

Bir zamanlar futbol denildi mi akla gelen tek isim olan FIFA, son dönemlerde eski günlerine dönebilmek için büyük çaba sarf ediyor. Yıllarca artan grafik seviyesi, başarılı animasyonları ile “Bundan daha iyi futbol oyunu olamaz” dedirten FIFA, uzun süre rakipsizliğinin verdiği avantajı kullanarak büyük ün ve sükse yaptı. Bunu kimse inkâr edemez. Ne var ki FIFA’nın, Pro Evolution Soccer çıktığından bu yana oldukça zor günler yaşadığı ve PES 2’nin piyasaya sürülmesi ile tabiri caiz ise üvey evlat muamelesi görmeye başladığı da bir gerçek. 2000 yılından bu yana FIFA’nın gelişimine göz atarsak grafiklere, gerçekçi forma tasarımlarına ve soundtrack’lere önem verildiğini ve EA’nın oyuncuları FIFA’nın bu özellikleri ile kendine çekmeye çalıştığını söyleyebiliriz. Peki bunda başarılı oldular mı? Satış rakamları gösteriyor ki gayet başarılılar. Ancak rakip oyun PES’in 3. versiyonu ile iyice çıtayı yükseltmesi FIFA çalışanlarını epeyce telaşlandırmış olacak ki; görsel zenginliğin pek para etmeyeceğini anladılar ve oyunun gerçekçi olması için çalışmaya başladılar. Başladılar diyorum çünkü henüz FIFA’da PES kadar gerçekçi bir oynayış yakalanabilmiş değil.

Tabi sürekli gelişim içinde olduğundan bahsettiğimiz EA’in Japon rakibi de armut topluyor değil. Onlar da sürekli oyunlarını geliştirmekte hatta 3. versiyonunu yayınladıkları PES serisi ile gayet yüksek bir grafik seviyesine ulaştıkları da bir gerçek. PES’in önümüzdeki günlerde çıkacak yeni oyunu ile zaten oldukça sağlam olan oyun iskeletine yapılacak bir iki makyajla fan sayısını çok daha fazla arttıracağına da kesin gözüyle bakılıyor.

4. hakem işaretini verdi, hakem düdüğü çaldı…

Her neyse gelelim biz oyunumuza. Her sene çıkması farz olan, EA Sports’un göz bebeği FIFA 2005 ile yeniden buluştuk. DVD’mizi konsolumuza taktık ve güzel müzikler eşliğinde oyun içi demomuzu izledik. Hemen yeni neler var diye merakımızdan ilk maçımızı açtık, oynamaya başladık ve “E hani bunda yeni ne var ki?” demekten kendimizi alıkoyamadık. Gerçekten de oyuna şöyle genel bir bakış attığımızda 2004’ten pek bir farkı olmadığını anlıyoruz. Özelikle de saha içi oynanışta.

Yeni neler var diye minik minik anlatmak gerekirse; bu sene EA çalışanlarının bize sunduğu ve oynanışı etkilemesini umdukları ilk değişiklik; “topla temas anı”. Artık oyuncularımız aralarında paslaşırken topu aldıkları anda aldatıcı hareketler yaparak rakiplerinden bir hamlede kurtulabiliyorlar. Gerçekten de oynanışı yakından ilgilendiren bu kabiliyet ile estetik hareketler sergileyebiliyor, rahatça adam eksiltip boş alan yaratabiliyoruz.

Gol atma konusunda pek bir yenilik göremediğimi söyleyebilirim. Hatta 2004’te nasıl gol atıyorsak aynı şekilde gol atmaya devam edebilirsiniz. Geçen seneki versiyonda en kolay gol atmanın yolu ceza sahası yayı üzerindeki oyuncuya pas atıp hiç bekletmeden kaleye şut çekmekti. Yine aynı teknikle goller atmak mümkün. FIFA 2004’ün en büyük yeniliğinden olan duran top taktikleri 2005’te biraz daha geliştirilmiş. PES’ten belki de daha iyi olan tek yanı bu diyebiliriz. Tıpkı geçen sene olduğu gibi korner ve faul atışlarında topu atacağımız yeri belirliyoruz. O noktadaki oyuncuların topsuz alanda itişip kakışmalarına ve mücadelelerine tanık oluyoruz. Artık kornerden orta yapıldığında topun düşeceği yeri iyi parselleyip doğru zamanlama ile yükselmek çok daha önemli. Aynı durum savunma yaparken de geçerli. Maç esnasında oyunu durdurup ana menüye gittiğimizde, maçın önemli anlarını da görebildiğimizi belirtelim. Gerçekten güzel bir ayrıntı.