Fatih Uzun Röportajı
Erdem Maşlak
3.06.2010 - 12:31
Biz sorduk o söyledi.
1. Öncelikle merhaba demek istiyorum. Bize ilk olarak kendinizi tanıtır
mısınız? Önceki çalışmalarınız ve önümüzdeki dönem içerisinde sizi
görebileceğimiz diğer çalışmalar nelerdir?
C: Merhaba Erdem. Ben Fatih Uzun. Yaklaşık 9 aydır amatör oyun yapımcılığı ile
uğraşıyorum. ITÜ Denizcilik Fakültesi son sınıf öğrencisiyim. Öncelikle
derslerden kalan boş zamanlarımda yapıyordum ama gelecekte profesyonel oyun
yapımcısı olmayı ciddi ciddi düşünmeye başladım. Şimdiye kadar 4 oyun yaptım.
Bunlar Rapstar, Rapstar 1.5, Secrets of Sultan Kanuni ve son olarak
oyunyapimi.org. Şimdi ise " Sevgilim Olurmusun ? " adında ticari bir oyun projem
var.
2. Sitemizde oyunyapimi.org adlı amatör oyununuzu ben incelemiştim. Gerek
kahramanları, gerekse de diyaloglarıyla kesinlikle ve gerçekten de çok eğlenceli
bir oyundu. Bize oyunun gelişiminden biraz söz edebilir misiniz? Aklınıza
nereden geldi bu tarz bir adventure oyunu yapma fikri? Ve oyun, gerek fikrin
doğuşu aşamasında, gerekse de yapım sürecinde ne kadar sürede tamamlandı?.
C: Evet gerçekten komik bir oyundu. Oyunun bu kadar komik olmasının bence en
önemli nedeni, amatör oyun yapımcılarının oyun yapımı aşamasında başına
gelenlerin, pişmiş tavuğun bile başına gelmeyecek kadar ilginç ve komik
olmasıydı. Ben de oyun içinde genellikle bu tema üzerinde durunca çok komik bir
oyun ortaya çıktı. Bu fikir ilk olarak aklıma Temmuz ayının başında gelmişti.
oyunyapimi.org sitesindeki diğer üyelerin başına gelenleri forumlarda paylaşması
ve bunun giderek artması, bende bu ilgilnç olayları bir oyun içinde toplama
isteği uyandırdı ve işe koyuldum. Öncelikle sitenin forumlarında böyle bir oyuna
başlayacağımı, herkesin kendi karakterini çizerek bana yardımcı olmasını
istedim. Oyun Eylül ayının başında tamamlandı ve oynayan herkes, özellikle oyun
içinde adı geçen kahramanlar oyunu çok komik buldular.
3. oyunyapimi.org’u AGS (Adventure Game Studio) programıyla yapmıştınız. Bu
program arabirimiyle kolay gibi görünse de aslında çok karmaşık bir yapıya
sahip. Yanılıyor muyum? Sanıyorum ki programı kullanarak herhangi bir oyun
yapmak isteyen kişilerin iyi derecede de bir programcılık bilgisi olması lazım.
Bize AGS hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Bir de AGS ile, en azından
oynanabilir bir oyun yapmak için insanın ne kadar çalışması lazımdır?
C: Evet, bütün oyunlarımı AGS motoruyla yaptım ve bir süre daha bu motora devam
etmeyi düşünüyorum. AGS, bence oyun yapabilmek için en kolay motordur ancak
yeterli seviyede ingilizce bilmek şartıyla. AGS ile adventure ve RPG türünde
oyunlar yapabilirsiniz. Oyun yapımına yeni başlayan birinin öncelikle AGS'ye bir
göz atmasını tavsiye ederim. Çünkü AGS'de bazı unsurlar otomatik olarak
hesaplanıyor ve sizi zaman kaybından kurtarıyor. Bunun bir dezavantajı da var.
Sizi bazı konularda kısıtlayabiliyor ve aklınızdan geçen yüksek kalitede bir
oyunu yapmakta zorlanıyorsunuz. Oyun yapımına yeni başlayan biri AGS ile 5 ay
uğraştıktan sonra oynanabilir kalitede oyunlar yapabilir, tabii iyi bir
grafikere sahipseniz.