ArtılarOrjinaline sadık kalınmış, grafikler, sesler, müzikler, eğlenceli yapısı, multiplayer desteği
EksilerOlduça zaman çalıyor
Dile kolay aradan geçen tam koca 21 sene var. Bu yıllar içinde neler oldu,
Dünya’da neler değişti, ne olaylar yaşandı, bu kadar seneden sonra eski
oyuncuların sıkı bir dostu olan Bionic Commando da yeniden geri döndü. Bionic
Commando Rearmed orijinal oyunun yeniden yapılmış hali, aslında Rearmed’tan
evvel Bionic Commando’nun 3D olarak yeni nesil grafiklerle geliştirilen asıl
projesi var. Ancak yapımcılar orijinal oyunu es geçmemiş, sürpriz olarak yeniden
yapıp, biz oyun severlerin beğenisine sundu. Böylece halen yapım aşamasında olan
Bionic Commando’nun 3D versiyonundan önce, Nathan "R.A.D." Spencer’ın büyük
macerasını, asıl şekliyle oynama fırsatı da bulmuş oluyoruz.
Tarihten bugüne
Bionic Commando Rearmed, 1988’de NES (Nintendo Entertainment System) platformu
için çıkan oyunun Remake edilmiş yani yeniden yapılmış hali, ancak oyun asıl
olarak 1987’de ilk arcade sistemler için piyasaya çıkmıştı. Arcade’ten sonra
Amiga ve Commodore 64’te de kendine yer bulmuştu. Yani NES’ten önce daha farklı
platformlarda da kendini göstermişti. Rearmed, NES’teki orijinal hikayeyle aynı
senaryoyu ele alıyor. Nathan "R.A.D." Spencer’ı kontrol ettiğimiz oyunda, bir
süredir kendisinden haber alınamayan Super Joe isimli ajanı Imperial’ın elinden
kurtarmak, bu sürede başımızdan geçen macera yapımda işleniyor.
Bilmeyenler için hemen en baştan belirteyim, Bionic Command 2D bir platform
oyunu, yapımda amacımız platformdan platforma geçiş yapıp, önümüze çıkan
düşmanları öldürmekten ve bölüm sonu boss’nu halledip o bölümü bitirmekten
ibaret. Oyunda platform geçişlerini, belli bir mesafeye kadar uzayıp bizi,
yukarıya ve ileriye çeken bionik kolumuz sayesinde gerçekleştiriyoruz.
Rearmed’ta zıplama yer almıyor, zıplamanın işlevini bionik kolumuz devralıyor.
En başta zıplama olmadığından biraz ters gelse de, bu şekilde oynanışa kolay bir
şekilde alışabilirsiniz. Bölümlere ise ana bir harita üstünden giriyoruz, şöyle
ki ana harita ekranı oyuna başlamadan önce önümüze geliyor. Bir helikopter
sayesinde numaralandırılmış bölüm üstüne gelip, o bölüme giriyoruz. Yalnız
haritalar üstünde helikopterimiz dışında, düşman kamyonları yer alıyor. Eğer
düşman kamyonuyla çakışırsak çarpışmaya giriyoruz. Bu sırada oyun üstten
görünümlü halde ekrana taşınıyor, bu kısımda düşmanları öldürüp, kamyonu
patlatmamız lazım, kamyon yok olduğunda yeniden ana harita ekranına geri dönüş
yapıyoruz.
Harita üstünde numaralandırılmış olan kısımlarda beyaz renkli olanlar Imperial’a,
kırmızı olanlarsa bağlı olduğumuz FSA’ya (Federal States of America) üslerine
ait. Eğer kendi üslerimizin olduğu bölüme girersek, buralarda zamana karşı
oynanan ekstra oyunlarla antrenman yapabilir, karakterimiz için farklı
geliştirmeler bulabilir ve hak alabiliyoruz. Bazı zamanlar haklar düşman
kamyonlarıyla çarpıştığımız bölümlerde de çıkabiliyor.
Kahraman Nathan
Üslerde bulduğumuz geliştirmeler karakterimizi daha güçlü yaparken, artı olarak
bazı engelleri geçmek için de lazım oluyor. Mesela oyunda Imperial’ın güvenlik
sistemlerini hack’leyip, bonuslar kazanabiliyoruz. Ancak bu sistemler için bazı
gerekli çipler oluyor. Mesela bir bölümlerdeki sistemleri mavi renkli çiple,
diğer bölümler için de yeşil renkli çipe ihtiyaç duyuluyor. Üslerdeki
geliştirmelere ek olarak boss’lardan kazandığımız silahlar ve geliştirmeler yer
alıyor, çünkü bazı bölüm başlarında karşımıza engel çıkıyor ve engeli yok etmek
için gerekli olan geliştirme veya silah olması gerekiyor. Zaten engel üstünde de
hangi silah veya geliştirme gerektiği belli oluyor. Bu yüzden o bölümden önceki
boss’u öldürüp, diğer bölüme geçtiğimizde karşımıza çıkan engeli silahla veya
geliştirmeyle yok edebiliyoruz. Mesela kolumuz için oyunda yer alan bir
geliştirme var, bu geliştirme sayesinde bir bölüm başında çıkan engeli böylece
yok ediyoruz, artı olarak sadece yok etmekle kalmıyor, daha evvel sadece
platformlara tutan bionik kolumuz, artık düşmanları tutup fırlatabiliyor. Ayrıca
belirteyim, bu geliştirmeden önce de bionik kolumuzla çevredeki nesneleri tutup,
düşmanların üstüne fırlatabiliyoruz.
Rearmed’ı PC’nize yüklediğiniz de AGEIA Fizik Kartı sürücüsünü de yüklüyor, yani
2D oyunumuz da eğer fizik kartınız varsa daha fazla fizik etkileşim
görebilirsiniz. Aslında ölen düşmanlara bakarsanız, cesetleri aşağı düşerken
bile fizik etkisinden nasibi almışlar. Teknik kısma girmişken, yapım oldukça
renkli ve kaliteli grafiklere sahip. Hatta görsel olarak çoğu vasat 3D oyundan
bile daha kaliteli duruyor. Yapımda konuşmalar ve brifingler yazılar orijinaline
sadık kalınarak yapılmış. Aynı eski oyundaki havayı vermişler. Sesler ve
müzikler de yine orijinal oyundaki gibi kullanılmış.
Bionic Commando Rearmed ufak boyutlu olmasına rağmen oldukça başarılı bir yapım,
single player haricinde co-op ve deathmatch desteği de sunan multiplayer’ı bile
var. Her şekilde kendisini oynattıran ve oldukça bağımlık yapan bir oyun.
Rearmed’ın en büyük kusuru ise bağımlılık yapması. Yapım PC dışında artı olarak
PS3 ve X360 için de çıktı. Bu üç platformdan hangisine sahipseniz, kesinlikle
oyunu oynamanızı tavsiye ederim.