• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Bilgisayar oyunları öldürür! Yorumları - (120) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 29.06.2025 02:59
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 28.02.2017 06:34
oyunların, strateji geliştirmiyorsa hiçbir faydası olamaz. boşuna zaman harcamak. zamanını daha iyi değerlendirebilecek kapasiteden yoksunların işi, nokta.
Yanıtla
harun_animesever
harun_animesever 9.04.2017 20:04
hocam geliştirdiğin stratejileri duymak için can atıyorum :D
MK Okuru
MK Okuru 9.04.2017 16:00
Gardner'ın 8 tipten oluşan çoklu zeka kuramına göre her insanda birden fazla zeka çeşidi bulunup, bunlardan baskın gelen yine birden fazla olabilirmiş. Oyunlar sadece strateji geliştirmeye değil, baskı altında karar verme mekanizması,göz-el koordinasyonu,hayal gücü gibi şeyleri de geliştirir.
MK Okuru
MK Okuru 22.03.2017 12:23
hayatında kac strateji geliştirdin ey sığ.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 19:39
Oyunların eğitici bir yanı yoktur sayın Murat Oktay,video oyunları insanlara faydadan çok zarar verir. Video oyunundan daha iyi bir şey varsa oda ders çalışmaktır. Sadece Ders.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 9.04.2017 16:03
Müsaadenizle gülüyorum ben.
MK Okuru
MK Okuru 3.03.2017 17:57
14:43 Ben ciddiyim arkadaşım;)
Noble
Noble 3.03.2017 14:43
Adam dalga geçiyor...Bunu anlayamayacak kadar sorunlu musunuz?
Hickey
Hickey 2.03.2017 23:36
19:39 Merak ediyorum acaba gelecek nesil sizler hakkında ne düşünecek?
MK Okuru
MK Okuru 2.03.2017 23:19
13:48 Tamam o zaman şimdi gidip size koca bir hiçten başka bir şey vermeyen oyunlarınıza geri dönebilirsiniz.
En güzel oyun ders çalışmaktır.
MK Okuru
MK Okuru 1.03.2017 17:43
Tamam sayın profesör
MK Okuru
MK Okuru 25.02.2017 13:48
Ahhahah işte annesinden bolca dayak yemiş ve konsolu kaldırılmış bir ergenimiz daha. A moment of silence...
Kalan Karakter: 300 Gönder
burnas
burnas 22.03.2017 09:40
Şu an 36 yaşımdayım ve 17 yaşımdan beri düzenli olarak bilgisayar oyunlarıyla içiçeyim. Ister konsol olsun ister pc. Yemek yemek su içmek kadar hayatımın bir parçası oyunlar. Ne psikolojimi kötü yönde etkiledi nede beni öldürdü. Şu an iyi bir kariyerim ve param var. Oyunların bırakın zararını, süregelen sıradan hayatta kendimize ait bir dünya yaratıp orada deşarj olmak gibi harika bir faydası var. Bir insan kötü psikopat yada depresif hale gelebilir ama bu inanın oyun oynamaktan değil tamamen kendi iç disiplinini sağlayamamaktan kaynaklıdır. Eğer bizler çocuklarımızın düzgün yetişmesini sağlar ruh sağlıklarını bozacak davranışlardan kaçınırsak ve onlara kendi kişilikleri olduğunu öğretip destek olursak hiç bir sıkıntı olmaz. Türkiye de bir sürü suç işleniyor hergün. Ben eminim ki bir tanesi bile oyun bağımlısı biri değildir. Ama eminim ki kötü bir çocukluk ve gençlik geçirmiştir. Olay önce ailede başlıyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.03.2017 10:59
öldürse yine iyi kurtulur kötü geleceğini görmekten ama insanı salak yapıyor salakça yaşatıyor hiç birşey öğrenemiyor hayatı mahvoluyor en azından ölse bunları görmekten kurtulur asosyal olan insanlardan kaçan kendini dinini ırkını unutan çalışmaktan kaçan bir tip haline geliyor
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2017 19:04
sen
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2017 14:02
ulan günde 5-10 saat oynarsan zararlı işte,hala neyi savunuyor rockn roll içinde böle demişlermiş verdiği örneğe bak,rockn roll,sinema,tiyatro bunlar sosyal aktivite işte oyunlar gibi bağımlılıkmı yapıyor,15 senedir oyun oynuyorum,ve oyunlara fazla maaruz kalırsan zararı oluyor işte
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 4.03.2017 09:08
fazla sosyal olmanın bile zararı var ama neyse biz cahil adamız hiç sosyal de olmadık bilmeyiz xD
Noble
Noble 3.03.2017 14:45
Vitaminin de bokunu çıkarırsan zararlı.
MK Okuru
MK Okuru 1.03.2017 17:42
Maruz kalma sende..
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 2.03.2017 23:35
Önceki nesil maalesef ki bir sonrakini anlayamıyor, aynı şey toplum içinde geçerli. Büyüklerimizin aileleri zamanında o dönemin tarzına karşı tutucuydu, şimdide bizim büyüklerimizin çoğu bizim sevdiğimiz şeylerin ne olduğunu bilmeden önyargılı yaklaşıyor. Sonra 'oyun oynamak öldürürmüş yok beyin yıkıyormuş' gibi hiçbir dayanağı olmayan saçmalıklarla geliyorlar.
Bizden sonraki nesil içinde aynı saçmalıkların devam etmemesini umuyorum.(Değişen bir şey olmadı)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.03.2017 00:07
Düzenli bir şekilde oynamaz isen her oyun zararlı gelir.Sağlığını da düşünmen lazım.Ancak küçük yaştaki çocukların eline en yeni telefonları verip salarlarsa sonra suçu oyunlarda bulmasınlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.03.2017 22:53
güzel yazı olmuş, tebrikler
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.03.2017 08:28
O pisgolkla sunucunun cep telefonlarinda su an en az 2 oyun vardir.Oyun sektoru sanal gerceklik dunyasi her gecen gun katlanarak buyuyor bunu gorememisler.Guzel bir yazi olmus
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2017 17:04
aptal ve cahil ebeveynlerden daha tehlikeli birşey yoktur.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2017 16:12
Aslında çocuklar oyunlarımızı öldürüyor. Hangi oyuna ellerini atsalar oyunu leş hale getirip bırakıyorlar. Bence oyun oynamaya yaş sınırı getirilmeli alkol gibi sigara gibi. En azından online oyunlarda kafamız rahat olur ergenlerle uğraşacağımıza.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 19:32
Psikolog doğru konuşmuş aferin ona!!
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2017 11:01
Sonra ülke niye gelişmiyor diyorlar.Daha sondaki ünlemin ne anlama geldiğini bilmeyen adamlar var.Bir de nerenle okudun beynin gelişmemiş falan yazmış :) E seninki gelişmiş mi?
_giray_
_giray_ 25.02.2017 19:47
Sondaki 2 ünlem büyük ihtimalle iğnelemeyi belirtmek için konulmuş
BJK_Q7
BJK_Q7 23.02.2017 19:54
Nasıl bir varlıksın lan sen ?
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 12:39
Psikoloğun çocuğu geldi beyler. Doom oynuyon mu hala? :(
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 23:37
biskolok sensin dimi?
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 21:44
İşte oyun oynasada oynamasada çocukların psikolojilerinin bouzalacağına dair bir örnek
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 21:39
bir insan nasıl bu kadar yazıyı okuyup da hala bu kadar boş ve gereksiz konuşabilir sen psikolog kısmı dışında arkanla mı okudun yazıyı kardeş yada beynin bu yazıyı anlayacak kadar gelişmedi mi öyleyse yorum yazma daha iyi
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 24.02.2017 01:29
Çağımızın daha doğrusu ülkemizin temel sorunu olan cehalet burada da kendisini nasıl da göstermiş bakar mısınız. Hiç bir şey bilmezler ama her konuda kendilerinde konuşma yetkisi görürler. Yani ben olsam böyle bir canlı yayında mal mal aptal bir şeyi savunmuş olsam daha sonra bu şekilde bana birisi kapak yapsa nasıl utanırım. Bir daha bildiğim bir konu hakkında bile konuşamam herhalde. Neyse ya bu tarz insanları ciddiye dahi almamak gerek aslında. Ama üzücü olan bu insanın tahsilli birisi olması. O bile böyleyse durumun vehametini siz düşünün.
Yanıtla
Odoakr
Odoakr 26.02.2017 14:44
Nasılda kendini açıklamışsın! "Hiç bir şey bilmezler ama her konuda kendilerinde konuşma yetkisi görürler." :P
ultrAslan
ultrAslan 25.02.2017 23:17
Hahahaha vallahi haklısın. Ben bile kendim zannediyorum bazen ;) Ama bu animasyonu bu sitede ilk kez ve sadece ben kullanmıştım. Daha sonra diğerleride keşfetti ve beğendi herhalde onlarda kullanmaya başladı.
Rangris01
Rangris01 25.02.2017 01:11
Mubarek, milleti sürekli sen sanıyom profildeki animasyon yüzünden.
MK Okuru
MK Okuru 24.02.2017 23:47
Bu yorumu yazan ultrAslan yalnız. Gör de inan şimdi?

"Hiç bir şey bilmezler ama her konuda kendilerinde konuşma yetkisi görürler."

Bana şu an yorumunu okuduğum birini hatırlattı nedense...
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 13:24
Oyunların tek yararını yabancı dil olarak gördüm. Ben 3 dil konuşuyorum kardeşim 16 yaşında orta ingilizce öğrendi sayesinde şimdi almanca okuyor. Ama artık oyunların yararsız ve gereksiz oldugunu düşünüyorum. Günde 2 saat oyun oynayan bir insan o zamanı okuyarak ders çalışarak daha verimli geçirir.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 25.02.2017 13:44
Asla pes etme ergen!! Sistemle savaşmaya devam!!!
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.02.2017 13:30
bilgisayar oyunlarının milleti öldürdüğünü düşünen aile baba varsa, onlar aşırı derece aptal, cahil ve sefildir emin olun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.02.2017 12:17
Helal
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.02.2017 10:15
Harvard Üni. MBA öğrencileri haftada 2 saat STARCRAFT2 oyunu oynar ve bu ders olarak işlenir. Sebebi real time straji ve kaynak yönetimi bilimi içindir. Adamlar bu oyunu kaynak yönetimi ve strateji de pratik amaçlı kullanırken biz oyun zararlıdır dersek komik olur.. HARVARD dan bahsediyorum..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.02.2017 00:52
buradaki herkes oyuncu büyük ihtimalle.hadi öldürdüğümüz ya da yaraladığımız insanlardan bahsedelim.sonuçta bizden beklenen bu değil mi? kaç leşiniz var beyler dökülün xD
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 23:38
güzel bir yazı olmuş.. teşekkürler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 21:21
Unutmayalım Amerika Soğuk Savaş'ı kazandığını Metallica'nın büyük Rusya konseriyle dünyaya duyurdu. Bunun uluslarası camiaya yayınını da kendi hayran kitlesi üzerinden değil, Kızılordu mensuplarının konser coşkusuyla yaptı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 21:18
Yaptığınız meslek bu sektörde olduğu için sizi anlıyorum.Ancak dijital oyunlar,hatta sadece oyunlar da değil,dijital dünyanın bütün nimetleri ve hatta müzik,film endüstrisi gibi sanatın sektörleşmiş kolları ekonomik düzen doğrultusunda birey ve toplumlar üzerinde hegemonik egemenlik kurma amacındadr
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Archkin
Archkin 23.02.2017 19:56
Ben gerçek hayatta ne değilsem, oyunda oyum. Gerçeğin aksine, oyunda agresif, ağzı bozuk bir tipim. Yani oyunlar beni şiddete yönlendirmiyor, içimdeki kötülükleri dışarı yansıtmama engel oluyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
xxsamexx1
xxsamexx1 22.02.2017 21:02
Bence herşey ailede bitiyor
Yanıtla
BJK_Q7
BJK_Q7 23.02.2017 19:55
bnce herşey çocukta (oynayıcıda) bitiyor.
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 21:24
her şey ayrı yazılır
Kalan Karakter: 300 Gönder
Alicenko
Alicenko 23.02.2017 19:41
Burda makaleyi 'like' butonu yokmu
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 18:09
Abi sonuna kadar haklısın türkiye çoğu konuda baya cahil kalmış tek yaptıkları kötülemek
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 17:49
helal kardesim
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
manson
manson 23.02.2017 16:42
Söylediklerinize katılıyorum.Eğer oyun oynamayan bir insan olsaydım şu an ne yapardım bilmiyorum.Küçük yaşta oynamaya başladım ve oyunlar ingilizce olduğundan ne anlattıklarını hep merak ederdim,araştırırdım.Bu sayede şu an ingiliz dili ve edebiyatı okuyorum.Bana böyle bir faydası oldu oyun dünyasının.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 17:35
aynı yoldan gidiyorum lise sondayım ve dil okuyorum hedefimde ingiliz dili ve edebiyatı :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 16:19
Kesinlikle katılıyorum size. Peki çocuklara önerebileceğiniz oyunlar nelerdir ? Çocukların uyması gerekenler konusunda nelere dikkat edilmeli ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ozan86
ozan86 23.02.2017 14:49
Hayatımda 3-4 defa ya kavga ettim veya etmedim. (Engellenen kavgaları saymadım) Belki arkadaş ortamım kötü değildi bundan olabilir. Ama eğer oyunlar böyle birşeye yönlendirseydi herhalde bu siteye giren herkesin 4-5 leşi olurdu :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 13:50
Bu yolda ölmek benim için şeref ve şehitlikden daha yücedir!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 12:18
çocuklarını öldürenler ebeveynlerdir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 10:36
Ya ztn, ebeveynlerin çocuklarıyla sağlıklı bir iletişimi varsa, o çocuk istediği oyunu oynasın çocuğu ne şiddet bağımlısı yapar nede tembel.Ha pskopat bir aile ortamında anne baba durmadan kavga ediyorsa, hakaretler havada uçuşuyorsa, bide üstüne çocuk bunları oynarsa geleceğin sorunlusu olur.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Arcade Fire
Arcade Fire 23.02.2017 01:07
Az önce BBC'de tam da bu konu hakkında bir belgesele rastladım. Yapılan araştırmalar doğrultusunda şiddet içerikli oyun oynama ve bu oyunları oynayanların şiddete eğilimi olduğu yönünde hiç bir veri olmadığı, hatta oyunların yaygınlaşmasından beri gençlerdeki şiddete eğilimin artmak yerine azalma eğiliminde olduğu gözlenmiş. Ama medyanın bu tür asılsız ve korkuya dayanan haberler yapma eğiliminde olduğu için bu haberlere rastladığımızı anlatıyordu.

Ayrıca bazı deneylerde oyun oynayan insanların el göz koordinasyonu ve hafıza isteyen işlerde daha başarılı olduğundan bahsedildi. Sırf bu amaç için bir doktor, bir ameliyat türünde (vücuda bir kanalla yarık açmadan erişip yapılan ameliyat adını hatırlamıyorum) eğitim için kullanılan simulasyonun yetersiz olduğunu ve geliştirilen bir oyunun bu simulasyondan daha başarılı olduğundan bahsediyordu. Hatta oyun oynayan cerrahların bu konuda daha başarılı olduğundan bahsediyordu.

Yaşlı insanlarda yapılan bir deneyde de düzenli oyun oynatılan yaşlılarda kısa süreli hafızada ve beyin aktivitelerinde olumlu gelişme gözlemlenmiş. Hatta belgeselde yorum yapan biri ilerde doktorların, hastalarına reçetelerine oyun bile yazabileceklerinden bahsediyor.

Kısacası oyunlar şiddeti artırıyor diyen birnin bilimsel bir dayanağı yokken, oyunlar kişiyi olumlu yönde etkiler diyen biri için bir çok bilimsel veri var.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 09:37
Bu anlattığın bi makale aslında.ben de youtube da bir oyuncudan duymuştum linki falan da vardı.baya enteresan bilgiler vardı.bulabılırsem linki verırım.
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 01:59
Yurt disinda (norvec) yasiyorum.Bundan 4 ay kadar once ayni belgeseli ulkenin yerel kanalinda izledim.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 23.02.2017 09:28
Ya genc delikanlılar eger baska kotu seylere dalacaklarsa olgunlasana kadar oyunlarla vakit gecirsinler daha iyidir. Hiç degilse zararsız.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Sandora
Sandora 23.02.2017 05:04
Çok güzel bir yazı olmuş.Programın isminide gerçekten merak etmedim değil.Benim için oyun en değerli hobimdir.Çok küçük yaşlardan beri(20 yıldan fazla)oynamaya devam ediyorum.Her türlü oyunu oynadım ve etkilenmedim dersem yalan söylemiş olurum.Ancak hiçbir zaman aklımda insan öldürmeliyim,hırsızlık yapmalıyım yada araba çalmalıyım tarzında duygular oluşmadı.Ancak bazı çocuklar sanal ve gerçeklik kavramını ayırt edemiyorlar.Hepimiz pokmonun neden yasaklandığını biliyoruz.Eğer bir çocuk bunu ayırt edecek mekaniğe sahip değilse gerçekten zararlıdır ama bu sadece oyunlarla sınırlıda değildir.Bu tarz kişiler psikolojik olarak güçlendirilmeli ve sanal gerçek ayrımını yapabilecek konuma gelmedikleri sürece oyun,çizgi film,anime vb şeyler izlettirilmemelidir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 23:56
Bence çok saçma konuşmuşlar.
Ona bakılırsa filmlerde ve dizilerde de şiddet içeriği var.
Çocuklar onları da rüyalarında görüyor.
Sırf kendi çocuğunu zapt edemiyorsa neden başkalarının çocuğunu yada ailesini böylesine bir geriliğe teşvik ediyorlar.
Oyunlar zeka geraktiren uygulamalardır.
ÖR:strateji
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 23:47
Murat Oktay bey bize çocuklar ve bilgisayar oyunları arasındaki dengeyi kuracak tavsiyeler verir misiniz ? Ayrıca zeka, refleks, yaratıcılık gibi özellikleri geliştirebilecek oyunları tavsiye edebilir misiniz ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 22:04
evli, çocuklu, standard üstü bir geliri olan, günlük en az 3 saat mmorpg oynayan bir insanım, çocuğumu da profesyonel oyuncu olarak yetiştiriyorum, ileride belki sumail gibi keşfedilir ve benim gibi mühendis olmaz!!! ölmek niye bu kadar insanlara garip geliyor , insanın doğasında ölmek var zaten :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 21:33
işte böyle haberlerin arada çıkması süper oluyor fazla tutulmasın çocuklar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 21:27
o televizyon programına kafayı takma onlar rating için her şeyi söyler. çomarlardan bize ne. biz kendi oyunumuza bakalım onlar istediği kadar yasaklasınlar çomarlar umrumda değil benim.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 21:01
Akıllı insan iradesine sahip olandır.Video oyunları bir sanattır
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
RemaG7
RemaG7 22.02.2017 15:23
Çok güzel bir yorum tebrik ediyorum gerçekten. zaten başka söz söylemeye gerek yok bu konular çokça kez konuşuldu. Ne dersek diyelim boş anlamayacaklar. Oyunlar bana göre bir yaşam biçimi hatta hayatın kendisidir. Düşünsenize oynadığınız her oyunda sanki oradaymışsınız gibi yada yönettiğiniz karakter sanki sizmişsiniz gibi yeri gelir eğlenir yeri gelir üzülürüz bazende sinirleniriz evet ama sabretmeyi öğreniriz , online oyunlarda takım çalışmasını öğreniriz , bazen yan karakter yardıma ihtiyaç duyar yardım etmeyi öğreniriz , joel ve ellie gibi korumayı öğreniriz dediğim gibi hayatın ta kendisi aslında ama bunu yaşayan bilir diğerleri o yüzden hiçbir zaman anlamayacaklar bizleri. Tek merak ettiğim şey ne biliyormusunuz diyelim ki oyunların hepsi yasaklandı o zaman cinayetler bitecekmi yada terörizm bitecekmi , peki ya kadın cinayetleri ve şiddet , taciz ve tecavüzler bitecekmi ? Diyelim ki bitmedi ozaman hangi sektöre yönelecekler çok merak ediyorum... Bu ülkede üniversite mezunu istemiyoruz cahil ve en fazla lise mezunu gençlik istiyoruz çünkü onların aklı berrak olur üniversiteli sorgular diyen altını çiziyorum prof. lar doktorlar varken daha konuşmayı beceremeyen öğretim görevlileri varken yorumda yazdığınız psikoloğa kızmıyorum üniversite yi önüne gelen bitirip birşeyler oluyor ama bilgi yok maalesef. Oyunlar yasaklansın , dizi siteleri yasaklansın , hatta kitaplarıda yasaklasınlar , tv lerde izdivaç ve çocukların psikolojilerini bozan ve dejenere eden programlar yapılsın , tüm sosyal medya gündemini ufacık çocuklar belirlesin ( 16 18 yaşında isim vermicem malum kişileri sanatçı diye çıkarsınlar )ülkede sanatçı kalmadı ya , yabancı müzikler zararlı olduğu için yasaklansın ot gibi yaşayalım.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 19:50
imzamı atarım...
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 16:43
İyiki başka söz söylemeye gerek yok demişsin,yoksa roman okuyacaktık.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Neontwig
Neontwig 22.02.2017 19:43
9gag'te bir karikatür görmüştüm bir çocuk arcade salonda oyun oynuyor annesi yanına gelip çocuğu oklava ile dövüp ardından oyunlar senin için zararlı şiddeti öğretiyor diyor.Aynı bu durum =d
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 19:30
Oyunlar insanın hayal gücünü ve zeka gelişimini sağlayan şeylerdir. Ben oyunlar sayesinde yabancı dilimi epey ilerlettim. Elbette olumsuz yanı olan oyunlar da vardır. Yok diyemem. Belli yaş sınırının altındakiler oynamamalı kesinlikle!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 19:19
Ailelerde hergün gün aşırı şiddet içerikli evlenme programları, cinayet programlarını izlemesinler o halde
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 18:49
Oynuyorum işte var mı diyeceğin
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 18:39
Ben çocukluğumdan beri oyun oynayarak hayatını sürdürmüş biriyim bu konu hakkında şunu söyleyebilirim silahlı online oyunlar kesinlikle zararlı psikolojiyi alt üst ediyor bende yaklaşık 8 yıldır el titremesi ve sosyalite sorunları var ve bu tür oyunları oynamayı bıraktığımda azda olsa azalıyor...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 18:23
ayakta alkışlıyorum tebrikler hocam.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 18:13
Zaten zeki oyuncular genelde oyun oynayarak para kaznananlardır ;)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 18:10
evet arkadaslar ben bir eğitimci olarak çocuğun oyun oynamasına hak veriyorum. ama oynayabilceği oyunları oynaması bence güzel bir hareket olur. bayanlar neden simsten başka oyun oynamıyor, erkekler macera gerilim korku ne varsa oynuyorlar bende oyuncuyum koyu şekilde ama herşeyi dengeli tutmayı bil
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 12:46
Kardeşim 96 dan beridir aktif pc oyuncusuyum haftada 6 saat civarı oyun oynuyorum ne psikolojim bozuldu ne de gerizekalı oldum üstelik öss de türkiye derecem var ve kardiyoloji uzmanıyım salak salak konuşanların yorumlarına bakmadan oyun oynamaya devam. Herkese iyi oyunlar :)))
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 17:49
Bende tıp fakültesinde 4. Sınıfım ve notlarım sınıf ortalamasının üstünde gayet iyi

Şuan da zaman bulabilirsem oyun oynarım özelikle sınav sonrası ve tatillerde olmak üzere

Daha önce lise de ise günde 1 saat civarı oynardım

Ygs lys zamanı tabi ki oynamadım

MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 17:34
Şimdi parmağımı şıklatıcam ve rüyandan uyanacaksın. Şşııkkk
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 13:32
30 yaşında bir oyuncuyum bu tamamen iradeyle alakalı bir durum kendine hakimsen hiç bir şekilde etkilenmezsin bu bir hobidir
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 17:32
10 yaşındaki velette 30 yaşındaki adamın iradesi olmaz. O yüzden yaş sınırı dışındaki oyunları oynamamalı çocuklar
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 14:44
doom oyununun üzerinde 17 yaş sınırlaması var evet hatta bir çok vahşet sahnesi içeren oynda bu sınırlama var. ancak oyunu cocuklar daha fazla oynuyor bunu hepimiz biliyoruz. hepsini geçtim gta5 örneğin. bu oyun en çok 16 yaş altı cocukların ilgisini çekmektedir ve oynamaktadır. bu oyundaki iğrenç c
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 17:29
Oynatma sen de kardeş. Çocuğun çöpten bişey alıp ağzına götürmeye çalışsa durdurmaz mısın? Aynı şekilde çocuğuna aldığın oyunların üstünde yaş sınırı yazar. Ona göre alırsın bundan sonra.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 17:27
çok kasmayın kimsenin elinden konsolunu alan yok, kendi kendinize sıkıntı yaratıyorsunuz :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
RealPlumber
RealPlumber 22.02.2017 17:23
Zaten biz ölümüne oynamıyor muyduk?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 16:59
Asıl yasaklanması ve kızılması gereken şeyler türk dizileri ve evlilik programları. oyunlar en son gelinecek nokta..
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 17:20
aynen katılıyorum!güzel bir yorum olmuş!
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 17:08
onlar birilerinin türk halkının aleyhi için geliştirdiği projeler :/
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 16:10
Çok iyi bir yazı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
gokhan_bjk91
gokhan_bjk91 22.02.2017 15:20
Doom psikolojisini bozuyormuş :D Korku filmi izlemekte aynı şey ona bakarsan eğitim konusunda size katılıyorum sayın editör boşuna o oyun kapaklarında +18 ibaresi konulmamış aileler biliçsizdir bu konuda ben yararı zararı olduğu doüru ben inglizcemi oyunlardan geliştirtim mesela zararı bilinçsiz kullanımdır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 14:43
Çok güzel yazmışşsınız tebrikler.muhtemelen 5-6 yaşlarında bir çocuğun gta oyununda silahla insanların kafasını kopartıp kahkaha attığına şahit olmuştum yıllar önce.Bu çocuk bir internet cafede idi.Bu çocuğun yaşamını etkileycek bir olumsuzlukta o cafe sahibinin ya da ebeveynlerinin suçu vardır..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 14:26
kim neye inanmak istiyosa ona inanıyo imkansız bazılarının fikirlerini değiştirmek
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
artagon
artagon 22.02.2017 13:24
psikolojisi bozuk ve herhangi bir yönlendirmeye müsait bir insanın etkilenebileceği şeylerden sadece biridir oyun. şiddete eğilimi olan bir çocuk filmden de etkilenir hernagi içinde şiddet olan bir görselden de. Bir bıçak ekmek kesmek için de kullanılabilir boğaz kesmek içinde. o zaman şunu diyebilir miyiz ''bıçaklar zararlıdır çünkü insan öldürüyor.biz bu bıçağın kör olanını istiyoruz''. Bir bıçak ta bir oyun kadar çocuğun ulaşabileceği bir yerdedir sonuçta. Bu gibi tartışmaların perde arkasında farklı amaçlar güden insanlar tarafından tetiklendiğini düşünüyorum.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 14:08
helalin var
Güçlü
Güçlü 22.02.2017 14:00
Güzel bir yorum tebrikler
Kalan Karakter: 300 Gönder
BJK_Q7
BJK_Q7 22.02.2017 13:35
SÜPER, MUHTEŞEM ÖTESİ BİR YAZI GERÇEKTEN ÇOK İYİ KONUŞMUŞSUN MURAT ABİ HELAL OLSUN SANA SUNUCUYLA PSİKOLOGA DA KAPAK OLMUŞ.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
solmarine
solmarine 22.02.2017 13:33
Valla çocuk gördüğünü öğrenir. Adını unuttum durumun ama şöyle bir şey bile var: X yaşında çocuk bakkalı tarif ettiğinizde gidebilir ama geri dönemeyebilir. Böyle bir zeka gelişimi olabilirken "oyun zararlı"dır demek yanlış. Oyunlar zararlı olabilir ama gerekli gözetim altında zarardan çok faydası vardır
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 13:10
murat_psikologa_canlıyayınhdizle
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 13:09
valla eline sağlık 28 yaşımda bir oyuncuyum başlıktan içeri girdim. ve gayet haklısın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
tasnevzat
tasnevzat 22.02.2017 13:05
ooofff of,kanayan yaramız,insanlarla konuşurken tartışırken laf sokmak onu bitirmek yerine bilgilenmek amacıyla konuşabilsek.PS cafe işletiyorum haftanın birkaç günü anne babasının elinden tutup gta oynamak için işletmeme gelen 7 yaş civarı çocukların ailelerini bu konuda uyarırken ve onlara little big planet gibi yaşlarına uygun oyuna yönlendirirken,çocuk araya giriyor ve dudak sarkıtarak o çocuk oyunu diyor!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 12:57
Yureyine saglik guzel konu olmus sinir koymasini bilirsek hersey tatli gelir ama sinir olmazsa ne tadi kalir ne tuzu aksam haberlerini acmayin yeter pompaliyla vurulan insanlar bogazi kesilen cocuklar tam bir kaos oyuzden cik dogaya yesili izle maviyi izle gerisi lagaluga
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 12:31
Burda oyunlar zararsız diyen ve yazdıklarıma karşı cıkanlar olacak yasım suan 23 ilk asagı yukarı 6.sınıfdan be hardcore oyuncuyum almadığım oyun kalmadı bitirmediğimde kalmadı bazı oyunlarda o kadar çok etkilentimki cok farklı seyler düşünmeye basladım bir ara sosyal hayatım tamami ile bitmişti zrr

--------

Değerli yorumunuz için teşekkürler. Burada da ailenin eğitimi devreye giriyor. Her çocuk birbirinden farklıdır. Sizi tartıp neyi oynayıp oynamayacağınıza karar verilmeli bence.

-oktay1
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 12:22
Aga biri de demiyo ki o kadar okumuş adam kendi çocuğunun oynadığı oyunun yaş sınırına nasıl dikkat etmez bide bu adamı uzman diye programda konuşturuyorlar.İster topluma kötü örnek olsun ister olmasın oyunların yaş sınırına dikkat etmiyorsan bunda firma suçlu değil çocuğuyla ilgilenmeyen suçlu.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 12:11
aynı şey filmler diziler pek çok şey için geçerli 14 yaşında bir çocuk game thrones izlemiş sonra çok cinsellik şiddet var yasaklansın diyor iyide o senin izlememen gereken birşey senin onu izlemene mani olmayanlar yasaklansın bence :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 12:02
şimdiki aileler çok ilgisiz 6 yaşındaki çocuğunu başından atmak için eline tablet veriyor ve çocukta ister istemez yararsız şeyler ile karşılaşabiliyor. 6 yaşındaki çocuk youtubeden küfür öğreniyor
teknolojik cihazlara bağımlı oluyor sonra ailesi küfür öğrendiği için ona tableti yasaklıyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
EthanWO
EthanWO 22.02.2017 11:50
Zamane ebeveynleri... tek sözüm bu.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 11:41
Valla düne kadar "Ben Pikaçuyum" deyip balkondan aşağı atlayan çocuk vardı her şey oyunla bağdaştırılırsa yersiz olur siz çocuğunuza hamburger yediriyorsunuz ve bence hamburger oyundan daha da zararlı ona kaldıktan sonra ama açlık dimi dur diyemiyorsunuz oyun da bir nevi açlık işte.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Arcade Fire
Arcade Fire 22.02.2017 11:33
Bir arkadaşım da çocuğu oyun oynayabilsin diye bilgisayar tavsiyesi istiyordu benden, hangi oyun dedim GTA 5 dedi, çocuk kaç yaşında dedim, 7 dedi. 7 yaşındaki çocuk için uygun bir oyun değil ki o dedim. Hadi ya öyle mi filan bilmiyordum dedi. Her şeyin çocuklara uygun olanı da var olmayanı da, oyunları kötülemek yerine medya, hangi oyunlar çocuklara uygundur, yaş sınırı neden konulur, nasıl dikkat edilir bunları anlatmalı ama kolayı varken neden uğraşsınlar.

Çizgi filmleri herkes çocuklarına izletir South Park ya da aşrırı şiddet ve cinsellik içeren animeleri çocuklara izletebilir miyiz? O zaman tüm çizgi filmler çocuklara zararlıdır diye haber yapılabilir mi?

Bir de çocuklara belki de en büyük zararı onların ellerine telefon, tablet verip tvnin karşısına bırakarak veriyoruz. Anne babalar sanıyor ki çocuk tableti kullanabilince çok büyük iş yapıyor ama tablet kullanabilmek çocuğun becerilerini olumludan çok olumsuz etkiliyor, bunun yerine klasik oyuncaklar, bir şeyler çizmek,el becerisi gerektiren işler çok daha yararlı. Medya oyunlara çamur atmak yerine bu sorunla ilgilenebilir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 11:31
Programın videosu yok mu merak ettim doğrusu?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 11:28
7 yaşındaki çocuğun doom oynamasına izin veren sorumluluk sahibi süper baba, ülkemizde esrb standartlarını bilne kişi sayısı azdır oyun mu tamam çocuklar içindir böyle yanlış bir mantık var
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Pokerman
Pokerman 22.02.2017 11:11
O herifin psikolog olduğundan şüpheliyim! Zira öyle ise kabus ve rüyanın uyku problemi sonucu ortaya çıktığını bilmesi gerekirdi. Ve yaşadığımız her an ve olay kabusa dönüşebilir ya da rüya olarak görülebilir. Farzı misal rüyasında şeker canavarı gören bir çocuğa şekeri yasaklamak yerine, uyku problemini çözmemiz gerekiyor!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 11:05
O herifin psikolog olduğundan şüpheliyim. Zira rüya ve kabusun uyku bozukluğu bozukluğu olduğunu ve yaşanan her şeyin kabus/rüya olarak görülebileceğini görmesi gerekirdi. Uyku problemi var diye rüyasında şeker canavarı gören çocuklara şekeri yasaklıyor muyuz?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.02.2017 10:50
keşke teşhir etseydin ya... merak ettim şimdi kimmiş bu moderator

------------

Üzerinden çok uzun yıllar geçti :)

-oktay1
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Crysis Sessizce Stea...
  • PS Plus Temmuz 2025 ...
  • Resident Evil Requie...
  • Playstation Fiyatlan...
  • Xbox Oyun Kütüphanel...
  • Dying Light: Retouch...
  • Blood of Dawnwalker ...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.