• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Bundan böyle video oyunlarda hikaye modu görmek istemiyorum Yorumları - (109) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 29.06.2025 02:59
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 21:40
Aslında oyunlar 7. Sanat sinemadan sonra 8. sanat olmaya o kadar yaklaştı ki, daha özgür ve interaktif olabilmesi sayesinde hikayeler ve kurgular yer yer sinemanın da ötesine geçmeye başladı.
inşallh bu kez ticari kaygılar sanata karşı kaybeder de şu online rekabet modları eğlencelik olmaya dvm edr
Yanıtla
yns01
yns01 3.06.2018 11:25
Kesinlikle haklısın.. oyunlar (elbette ki hepsi değil) sanat eseri olabilecek kadar gelişti.. bir rdr finalinde gözümden yaş gelmedi desem ya da last of us’da ellie’yi hastanede kurtarmaya çalışırken sanki kavuşamazsam çok sevdiğim bir insan ölecekmiş gibi hissetmedim desem, hellblade’de shenua’nın psikolojisini hissedip “ulan acaba kafayı mı yiyorum ben” diye düşünmedim desem yalan olur.. ve bana bu hissiyatı veren film sayısı 1 elin parmaklarını geçmez..
Kalan Karakter: 300 Gönder
yns01
yns01 3.06.2018 11:05
Aynen öyle dilinize sağlık.. çevrimiçi oyunları (futbol hariç) hiç sevmeyen ve oynamayan ihtiyar oyuncjlardan biri olarak söylediklerinize harfiyen katılıyorum..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.06.2018 03:20
Hikaye oyunlarının hep var olacağına inanıyorum ve oyuncu kitlesinin rekabetçi olarak hareket ettiğinde daha kolay para harcayabiliyor olmasından da rahatsız oluyorum. Sayısal olarak kesin sonuç veremem ama benim gözümde hikaye oyunları azalmadı sadece pastanın diğer dilimleri büyüdü gibi görünüyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.06.2018 02:21
Oyun içinde yaşayabildiğin bir Roman olursa eser olur.Yoksa sadece oyun olur.Bu boş vaktinde tiyatro yada sinemaya gitmek mi istersin yoksa Monopoly oynamak mı istersin durumu gibi bir şey.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2018 05:29
Tamam ironu ama evet ben burada yazılanlar gibi düşünenlerdenim :) Gerçekten.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2018 23:11
İşin kötüsü burada yazılanlar gibi düşünenler gerçekten var.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 12:29
Rekabetci oyunlara yeteneği olmayanlar ağlasın oyun oyun için vardır egonu tatmin edersin hırslanırsın küfür edersin kazanırsın yada kaybedersin, 50 dk uzamış bir turnuva maçın da heyecan ve korkudan kolunun titremesine hakim olamassın ama siz bunları anlayamazsınız maalesef, gamer olma e-sporcu ol
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2018 23:09
düşündüren oyunlar egonu yok eder ama düşündürmeyen oyunlar aciz egonu tatmin eder. E-sporcu olmaya devam et.
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 20:13
E sporcu seni dayın mı doğurdu?
bortozol
bortozol 27.05.2018 14:01
olm lan ergen tam bi ergensin sen . anca sanalda küfür eder kazanir , ve gercek hayatta duyacaklar " git çay söyle " , " tooleti temizle" olur . cafelerde sürtmeye devam yazik bebe .
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 09:32
bu nedenle xboxın izlediği yol çok çok daha iyi. Adamlar ps4 gibi(her ne kadar muhteşem bir baş yapıt olsa da) 20 saatlik god of war yerine.Coop üzerine yoğunlaşıyorlar. Çünkü gelecek orda. Yeni nesil oyuncular hikayeyi takmıyor. Gta ya bakın mükemmel bir hikayesi olsa da gta online dır oyunu satan
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2018 23:07
Sadece Gta 4'ün mükemmel bir hikayesi vardı, geri kalanlar çöp. Vice City zaten bildiğin Scarface parodisiydi.
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 23:11
Gta'nın mukemmel bir hiayesi var oyle mi? Hmm...
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 14:06
Kitap okumayan boş nesilin istediği oyun kültürü bu ne yazık ki. Aşağıda da gördüğünüz üzere adam rekabetten bahsediyor, ancak cehaleti sayesinde bu gün övdüğü şeyin yarın başına bela olacağının farkında değil. Ne diyelim umarım kitap okur, hikayelerle tanışırsınız bir gün.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2018 23:06
17:29 kitap okumayarak bir yere gelmek sadece Türkiye'de olur.
Spider_hip
Spider_hip 29.05.2018 11:42
Aynen kitap okumanın kattığı çok şey var. Gerçekten diğerlerinden 1-2 adım öne geçiriyor, anlama, düşünme, anlatma yeteneklerini ciddi arttırıyor.
Etlisomon
Etlisomon 28.05.2018 10:48
Evet, güzel bir itiraf olmuş. Kitap okumayan cahildir. Bunun da savunulacak hiçbir yanı yoktur.
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 22:34
Yalnız sadece kitap okuyarak zaten bir neslin %90 - 95 nin önüne rahatlıkla geçebiliyorsun.
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 21:14
17:29 adam ne diyor sen ne diyorsun, kitap oku biraz belki okuduğunu anlamayıda öğrenmiş olursun.Evet kitaptan alabileceğin derinlikte ve detayda bir hikayeyi veya bilgiyi alabileceğin başka bir kaynak yok.Ama ne gerek var detaya, derinliğe değil mi 30 saniyelik videolar ile herşeyi öğreniyorsunuz.
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 17:29
Tebrik ederim kitap okuduğun için bütün bir nesilden daha dolu ve daha harikasın. Sadece kitap okuyarak dolu olunduğunu kanıtladığın için çok mutlu ettin hepimizi. Kitap okumayan herkesin cahil olduğu bu dünyada senin gibileri tahtlara koymalıyız, tüm hikayeler kitaplarda çünkü.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2018 14:27
Rekabetide hikayeyide severim. Modern Warfare serisi mükemmel bir örnektir benim için. Hem hikaye olarak, hem çevrimiçi ve rekabet olarak 10 numara oyun serisi. Devil May Cry serisi mükemmel hikayesi için alır oynarım ve beşincisi çıktığında direk alacağım. Overwatch ise online mükemmel bir oyun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2018 13:08
GTA'yı hikaye modu olmadan düşünebilir misin? Ya da Counter-Strike'ta karakterlerin hayat hikayesini anlatan bir hikaye? Durum oyuna ve tarza göre değişir. Sen görmek istemeyebilirsin ama ben Assassin's Creed, GTA oynuyorsam hikayesi içindir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
seffafbonus
seffafbonus 30.05.2018 10:31
Hikaye modu için alınan oyun var multiplayer modu için alınan oyun var yine siz elma ile armutu karıştırıyorsunuz. Oyun yaparken Hata yapan firmalar batar siz meraklanmayın
Bioshock u kim multisi için alıyor
Counter strike i kim hikayesi için alıyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2018 21:25
Mükemmel, yüreğine sağlık.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2018 15:41
Arz talep meselesi. Nasıl ki multiplayer ağırlıklı oyunların singleplayer modları azaldı aynı şekilde hikaye tabanlı oyunlar özelikle konsollarda ilgi çekici haldeler. Kendi şahsi fikrim her oyunun kendine özgü yapısı ve kitlesi vardır. Tek bir tür yerine yenilikler herzaman ilgi çekici haldedir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2018 12:59
Cahil nesil, okumaya üşenip headshot yapmak kolayına geliyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 28.05.2018 18:25
Olum adam ironi yapıyor lan anlayamadınız mı? Sondaki notunda ironi yaptığını açıklıyor aynı zamanda.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
rebitek
rebitek 28.05.2018 14:05
Rekabetçi oyunlara çok zaman ayıramıyorum çünkü çalışıyorum, rekabetçi oyunlar ustalaşabilmek için zaman istiyor birde üstüne loot box lar gelince içinden çıkılmaz bir hal aldı. Bu yüzden genel tercihim single player oyunlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 28.05.2018 10:31
Yaşadığınız şehirden ayrılıp kendinize vakit ayırmanızı öneriyorum.Zira yaşadığınız yaşamın bastırılmış öfkesini makale aracılığı ile attığınız kanısına vardım.
Son ve ciddi önerim dinlediğiniz müziklerin frekansına bakmanız(528) vs.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 23:52
Çok güzel yazı elinize saglık
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 23:02
Şu cesareti oyun sitelerinden o kadar uzun zamandır bekliyorum ki... Her yerinizden opuyorum diyorum adamsınız diyorum. Kesinlikle müthiş ozetlemişsiniz cok sıkıldım "oyuncu"ların şu halinden.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 21:33
En sondaki notu yazmayaydın iyiydi. İnsan olan yazının ne demek istediğini anlamıştır zaten.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 21:32
oyun oynamak baştan boş iştir zaten. günlük saatlerini rekabetçi oynayanlar daha fazla boş işlerle uğraşıyor, biz hikayeli oyunlarla sanatsal işler yapıyoruz bilmem ne diye hava atmayın. rekabetçi online oyun oynayan adam, diğerinden daha az vakit geçiriyorsa eğer oyun başında, bence daha iyidir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 23:09
Tercih meselesi. Hikayesi veya rekabeti için. Bu bir tercih. Türler arası farklılıklar her zaman olacak ve insanlar kaliteli yapımlara hak ettikleri değeri çoğunlukla veriyor. Oyunların hikaye veya rekabet ağırlıklı olmasını dilemekse anlamsız. Farklılık ihtiyaçtır ve giderildikçe anlam kazanır.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 21:00
Gerçekten de kaliteli yapımlar her zaman diğerlerinden ayrılıyor zamanla. Yani "gamer" olmak için hikaye veya rekabet içeriklerinden birini takım tutar gibi tutmak manasız. Sonuçta ağır alt metinler barındıran bir oyun güzel de olabilir olmayabilir de. Olay eserin bize neyi nasıl verdiği aslında...
Manhunt Two
Manhunt Two 27.05.2018 13:42
En doğru yorum.İkiside olmalı ben şahsen ikisininde iyilerini oynuyorum.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 20:14
Dedektiflik oyununu hikayesiZ mi oynayacaksın mesela? O zaman atari oynayın
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 20:12
O zaman o oyunları oynama. Kimisi menejerlik oynamak ister kimisi fifa, kimisi de onun story modunu. Tercihler var ortada. Oynamak zorunda mısın? Değilsin. Neyin laf kalabalığı bu?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 13:26
Yazılanları okuduktan sonra sanki küçük bir çocuk tarafından yazılmıs sırf kendi görüsü verilmis büyük resme bakılması gerekirken o resimde bir noktada takılı kalmıs gibi geldi bana bir konuya deginiyorsanız genele göre bakmalısınız sadece kişisel görüsler yeterli olmaz yazınızı bastan savma buldum.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 19:07
adam olana her zaman adam gibi cevap veririz merak etme sen orda makaleyi yazanla alay et yok küçük çocuk yazmış gibiymiş yok bir noktaya takılmış takıntılı zihinsel engelli iması yapmalar falan terbiyeden bahsedenler harbiden en büyük terbiyesizlermiş ayrıca makalede doğruları yazması neden zoruna
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 21:15
Ne alakası var sen moba seviyorsun diye herkesde sevmek zorunda mı elestiremiyicez demi arkadas ayrıca terbiyeni takın adam gibi cevap ver basit insanlar anca hakaret eder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 18:21
genel aptalsa peki çiftlik bank olayında da senin kafanda bir sürü sığır vardı ve dolandırıldılar gerçekleri yazmış adam makalede online oyunlara kendini kaptıran günde 15 saat harcayan gençleri uyarmış bundan güzel ne yazabilirdi
Kalan Karakter: 300 Gönder
ozan86
ozan86 27.05.2018 16:41
Karşı görüşü irrite etmek amacı ile yazılsaydı güzel yazı olurdu.
Online oynayanların bu kadar sığ düşündüğünü de sanmıyorum. Ne yani Hepsini Vur filmi Matrix'den güzel mi ? Matrix'in felsefesi umurlarında değil mi ? Sadece aksiyon sahneleri mi zevk verdi ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
bortozol
bortozol 27.05.2018 14:03
furkanin yazilarini cok sevmem genelde . ama bu yazi cuk oturmuş , on numara olmuş . yigidi öldür hakkini yeme . güzel yazi olmuş .
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 12:51
Korkarak okudum ama sondaki ironi ibaresini görünce iyi yemlendiğimin farkına vardım. Takdir ettim doğrusu ??
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 12:12
Güzel bir noktaya değinmişsiniz oyunculukla bağımlılık arasındaki farkı anlatmışsınız singleplayer takılan adam rahattır zevkine oynar multi oynayan adamlar genelde bağımlı ve köledir rekabetin hırs ve sinir harbinin esiri olmuştur saatlerini günlerini hatta yıllarını verir ama kurtulamaz,saygılar:)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Manhunt Two
Manhunt Two 27.05.2018 11:48
Efsane bir yazı olmuş uzun zamandır burada bu kadar eğlenmemiştim :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 10:33
Bu online müptelalari yüzünden rockstar yeni gta yapmiyor. Niye yapsinki, hala online uzerinden dunya para kazaniyorlar. Gta gibi tamamen hikaye odaklı bir oyunun tabutunada çiviyi çakmış oldular
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 09:35
Her ikisi de olabilir mesela GTA oyunu hikaye olarak hiç bitirmeyip şehri sürekli hile yazıp dağıtan dolu resimdeki gibi çocuk var. Sonuç olarak hikaye olan ve açık dünya oyunları farklı modlarla farklı olarak oynanıyor ve çocuklar her şekil mutlu oluyor. Gerçek bir oyuncu için hikaye önemlidir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 09:12
Ya tam diyodum insallah ironidir diye sondki notu gorunce bi rahatlama geldi :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 08:25
Wow u so wake
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
utrasah
utrasah 27.05.2018 04:18
hikaye oyunun kimliğidir. hikayesiz oyun olmaz hele hele oyun konsollarının geliştşği bir dönemde
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
tycho
tycho 27.05.2018 00:47
Sondaki notu koymasaydın da yorumları okuyup eğlenseydik. Notu görene kadar ironi olduğunu anlamayanlar var daha :)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 02:28
Hahaha ama yazar ironiyi fazla kacirmis Iq seviyesi 30 olan cs go oyunculari halen olayi kavrayamadi nihahahaha
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 02:00
bu yazıyı yazanın değerini iyi bilin haçen
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Flipflop
Flipflop 27.05.2018 00:45
Çok başarılı bir yazı, hikaye önemlidir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 20:12
Bu nasil mantik kendi adina konus
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 00:28
Seni dayın mı doğurdu?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 00:27
"Erkek adam hikayeli oyun oynar."
-Bir Çin atasözü
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2018 00:24
Helal olsun boyle hiciv ve zeka dolu yazıları gormek isteriz, umarım devamı gelir. Yazıda bahsedilen insanlar da piyasanın icinde virüs gibi artış göstermeye devam etmezler umarım. Red dead serisinin dahi battle royal oyun modu yaptığı bir donemden gecerken gitgide eski günleri özlüyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
HevSuit
HevSuit 26.05.2018 23:01
Hikaye olmalı ama bunu gözümüzün içine sokmamalı.kenarda köşede kapalı bir sandıkta durmalı o sandığı açıp hikayenin felsefi derinliğini keşfetmek ve fantezisini yaşamak bize kalmalı.özellikle Half Life ve Doom bunun en klasik örnekleridir.zaten doom başlı başına oyuncunun ihtiyaçları nedir sorusuna en güzel yanıtı veren oyunlardandır.şahsen karakter derinliği olmayan,hikayeden yoksun kupkuru rank sistemine dayalı oyunlardan pek hazetmiyorum ve oynarsamda bir noktadan sonra bayıyor çünkü tek amacın daha iyi oynamak başka derdin yok..bence günümüz oyun anlayışında yapımcıların moba,battle royal,fps veya hangi türde olursa olsun online platformda oldschooll oyuncuları kaybetmemek ve kaliteyi arttırmak adına sağlam fantezi örgüsüne sahip karakter derinliği yüksek ciddi lore unsurları ekleyerek oyun yapmaları gerekiyor..yoksa amerikan korku filmi sektörüne dönecek bu iş..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
HevSuit
HevSuit 26.05.2018 22:37
Hikaye olmalı ama bunu gözümüzün içine sokmamalı..Half Life,Doom gibi fps'ler bunun en klasik örnekleridir.özellikle doom oyuncunun ihtiyaçlarını anlama konusunda eşsizdir.hikaye yok mu peki ? Tabiki var ama kenarda köşede kapalı bir sandıkta duruyor.onu ortaya çıkarıp fantezisine kapılmam sizin elinizde
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 22:25
bu bir bakış açısı fakat oyunlar bence gerçeklerden uzak olmalı hayattan uzaklaşıp soluk almak ve yaşıyorken tadamadığım hissi tatmak için oynuyorum ve yenilmeyi hazmedemiyorum sizinde söylediğiniz gibi insanlar saatlerini veriyor bu gibi işler için ihmalkar oluyor tanıdıklarına ve bu iyi değil
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 21:49
O zaman ne anladım ben oyundan oyunu oyun yapan hikayedir
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 21:16
Steam dolmus hıkayelı oyunlarla oynamıyoruz demi. arkadaşlarına bakıyorsun hep rekabetci seni çekmeye çalısıyor fakat sınır olmalı arada çerezlik atılır güzel ama. sonu bitmeyen oyunlardan sıkıldım yeni etkinlik yeni hero kampanya diye!!!. Hikayeli oyunlar daha çok cıkmalı heygidi eskiler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Sandora
Sandora 26.05.2018 21:14
Güzel yazı olmuş keyifle okudum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 21:12
Super yazı olmuş beraber oyun oynadığım bir arkadaşımı pupg ye kaptırdım yazık birdah dönemedi, Black Desert On. Almıştım biraz hikayede ilerledim sonra anladımki buda Diabloda da oldugu gibi 10000...... Lvl de gelsen birşey değişmiyor. Zamana yazık oynamdım hikayelı oyunlarım var mis.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 20:50
Senaryolu oyunlar ölmez en fazla yeni standartlara fiyatlandırmaya gidilir(grafik kalitesinin düşmesi, fiyat artışı vs) bir şekilde ayakta kalır, belli kriz dönemi olsa bile bu en fazla birkaç yıllık bir oyun durgunluğuna neden olur.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 20:34
.....hikaye olacak ama ama sonuçta oynadığımız şey bir oyun ve bize güze bir gameplay sunulması lazım her şeyden önce. Benim şahsi fikrim son dönemlerde buna en güzel örnek Doom du.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 20:33
Eline sağlık güzel bir yazı olmuş. Bana kalırsa bu gidişle eninde sonunda online oyun çılgınlığı da ellerinde patlayabilir ama nasıl ve ne zaman bilemem. Single oyunların geri düşmesindeki sebeplerden birisi de bence gameplay den çok hikayeye aşırı özenilmesi. Single player oyunlarda tabiki ....
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 13:12
İyi hikaye roman yazarlarından çıkar, bugün birçok holywood filmi bile romanlardan uyarlanır. Dikkat edin the witcher ve metro serileri de kitaplardan uyarlanmıştır.Şunu da ekleyeyim, oyun studyoları yardım almadan iyi hikaye çıkaramazlar onlar daha çok tasarım, modelleme, programcılığı becerir.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 20:02
mass effect, metal gear, bioshock gibi oyunlar varken senin yorumun aşırı boş olmuş
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 18:23
yo illa roman olmasada olur gerçek hayattaki olaylara benzeyincede şaheser çıkıyor örneğin ırak savaşını andıran modern warfare
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 12:31
Yazı güzel olmuş tebrik ederim.. Psikolog olarak Evet oyunu oyun yapan hikayedir.. Malesef ki insanlar hep toplu oyunlara yöneliyor burda toplumda şiddeti tetikliyor.. Özellikle youtuberlar bir sürü para bayılıp cs de kasa açmıyormu arkadaş bırakın senelerdir para kazandırıyorsunuz yeni bir içerikYK
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 18:18
toplu oyun multiplayer oyun ,multiplayer oyunda rekabetçi oyun rekabetçi oyunlarda şiddet eğilimine sitrese ve sinir harbine insanı itiyor demek istemiş bunu nasıl anlamadınız bu zekayla tebrik ettim iyi hayatta kalmayı başarıyorsunuz
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 14:17
sen psikologsan ve her zaman şu yukarıdaki gibi yazılar yazıyorsan, seni okutan türkçe/edebiyat öğretmenlerini tanımak isterdim.
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 13:41
'' Malesef ki insanlar hep toplu oyunlara yöneliyor burda toplumda şiddeti tetikliyor.'' bu nedemek bi açıklar mısın?:)
Kalan Karakter: 300 Gönder
makaleLe
makaleLe 26.05.2018 18:05
GEREKMİYOR ! B
Birincisi, oyun ne vermesi gerektiğinin farkında olacak ve bunu en iyi şekilde vermeye çalışacak.
Bir oyun, hikayesiyle ön plana çıkacaksa onun hakkını verecek.
Mekanikleriyle ön plana çıkacaksa onun hakkını verecek.
Ve altını çizmek gerek, online deneyim verecekse bunu kopya koruma olarak veya online deneyimle alakası olmayıp hikayeli oyunlardan devşirme bir sunumla ne olduğu belirsiz kendini ve eşyanı kas oyunu olarak değil, benim online anlayışım şu diye gelecek.
Yani özetle, oyuncuya ne sunuyorsa hakkını verecek.
Dün hikayesiyle ünlü olup, bugün rekabetçi oyunlara özenerek kendi olmayan işlerle marka satmayı bırakıp, biraz cesaretle farklı işler için farklı ip ler üretecekler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 16:14
Çok iyi gidiyordun, ta ki son cümleye kadar.

Not: Burada yazılanlar ironidir, yazılanlardan gerçek anlamlar çıkarılmamalıdır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 16:06
yazı ne kadar ironi olsada gerçeklerle dolu en azından benim için öyleydi 2008 - 2012 yılları arası metin2 oynadığım yıllar bende böyle düşünüyordum fakat geçen o 4 yıl sonrasında karakterim mükemmel düzeyde olsa bile büyük bir boşluk hissettim ve bıraktım şimdi indie oyunlarda takılıyorum daha iyi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 15:14
İroni diye not düşüldüğü halde, sadece başlığı okuyup yorum yapanlar var. Not düşülmese demek ki ortalık daha da karışacak. Tam çekirdek çitlerken izlenecek tipler var vesselam.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 14:38
Güzel yazı fakat oyun dünyası değişiyor gençler özellikle gençken ve refleksleri iyiyken rekabetçi oyunlara yöneliyorlar çünkü artık bu bir meslek oldu.Espor gelişiyor, bu tarz oyunların çoğalmasındaki en büyük etken bu.Ayrıca öyle bir yazılmış ki artık AAA oyunlar çıkmıyor, aksine her yıl çıkıyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 14:08
Kesinlikle katılmıyorum..nedemek hikaye istemiyorum...saçma..hihayelazim cunku oyuna daha Çokadapteoluyorum...oyun anlam kazanıyor..salak gibi skor yapıdansa ne olucak
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 13:45
Kendi fikirlerini belirtirken "hepimiz sıkıldık, bunaldık." tarzı cümleleri kullanmaktan kaçınmalısın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 13:23
Furkan yazını okurken yedin bitirdin kardeşim beni :) İronik mesajlarına şapka çıkarıyorum ve can-ı gönülden katılıyorum :) O kadar ki gidip şimdi Grim Fandango oynayacam üzerine Sanitarium oynayacam Battle Royalcilerin şerefine! :) Biz dinozorların nesli daha tükenmedi böyle biline! :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 12:55
You know, it's just, your opinion man.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 09:36
Ayrıca xbox ın sony kadar parası mı yokta god of war tarzı oyun yapmıyor. Microsoft sony yi 10 defa satın alır. Olaylara biraz bu yönden bakın. Her zaman oyuncu profiline göre hareket edeceksin. Pugb ve fortnite dan gerisi yalan şu anda. İstediğiniz kadar god of war a methiyeler düzün bu değişmeyeck
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 12:15
Oyun ve oyunculuktan anladığın bu mu? Senin bakış açına göre Aleyna Tilki denen zıpçıktı büyük sanatçı ama Muazzez Abacı değil demekle aynı şey. Döneme göre kalite değişmez; kalite düşmüş ve çoğunluk kalitesizliğe prim veriyor diyorsak bu doğru.
Kalan Karakter: 300 Gönder
burnas
burnas 26.05.2018 12:09
Ben sadece hikaye modlarını oynuyorum. Hikaye modu olmayan oyunu almam. Çünkü oyunlar benim için kitap okumak gibidir. Gerçek dünyadan beni alır götürür, kimi zaman soğuk ve acımasız uzayın derinliklerine, kimi zaman ortadünyanın efsunlu diyarlarına. Kimi zaman sular altında ütopik bir dünyanın korkusuz kahramanı, kimi zaman nazilerin korkunç tuzaklarıyla başa çıkmaya çalışan bir asker olurum. Ve maalesef zaman geçtikçe oyunlar azalıyor, firmalar kapanıyor. Elbette online oyunları oynayanlara saygım var, kendi zevkleri, birşey diyemem. Ancak ben ve benim gibi insanların talepleri nasıl karşılanacak. Gerçekten bu kadar az kişi miyiz? Ki taleplerimiz karşılanmaya değmeyecek kadar ucuz..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:55
online bebeleri nasıl desem yani hani biz dünyayı beton yaptıkya bu bebelerde oyun dünyasını beton yaptı cahiller sürüsü lolcü perişan ezikler sizlerden tiksiniyorum okulu
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:39
Çok güzel hikayeli 3 AAA oyun, çok güzel hikayeli 15 indie oyundan büyük değildir ve o güzel hikayeli 15 indie oyun halihazırda elimizdedir, böyle oyunlar çıkartılmaya devam etmektedir. Niye onları keşfetmeyelim? Teşekkürler, saygılarımı sunuyorum, uzun yazdım, yayınlamanız zor olabilir+
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:37
+edemeyiz. Neyse uzun lafın kısası oyun sektöründe AAA oyun trendleri her zaman değişiyor. Oyun sektöründe olan birisiniz, hikayeli oyunları madem bu kadar seviyorsunuz merlininkazanı'nda bize bilinmeyen güzel oyunları, saklı kalmış cevherleri tanıtın.+
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:36
Hikayeli oyunlarda bir bakıma sadece oyunun hikayesine maruz bırakılan kobay fareleri gibiyiz aslında, oyuna sağladığımız girişler yalnızca oyunu ilerletir, yetenek veya düşünme gerektirmez. Rekabetçi oyunlarda ise başarılı olmak için reddetseniz de yetenek ve biraz kafa lazımdır, bunu inkar +
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:34
+bu tip oyunları seven insanlara karşı biraz saygısızlık olduğunu düşünüyorum. Rekabetçi oyunlar hikayeli olmayabilir, biz de bu oyunlardan zevk almayabiliriz ama alan bir kitle var ve bence bunun olması çok mantıklı. Zekanızı kullanarak karşı tarafı bastırmanın ve galip gelmenİn neyi kötüdür?+
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:33
+İndie sektörünün son yıllarda ne kadar geliştiğini anlatmaya gerek yok mesela. Hikayeli oyunların bence en iyi türlerinden olan Point n click adventure'da son yıllarda klasiklerle yarışacak kadar iyi oyunar verilen bir indie sektörü var. Ayrıca insanların rekabetçi oyunlar oynamasını eleştirmeniz+
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:31
+sizine eleştirdiğiniz olay da şu anda bu, ancak bir oyun sitesinde görevli bir insan olarak indie veya küçük oyun geliştirici sektörünü takip etmeniz gerekir bence. Şu an tamamen hikaye tabanlı o kadar iyi oyunlar çıkıyor ki aslında AAA olmayıp medyada görmediğimiz için bu oyunlar yok sanıyoruz+
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:29
Naçiz düşüncemdir ama konuyu yanlış yerlere saptırıyorsunuz bence. Hayatında arkadaş ortamında Fifa, Cs vb. dışında rekabetçi online oyun oynamamış ve oynamaktan nefret eden biri söylüyorum bunu hem de. AAA oyun piyasasında eskisi kadar hikaye tabanlı ve değerli oyunlar göremediğimiz doğrudur+
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 11:28
Ciddiye alıp bu yazıyı resimdeki ginger veled yazı sanan olur ha :) Çok doğru yapmışlar not kısmını ekleyip..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 10:58
Sayın Furkan Güler, kaleminize sağlık. Yıllardır hiç bu kadar doğru bir şey okumamıştım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
metinkolsa
metinkolsa 26.05.2018 10:44
Not: Burada yazılanlar ironidir, yazılanlardan gerçek anlamlar çıkarılmamalıdır.

İşte buna güldüm anlaşılmama korkusu, eleştiri kabiliyetindeki yoksunluk korkusu ve bu insanlar yeni oyuncular
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 10:37
Helal olsun, çok güzel yazmışsınız.Benim anlatmaya çalışıpda bitürlü bazı oyuncuların anlamadığı şeyleri sizin de dile getirmenize çok sevindim.Türkiyede oyuncuysak Playstatıon özel oyunlarını alalım daha çok kaliteli ve Türkçe oyun görelim, bu oyunlar inanınki parasını fazlasıyla hakediyor....
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 10:23
Oyun yapım maliyetleri korkunç derecede yüksek oyun yapmak eskisine göre çok ama çok riskli düşünsenize hikaye tabanlı oyun yapıyorsun dört beş sene yapım aşaması onlarca milyon dolar para ve netice hüsran olursa iflas kaçınılmaz
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 10:06
Yemin ediyorum sondaki notu görene kadar zor dayandım. Kafayı yiyecektim. Çıldıracaktım. Tarifi yok yani sinir küpüne döndüm. Furkan yapma böyle şeyler ya. Hala elim ayağım titriyor. Bir de senaryosunu en çok beğendiğim oyun olan Bioshock: İnfinite'e laf attığın yeri okuyunca.. Ahh ahh..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 09:56
Güzel bir yazı tebrikler :)) İsyana bende katılıyorum ++
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 09:42
Senaryolu oyunlar her zaman olacaktır . Yapım aşamaları artık ortalama 4 veya 5 sene sürdüğü için bazen daha az mı single player oyun çıkıyor acaba diye düşünmeye başladık. İlerde snearyolu oyunları. multiplayer yapabilirler. Belki öldürmek zorunda olduğumuz şeyleri diğer oyuncular oynar filan.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ekber76
ekber76 26.05.2018 09:17
Editor bey birincisi az kalsin aklimi alicaktiniz ironidir kismin gormesem saydiricaktim :D, ama basindan sonuna kadar haklisiniz yeni nesil oyuncularin ici olmus sanki ama bu durumu duzeltmenin en iyi yolu "Elindekinin degerini bilmiyor" taktigi.
metinde "yapay zeka ve sentetik canlıların varoluş felsefesi dinlemek kimin hoşuna gidiyor" sozunuzde yeni nesil oyunculara diyirum, adamlar bunlarin uzerinde ugrasmiyip halka gosterip anlatmasa boyle kaliteli oyunlari ruyanizda gorudunuz, hikaye olarak demiyorum oynanis kalitesi olarak diyorum.

Neyse cok guzel bir yazi olmus :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2018 07:49
Yazı hoş olmuş kesinlikle emeğinize sağlık.
Axi olan ise, burada yazılanların ironi olduğunu belirtmek zorunda kalmanız olmuş,malesef halinizi anlayabiliyorum yazar bey.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
manson
manson 26.05.2018 05:08
Çok güzel bir yazı olmuş,ironinin dibine vurmuşsunuz gerçekten.Elinize sağlık,oyun dünyasının geldiği nokta ne kadar acı bir durumda ama değil mi?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Crysis Sessizce Stea...
  • PS Plus Temmuz 2025 ...
  • Resident Evil Requie...
  • Playstation Fiyatlan...
  • Xbox Oyun Kütüphanel...
  • Dying Light: Retouch...
  • Blood of Dawnwalker ...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.