1/3

Champions Online'ın bilinmeyenleri

Başar Özcan 3.06.2010 - 12:31
Efsane yapımcı Bill Roper ile yeni projesi hakkında konuştuk
Diablo, Warcraft ve Starcraft’ın yapımında yer alan, oyun dünyasının usta isimlerinden Bill Roper ile Champions Online hakkında konuştuk. 2009’un üçüncü çeyreğinde raflarda yer alacak olan MMORPG’de, kendi kahramanlarımızı yaratacağız.

Champions Online'ın bilinmeyenleri
Merlin: Neden sadece PC ve X360 platformları? Oyuncular birlikte bu iki platform üzerinden tek bir server’da oynayabilecekler mi? Yakında Champions Online PS3 için de piyasaya sürülebilir mi?

Bill Roper: Yapım içerisinde kontrollere çok önem verdik. Oyunun en iyi kontrollerle oynanabilmesi için en verimli platformun PC olmasını kararlaştırdık. Konsollara çıkarmamız ise X360 üzerinden oldu. Bu ekipce kararlaştırdığımız bir şey. Aynı server üzerinden iki platformun oyuncularının oynamasına gelince, bu şimdilik mümkün olmayan bir gelişme. Ancak güzel bir fikir, gerçekleşmesi imkansız değil. Yapımın PS3 için de çıkarılması konusunda hâlâ bazı çalışmalarımız sürüyor. Bizim amacımız, farklı kitlelerde farklı oyunculara erişebilmek.

Merlin: Karakterlerimizin silah kullanabileceğini ve istenirse bu silahların başka oyunculara gösterilmeyeceğini duyduk? Bu özellik sunulacak mı? Ayrıca silahlarda ne gibi özellikler olacak, savaşlara katkısı nasıl olacak?

Bill Roper: Silahlar yapımdaki en iddialı olduğumuz noktalardan bir tanesi. Söz konusu silahlar, sınıflar ile çeşitlilik gösterecek. Klasik MMO türlerinde olduğu gibi oyuncular silahlarını geliştirebilecek. Her sınıfın kendine has silahları olmayacak. Her sınıf tüm silahları eline alabilecek. Ancak dile getirebileceğimiz bir unsur var ki, bu da yapımda oldukça önemli bir kısım. Silahlar sınıfların özelliklerine göre kullanım kabiliyeti gösterebilecek. Oyuncuların elindeki silahlar doğrudan savaşı etkileyebilecek. Oyuncuların dikkatle seçmeleri gereken silahlar bazen çok önemli bir konu olabiliyor. Zira karakterin türüne uymayan silahlar kullanıcılara zorluk çıkaracak.

Merlin: Karakter yaratımında ne gibi özellikler sunulacak, karakterlerimiz birbirinden ne kadar farklı olabilecek?

Bill Roper: Öncelikle sınıflardan bahsetmek gerekirse, City of Heroes ve Villians olarak ikiye ayrılmış türden bahsedebiliriz. Oyuncu kostümleri ve surat modellemeleri farklılık gösterecek. Kostümler konusunda çok iddialıyız. Birbirinden farklı, renkli, karakterlere uygun kostümler hemen gözünüze çarpacak. Özellikle kostümler ve surat ifadeleri hakkında söylemek istediğimiz bir şey var. Bunlar karakterlerin kişiliklerini oldukça yansıtacak.

Karakter oluşturma ekranında seçilen sınıftan sonra temel özellikler dağıtılacak. Oyun boyunca yapacağınız eylem sonucu, kazandığınız yetenek puanları ile gizli bazı özellikler açılacak. Oyuncular bu özellikleri açtıkça diğerlerinden daha farklı bir karakter ortaya koymuş olacak. Mesela bunlardan bir tanesi “süper atlama”. Bu özellik karakterinize çok daha yükseğe atlaması için bir takım özellikler kazandıracak. Biz, yapımda direkt karakter gelişimine değil, daha çok bu gizli özellikleri açmaya yönelik bir oyun geliştirdik. Oyuncular bunlara erişmek isteyecek ama bu zor olacak.