1/6

Dead Space 2

Erman Demirci 3.06.2010 - 12:31
Daha sapkın bir beyin, daha çarpık bir evrene karşı
Devam oyunlarından ağzım yeterince yandı. Hele ki eğer beklediğim oyun türünde az yapım varsa, hepten dibe vuruyorum. Alternatifin olmayışı kimi zaman zorunlu beklentilere soktu, kimi zaman ise çevreden aldığım duyumlar üzerine erteledim bazı oyunların yeni serilerini. Silent Hill iyiydi gerçekten, ama Resident Evil pek sarmadı zihnimi. Uzun süre bekledim böyle oyunlara bir alternatif gelmesini ve işte karşımızda bu kulvarın son yıllardaki taze kanı; tekrardan aramıza hoşgeldin Dead Space serisi.

Nerden geldin, nereye gidiyorsun ey yolcu

Öncelikle ilk oyunu biraz hatırlayalım. Sene 2600+. Dünya, kaynak olarak tükenmiş durumda ve insanlığın nesli yok olma sınırında. "Planetcracker" denen devasa uzay gemileriyle arayışa çıkan insanoğlu, sömürülecek her kaynağa konuyor ve gezegenleri kuruta kuruta çekirge sürüsü gibi dağılıyor. Ishimura, bu gemilerin ilk göz ağrısı ve 60 senedir sorunsuzca ve saygı uyandıran bir şekilde görevini yerine getirmesiyle ünlü. Aegis7 gezegenindeki rutin görevine devam ettiği sırada bulunan yabancı bir organik, keşif amacıyla gemiye alınıyor ve mürettebatın bu organiğin sıradışı etkisine maruz kalmasıyla birlikte uzay gemisinde önüne geçilemeyen bir salgın başlıyor. 1300 kişilik ekip ya ölüyor ya da Necromorph dediğimiz zombivari et yığınlarına dönüşüyor. Ishimura'nın yardım çağrısına karşılık veren kurtarma ekibinin mühendisi olan Isaac Clarke ise gemiye böylece giriyor ve ilk oyun burada başlıyor.

Dead Space 2


Dead Space 2 (DS2), ilk oyundan 3 yıl sonrasını konu alıyor. Zavallı Isaac, Satürn'ün uydusu (çengel bulmaca sorusu) Titan'dan arta kalanlar üzerine kurulmuş Sprawl adındaki uzay istasyonuna varıyor ve en sonunda huzura ereceğini düşünüyor. Sprawl'un bünyesinde barındırdığı sivil şehirde ise yok yok. Okul, hastane, banka gibi öğeleriyle benzerini aratmayan Sprawl'un büyüklüğü hakkında kesin bir bilgi olmamasıyla birlikte, Isaac'ın savaştığı videodaki tramvay akla geliyor. Eh, ulaşım aracı olarak tren kullanıldığı düşünülürse belli bir büyüklükte olacağı şüphesiz. DS2'deki olaylar için zemin niteliğinde olacak Sprawl, Dead Space: Extraction'daki Lexine Gabe ve Nathan'ın da Ishimura'dan kaçtıktan sonra çizdiği rotanın varış noktası olacak.