GameX, 2012 yılında türk dijital oyun sanayisini uluslarası arenaya taşıyor!
Rönesans Fuarcılık tarafından CompeX adıyla 31 yıldır bilişim ve teknoloji dünyasının en önemli fuarları arasında yerini alan ve sonrasında Dijital Eğlence Oyun Konferansı ve Fuarı’na dönüşen “GameX” 2012 yılında Türk oyun pazarını uluslararası boyuta taşıyor. Dijital oyun tutkunlarının buluşma noktalarından biri haline gelen ve 2011 yılında düzenlendiği 4 günde 120 bin oyun severi ağırlayan GameX Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı, 4-7 Ekim 2012 tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Fuar Merkezi’nde, TÜDOF Türkiye Dijital Oyun Federasyonu’nun katkıları ile “GameX Uluslararası Dijital Eğlence, Oyun Konferansı ve Fuarı” olarak düzenlenecek. Bu yılki GameX’te düzenlenecek konferans tüm dünyadaki dijital oyun sektörünün temsilcilerini de biraraya getirecek. GameX, Türkiye’nin ve bölgenin oyun sanayisinin oluşturulması ve geliştirilmesi yolunda öncü misyon ve vizyon hedefi de koymuş durumda.
Dijital Oyun Sanayisinin TemsilcileriGameX’te Buluşacak Büyük yeniliklerin yaşanacağı GameX 2012 Uluslararası Dijital Eğlence, Oyun Konferansı ve Fuarı Türk Oyun şirketlerinin dünyaya açılmasını sağlayacak bir platform sunmaya da hazırlanıyor. GameX 2012, global oyun şirketlerinin, Türkiye’deki oyun şirketleri ile buluşmasını sağlarken, katılımcılarına, kendilerini ve hizmetlerini tanıtma, uluslararası networkten faydalanma, karşılıklı görüş alışverişinde bulunma, girişimlerini uluslararası pazara açma ve yatırım olanağı sağlama açısından da büyük önem taşıyacak. Uluslararası dev teknoloji, bilgisayar ve online oyun firmalarının yer alacağı GameX, hızla büyüyen oyun dünyasında sadece Türkiye’nin değil, bölgenin uluslararası dijital oyun konferansı ve fuarı olarak yerini almaya hazırlanıyor.
“GameX Uluslararası Dijital Eğlence, Oyun Konferansı ve Fuarı”nda oyun şirketlerinin, geliştiricilerin düzenlediği panellerin yanı sıra teknoloji firmaların gerçekleştirdikleri yenilikleri duyuracakları sunumlar da yer alacak. Konferans ile; küresel oyun şirketleri, geliştiricileri ve uzmanları, iş ortakları ve şirketleri ile gelecek vaat eden İstanbul merkezli bir platform oluşturulması da planlanıyor.
Türk dijital oyun sanayisini dünyadaki başarılı örnekleriyle buluşturmanın, katılımcıları stratejik iş ortaklıklarına teşvik etmenin ve ulusal şirketlerin önündeki potansiyeli açığa çıkarmanın önemine değinen Rönesans Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı H. İsmet Göksel “GameX teknolojiyi ve yenilikleri takip eden geniş kitleler için bir ilgi odağı, tüm ürün ve hizmetlerin tanıtıldığı bir üst platform olarak konumlandırılmalıdır” dedi. Göksel büyük yeniliklerin yaşanacağı GameX 2012 ile ilgili şunları söyledi:
“Teknoloji sektörünün en önemli kilometre taşı olan GameX, şehir merkezinde geçen sene 120.000’i aşkın, kültür ve gelir seviyesi yüksek, her yaştan çok geniş bir ziyaretçi profili ile buluşmuştur. Bu yıl da futbol ve eğlence dünyasından ünlü isimlerinin yıldızların katılımı ile GameX, 4 gün boyunca sürecek yarışmalar, ödüllü turnuvalar ve çeşitli etkinliklerle tam bir şova dönüşecektir. Ayrıca bu sene Türkiye Dijital Oyun Federasyonu’nun katkılarıyla uluslararası konuma geçen GameX’in ilk gününde düzenleyeceğimiz Dijital Oyun Konferansı sektörün önünü açacaktır. Dijital oyun sektörünün kalbinin 4-7 Ekim 2012 tarihleri arasında İstanbul’da atacağını söylemek en doğru yaklaşım olacaktır.”