Türk oyun sektöründe kıpırdanmaların artmaya başladığı şu dönemlerde,
Çanakkale Destanı’nı ekrana yansıtmayı hedefleyen Boğaz Harbi karşımıza çıktı.
İlk ciddi Türk FPS’si olacak Boğaz Harbi hakkında merak ettiklerimizi gidermek
için yapımcılarla görüştük.
1) Öncelikle bize kendiniz ve ekibinizden bahsedebilir misiniz?
Ekibimiz, Süleyman Demirel Üniversitesinden 2009 yılında mezun olan 7 kişiden
oluşmakta. Üniversite hayatı boyunca yediğimizin içtiğimizin ayrı gitmediği 5
kişi ile yola başladık, daha sonra aramıza Güzel Sanatlar Grafik Bölümünden bir
arkadaşımız katıldı. En sonunda da Ankara'da çalışmaya başladığımızda aslında
bizim grupta olan ve daha sonra öğrenci değişimi için Belçika'ya giden bir
arkadaşımız aramıza katıldı ve ekip bu günkü halini aldı. Ekipte 6 kişi
Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği ve 1 kişi de Güzel Sanatlar Grafik mezunu
olmak üzere 7 kişi görev almaktadır. Ali Murat Sümen ve İlhan Yılmaz Karakter
Modelleme ve Animasyon ekibinde, Ömer Emre Özen ve Kadir Duygulu Modelleme ve
Harita Tasarımı ekibinde, Berkan Uslu ve Hasan Alpay Yaşın Yazılım ekibinde ve
Burak Çavundurluoğlu da Grafik Tasarım ve İllüstrasyon ekibinde görev
almaktadır. Ayrıca ekibimizde fiili olarak çalışmayan ancak bizlere büyük
yardımları dokunan ve oyunun çıkmasında büyük emekleri olan arkadaşlarımız da
var. Forum yönetimi yapan ve beta test ekibinin başında olan çok değerli
arkadaşımız Bahadır Yazıcı bu isimlerden bir tanesi, kendisi şu anda Süleyman
Demirel Üniversitesinde eğitimine devam ediyor ve aynı zamanda da oyunumuza emek
veriyor. Bir de oyun müziklerimizi yapan değerli arkadaşımız Deniz Serttürk (
Dnz Müzik Prodüksiyon) var ki oda tek başına tüm oyun müziklerimiz, seslendirme
kayıtlarımız ve ses efektlerimizle uğraşarak ekibimize büyük katkıda bulunuyor.
Onlara ne kadar teşekkür etsek azdır, ancak buradan bir kez daha teşekkür etmek
istiyoruz.
2) "Boğaz Harbi" oyununu yapma fikri nasıl doğdu?
Bu zaten sürekli aklımızda olan bir olguydu. Çanakkale zaferinin dünya üzerinde
daha çok duyulmasını istiyorduk ve bunu kendi bilgi birikimizle, ancak bu yolla
yapabileceğimize karar verdik. Daha sonra da bu konuda hiç de haksız
olmadığımızı gördük. Üniversitenin 3. sınıfının sonlarına geldiğimizde ise,
TUBİTAK 2209 kodlu proje başvurusu için bir çalışma seçmemiz gerektiğini
öğrendik ve daha önceden de hayalini kurduğumuz Çanakkale Savaşı oyunu için
kolları sıvadık. Akademik Danışmanımız Yard. Doç. Dr. Ecir Uğur Küçüksille
sayesinde bir formül bulundu ve projeye başladık. Kendisi yalnız en başında
değil, projenin tüm evrelerinde bizlere desteğini esirgemedi ve her zaman
yanımızda oldu. Ona da buradan sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.