ArtılarHem hastane hem de sosyal hayatı karıştırma fikri oldukça güzel, ayrıca karakterimizi giderek daha fazla geliştirebiliyoruz.
EksilerTıklama ve kontrol problemi çok can sıkıcı oluyor.
İyi bir eğitim sonrasında, görevimizi resmi olarak üstlenmek üzere hastanenin
kapısından giriş yapıyoruz. Oranın eski doktorları, yeni olmamızdan dolayı sivri
bakışlarını üzerimizde gezdiriyorlar. Kimisi kıllanıyor bizim orada
bulunmamızdan, bazıları da yakınlık göstermek ve o anda hissetmekte olduğumuz
yabancılığı üzerimizden almak için ne yapacaklarını düşünmekteler. Bizde
gerginlik diz boyu, hepyeni bir ortam, üstelik ilk doktorluk deneyimimiz
başlıyor. Sadece o da değil, artık oraya adım atmakta olan tüm hastaların hayatı
bizim elimizde olacak. Amacımız, hepsini sağlıklarına kavuşturmak ve böylece
işimizde daha da ilerlemek, ayrıca kendimizi geliştirmek de çok önemli. Hayatına
malolduğumuz her hasta, bize vicdan azabı, başarısızlık ve işten kovulma olarak
geri dönecektir. ER, sadece medikal değil, ayrıca sosyal bir simülasyon
Sağlık herşeyden önce gelir
Popüler oyunlardaki özellikleri barındırma furyasına ER (Bu arada uzun ismi
Emergency Room) de katılıyor. Tabii ki, esas amacımız hastaların hayatlarını
kurtarmak, bunu yaparken çeşitli medikal dallarda deneyim kazanarak level
atlamak ve böylece daha da değişik özelliklere sahip olmak. Ayrıca bunun dahası
da var. Hastaların sağlıkları ile ilgilenmenin yanında, kendimizi de sosyal ve
fiziksel yönden zinde tutmamız gerekiyor. Hastanede bulunan diğer doktorlar,
hemşireler ve güvenlik görevlileri gibi personelle iletişim kurmalıyız. Onlarla
kurduğumuz ilişkiler, ileride duygusal olarak da gelişebiliyor. Hatta, iyi
ilişkide olduğumuz doktorlardan, hastalar konusunda yardım da alabiliyoruz.
Bunun yanında hijyen, enerji ve moral gibi kendimize ait özellikler ile de
ilgilenmemiz gerekiyor. Hepsine az sonra daha ayrıntılı olarak değineceğiz.
Açılıştan sonra ilk işimiz bir doktor yaratmak. İsmini ve fiziksel özelliklerini
belirledikten sonra en önemli kısım, ilk başta dağıtacağımız ve oyunda hasta
tedavi ettikçe dahasını da kazanacağımız yetenek puanları. İlk başta,
Intelligence, Constitution, Dexterity ve Charm özelliklerimiz bulunuyor. Bunlar,
oyun içerisinde somut olarak değil de teknik açıdan karşımıza çıkacaklar. Akıl
seviyesini arttırdığımızda, hastalara yapacağımız müdahalelerde daha başarılı
sonuçlar alacağız. Dexterity ve Constituion, enerji ve insanlarla olan
dialoglarımızı dengeleyen iki özellik. Charm ise, sosyal ilişkilerde insanların
ilgisini daha rahat çekmemizi sağlayan öğe. Oyun içinde kazanıp dağıtacağımız
yetenek puanları ise, medikal özelliklerle ilgili. Nöroloji, kardioloji,
cerrahi, petriatri gibi konularda gelişerek yetenek puanları dağıtacağız.
Böylece her konuda uzman haline gelmeye çalışacağız.
Bu kısmı hallettikten sonra ister tutorial oynayarak, istersek direkt olarak
oyuna başlayabiliyoruz. Size tavsiyem, her zaman olduğu gibi burada da tutorial
oynamanız. Böylece, en kritik noktalar ve oynanış hakkında önemli ölçüde bilgi
sahibi olabiliyorsunuz. Oyuna geçtiğimizde, kamera açısının Sims serisine
benzerlik gösterdiğini anlamamız zor olmuyor. Grafikler 3 boyutlu ancak çok da
detaylı sayılmazlar. Kamerayı, mouse’u ekranın köşelerine getirerek istediğimiz
şekilde döndürebiliyor, scroll ile zoom in ya da out yapabiliyoruz.
Karakterimizin gitmesini istediğimiz yerlere tıklamak yeterli oluyor, ancak bu
konuda oynadıkça problemler yaşayabileceğinizi söyleyebilirim. Bazen,
tıkladığımız objeler, kısımlar ya da insanlar algılanamayabiliyor ve tekrar
tekrar tıklamamız gerekebiliyor. Bu gibi durumlar çok sık yaşandığından, sinir
bozucu bir hal alabiliyor. Ekranın alt kısmında mini haritamız var. Hastenemiz
aslen 2 katlı, bu mini haritadan seçerek istediğimiz odaya adamımzın gitmesini
sağlayabiliyoruz. Mini haritanın bir de beds kısmı var. Burası da, hastanedeki
yatakları ve burada yatmakta olan hastaları gösteriyor. Bu kısma sık sık
başvuracağınızdan ve uygulamalı olarak da kullanmanız gerektiğinden emin
olabilirsiniz.